Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: به عنوان سرمربي تيم کوچکتر عنوان درخشان و سومي استقلال را به وينفرد شفر سرمربي اين تيم تبريک مي‌گويم!
مجتبي نورعلي- به گزارش خبرگزاري فارس، تيم فوتبال پرسپوليس فصل موفقي را پشت سر گذاشت و توانست در قهرماني در ليگ برتر دبل کند. اين تيم همچنين در آسيا به جمع 4 تيم برتر پاياني رفت و اين فصل هم موفق شده در جمع 8 تيم برتر ليگ قهرمانان آسيا حضور پيدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف ديگر برانکو ايوانکوويچ سرمربي پرسپوليس قراردادش را قبل از سفر به کرواسي با اين باشگاه تمديد کرد تا خيال هواداران اين تيم از اين بابت راحت شود.
با برانکو ايوانکوويچ درباره همه موارد اين روزهاي تهران صحبت کرديم. از ليست تيم ملي و خط خوردن سيدجلال حسيني تا اظهارات وينفرد شفر سرمربي استقلال درباره پرسپوليس و ساير موارد ،اظهاراتي بود که برانکو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس در باره آنها صحبت کرد گزيده صحبت‌هاي سرمربي پرسپوليس را اينجا مي‌خوانيد.
* نمي‌دانم چرا پروسه تمديد قراردادم طولاني شد
* از انتظارات و ميل زياد هواداران پرسپوليس کاملا آگاهي دارم
* برايم عجيب است که چرا بعد از قهرمان شدن در ليگ تماشاگران ما در ليگ کمتر شدند
* فصل بعد شرايط تيمي ما خيلي بهتر مي‌شود
* چند ماه قبل الهلال بهترين تيم آسيا بود اما آنها از گروه‌شان هم بالا نيامدند
* نيمه اول بازي برگشت ما با استقلال بدترين بازي پرسپوليس در اين سال‌ها بود
* کادر فني ما تغيير نخواهد کرد
* سال اول وقتي گفتم پرسپوليس قهرمان مي‌شود خيلي‌ها گفتند من ديوانه هستم
* دو فصل قبل استقلال با منصوريان نتايج بهتري از استقلال با شفر گرفت
* اگر استقلال يک تيم عالي و سرمربي عالي دارد پرسپوليس هم دارد
* به عنوان سرمربي تيم کوچکتر عنوان درخشان سومي استقلال را به شفر تبريک مي‌گويم
* با گرشاسبي درباره صحبت‌هايش در خصوص سيدجلال و خط خوردنش از تيم ملي موافقم
* صداقت و وفاداري بازيکنان پرسپوليس براي برخي‌ها مطلوب نيست

مشروح اين مصاحبه را در زير مي‌خوانيد.
فارس: تمديد قرارداد شما با پرسپوليس تبديل به يک پروسه طولاني شد. دليل آن چه بود؟
نمي‌دانم چرا اينطور شد و مشکل کجا بود، واقعيت اين است که ما يک مذاکرات فشرده انجام داديم، اين مسئله واقعيت دارد که ما 4 ماه قبل بر سر همه بندها براي تمديد قرارداد توافق کرديم اما نمي‌دانم چرا اين زمان گذشت تا توافقات ما مکتوب شود. خيلي روشن است که اين مسائل بين هواداران تشنج ايجاد مي‌کند و طبيعي است که ترديدهايي هم در اين زمينه به وجود مي‌آيد. طبعا من هم اين سؤال را مطرح نکردم که چرا قرارداد تمديد نمي‌شود چون که عملا در راه قهرمان شدن بوديم، ما قبل از نوروز ايراني‌ها مي‌توانستيم قهرمان شويم. من هرگز اين سؤال را مطرح نکردم چون قصد نداشتم که مواضعم را تغيير دهم. البته طبيعي است که من هم بايد به فکر آينده‌ام باشم تا ببينم به چه شکلي مسائل را اداره کنم. من هم دوست داشتم همه چيز رسمي و محکم باشد.
فارس: روزهايي که صحبت از تمديد قرارداد شما با پرسپوليس مطرح بود، به دليل همين طولاني شدن برخي از هواداران نگران بودند که شايد آقاي برانکو قصد ماندن در پرسپوليس را ندارد.
