Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@23:38:11 GMT

شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۲۱۵۶

شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه‌شنبه) پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی را با هدف انجام تحقیقات، به دادگاه لاهه تحویل داد.

خبرگزاری فارس: «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان امروز (سه‌شنبه) با «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه لاهه دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، المالکی در این دیدار پرونده تجاوز‌های رژیم صهیونیستی را به دادگاه مذکور تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان گفت: این پرونده شامل تمام جنایت‌های اسرائیل از سال ۲۰۱۴ تا کنون و نیز شهرک‌سازی‌هاست، ما خواستار تحقیقات فوری درباره این جنایت‌ها هستیم و برای تسهیلات تحقیقات هر کمکی لازم باشد، دریغ نخواهیم کرد.

المالکی تأکید کرد: ادله بسیار محکمی درباره ارتکاب جنایت‌های مدام توسط اسرائیل وجود دارد.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت تا کنون حدود ۱۲۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۲ هزار نفر دیگر را زخمی کرده است. بر اساس اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی این اقدام جنایت جنگی محسوب می‌شود.

همچنین در جنگ ۵۱ روز سال ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، کشتار وسیعی به راه افتاد، در این جنگ ۲۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و نزدیک به ۱۱ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

فلسطین در تاریخ ۱۰ دیماه ۱۳۹۳ درخواست پیوستن به دادگاه لاهه را ارائه داد و از ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ رسما عضو این نهاد قضایی بین‌المللی شد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Qnm

منبع: فردا

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی دادگاه لاهه اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته‌های مقاومت در فلسطین پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی را تبریک گفت

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمیته‌های مقاومت در فلسطین امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای پاسخ ایران به تجاور رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را تبریک گفته و آن را دفاع از خود و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران بر اساس همه قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است که پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق بر این نکته تاکید می‌کند که ما در واقعیت جدیدی زندگی می‌کنیم  و لحظات باشکوه تاریخی که با طوفان‌الاقصی تثبیت شد، نشان می‌دهد که مجموعه نازی‌ صهیونیستی با چکش غزه و محور مقاومت که در راس آن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، میخ نهایی را به تابوت خود می‌کوبد.

کمیته های مقاومت فلسطین ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان را به وحدت و بسیج همه امکانات و تلاش‌ها برای دفاع از شرافت امت اسلامی و ضربه زدن به این رژیم جنایتکار وحشی که با سلاح و مشارکت آمریکا و غرب مرتکب همه ظلم‌ها، جنایات، کشتارها و نسل کشی می شود، فراخواند.
 

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورد
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه | ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه/ ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است
  • رژیم صهیونیستی ۱۵۰ اسیر فلسطینی را آزاد کرد+ تصاویر
  • تاکید وزرای امور خارجه ایران ‌و سوریه بر مشروعیت پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی
  • گروه‌های فلسطینی: اسرائیل همچنان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد
  • کمیته‌های مقاومت فلسطین: دفاع از خود، حق مسلم ایران است
  • کمیته‌های مقاومت در فلسطین پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی را تبریک گفت