ما همه توافقات را انجام داده بوديم فقط بايد همه چيز مکتوب مي‌شد. طبيعتا اتفاقاتي که رخ داد شايد همه را در يک ابهام نگه داشت و همه را عصبي مي‌کرد.
فارس: پرسپوليس دو فصل متوالي قهرمان ليگ شده است و اين موضوع انتظارات را از شما و تيم‌تان خيلي بالا برده است. براي تکرار اين روزهاي خوب چه برنامه‌اي براي ليگ بعدي داريد؟
بله من از انتظارات زياد هواداران آگاهي دارم. اين انتظارات مدام در حال افزايش است حتي گاهي همين انتظارات مرزهاي واقعيت را پشت سر مي‌گذارد و به روياها مي‌رود و انتظارات غير منطقي مطرح مي‌شود. در اين شرايط همه از ما فقط برد، برد و برد مي‌خواهند. حتي انتظارات آنقدر بالا رفته که فقط به بردن راضي نيستند و نتايج هم برايشان مهم است و دوست دارند با گل‌هاي زياد برنده شويم و حماسه‌سازي کنيم! انتظارات آنقدر زياد شده که از ما نتايج عجيب و قريب مي‌خواهند و کسي هم به اين مسئله نمي‌پردازد که در اين بين برخي بازيکنان پرسپوليس را رها کردند و رفتند. بازيکناني هم که جديد آورديم يک شبه نمي‌توانند معجزه کنند حتي با وجودکيفيت‌هاي زيادي که دارند. ما عملا با يک ساختار جديد بازيکن، بازي مي‌کرديم از شجاع خليل‌زاده، سيامک نعمتي، احمد نوراللهي، منشا، شايان مصلح، و تعداد ديگري از بازيکنان مي‌توانند به عنوان بازيکنان جديدي که به ما اضافه شدند،نام ببرم. براي همين است مي‌گويم ما نياز به زمان داشتيم اما مي‌دانم که نمي‌توانم اين شرايط را تغيير دهم. الان از نظر خيلي‌ها همه چيز عادي است و بايد فقط قهرمان شويم. بعد از اينکه در مشهد قهرمان شديم هرگز اينقدر تماشاگر کم در ورزشگاه نديدم! چون از نظر هواداران همه چيز عادي است و ما قهرمان شديم و کار خاصي نکرديم. شايد آنها دوست داشتند ما حداقل 15 امتياز هم از ساير تيم‌ها هم بالاتر باشيم اما به هر حال همين است و شرايط را نمي‌شود تغيير داد. به هر حال فصل بعد انتظار دارم که شرايط تيم ما بهتر شود.

فارس: چرا اين نظر را داريد؟
فصل بعد شرايط تيم ما بهتر است و تيم ما شکل خود را پيدا کرده و انتظار دارم اين وضعيت يک کمک قابل توجهي به ما انجام دهد تا بتوانيم نتايج بهتري بگيريم. به طور مثال بايد بگويم بشار رسن، احمد نوراللهي و اميد عاليشاه يا حتي بازيکناني که کمتر به آنها فرصت بازي رسيد، مي‌توانند خود را نشان دهند و از آنها انتظار مي‌رود يک گام رو به جلوي بزرگ بردارند. بايد بگويم همه بازيکنان بين 5 الي 10 درصد از ظرفيت فعلي‌شان بهتر خواهند بود و اين تبديل به يک گام بزرگ خواهد شد. طرح بازي ما نکات مثبتي به ما مي‌بخشد و مطمئن هستم که فصل آينده خيلي بهتر از فصل گذشته خواهم بود. با وجود اينکه کدام بازيکنان را به دست خواهيم آورد.
فارس: فردا حريف پرسپوليس در مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا مشخص مي‌شود و هواداران پرسپوليس به هر حال اميدوار به کسب قهرماني آسيا هستند. فکر مي‌کنيد امسال بتوانيد به اين مهم دست پيدا کنيد؟
ميل و خواسته هواداران براي من کاملا مشخص است اما تکرار مي‌کنم که ما تنها تيمي هستيم که با بازيکنان وطني و ايراني بازي مي‌کنيم و بازيکن خارجي نداريم. به طور مثال مهاجم برزيلي الجزيره امارات هزينه قراردادش به اندازه هزينه کل تيم ما در يک فصل است . با اين شرايط ما باز هم رو به جلو حرکت مي‌کنيم و اين روياي ماست که بتوانيم به قهرماني آسيا برسيم. به هر حال همين که ما فصل گذشته به نيمه نهايي آسيا رسيديم يک موفقيت بزرگ است.البته در نظر بگيريد که چند ماه قبل الهلال عربستان بهترين تيم آسيا بوداما دو بازيکنش مصدوم شد و فينال آسيا را واگذار کردند. حتي بازيکناني از اين تيم به اسپانيا رفتند و اين مسئله باعث شد در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا فقط دو امتياز کسب کنند و نتوانستند به مرحله بعد بروند.
فارس: فشردگي بازي‌هاي ليگ برتر، ليگ قهرمانان آسيا، اردوهاي تيم ملي بزرگسالان و تيم اميد کشورمان آيا کار را براي شما سخت نمي‌کند؟
بله کار واقعا سخت مي‌شود ما اين مشکل را فصل گذشته هم داشتيم چرا که بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، جام حذفي و ليگ برتر به صورت فشرده انجام مي‌شد و تيم ملي هم اردوهاي خودش را داشت. ما در اين فشردگي به دنبال کسب نتيجه بوديم. ما وظيفه داريم که فقط تيم را آماده کنيم و به نظرم فصل بسيار خوبي را پشت سر گذاشتيم. اين در حالي است که فشردگي بازي ها همانطور که شما گفتيد خيلي زياد بود اما در همين شرايط خوشبختانه قهرمان ليگ ايران شديم و سوپرجام را به دست آورديم. حتي تا نيمه نهايي آسيا هم رفتيم. با اين سنگيني مسابقات من افتخار مي‌کنم که کاري انجام داديم که بزرگ بود. اين در حالي است که ما مهدي طارمي را از دست داديم و سروش رفيعي هم از ما جدا شد. همه اين اتفاقات براي ما يک شوک بزرگ بود.

فارس: صحبت از سوپرجام کرديد و بايد طبق برنامه 29 تير ماه به مصاف استقلال برويد از طرف ديگر در آخرين دربي که برگزار شد يک نيمه ضعيف را مقابل استقلال ارائه داديد. نگران بازي سوپرجام نيستيد؟
نيمه اول بازي ما با استقلال بدترين بازي پرسپوليس در اين سال‌ها بود. ما بدترين مسابقه را انجام داديم اما در نيمه دوم آنها حتي نتوانستند به نيمه زمين ما برسند.
فارس: فکر مي‌کنيد با اين شرايط برنده دربي سوپرجام شما خواهيد بود يا استقلال؟
موافقم کار سختي داريم چون بازي سختي پيش روي ماست اما هر کاري لازم باشد انجام مي‌دهيم تا با حداکثر آمادگي به مصاف استقلال برويم چون از اين بازي فقط برد مي‌خواهيم.
فارس: هنوز صحبت از اضافه شدن يک مربي جديد به کادر فني پرسپوليس شنيده مي‌شود. ايا اين اتفاق رخ خواهد داد يا نه؟
زماني که آندره با ما بود براي عده خاصي هميشه مزاحمت داشت. آندره که رفت خيلي‌ها پيش‌بيني هرج و مرج را در پرسپوليس مي‌کردند اما ما قهرمان ليگ شديم. به جاي آندره ما سرتن چوک را به پرسپوليس آورديم که او هم از نظر خبرنگاران و بازيکنان مزاحم بود اما باز هم قهرمان شديم. بعد از اينکه چوک رفت برادرم که در فوتبال ايران رزومه دارد به ما اضافه شد اما حالا برخي‌ها مي‌گويند چوک بايد برگردد! برادر من در شيراز کار کرده و نتايج خوبي هم در اين تيم گرفته است. من قاطعانه مي‌گويم که کادر فني ما تغيير نخواهد کرد. ما نيازي به تغيير در کادر فني نداريم، من با همه اين شرايط آشنايي دارم.

فارس: صحبت از حضور سروش رفيعي در پرسپوليس است. اين موضوع چقدر صحت دارد؟
سروش يک بازيکن فوق‌العاده است و شخصيت بسيار خوبي دارد که حضورش در هر تيمي مي‌تواند به موفقيت آن تيم کمک کند اما در اين بين دو مشکل وجود دارد اول اينکه بايد ببينيم او مي‌خواهد در قطر بماند يا نه و سؤال ديگر اين است که پنجره نقل و انتقال ما باز مي‌شود يا خير. در حال حاضر پنجره نقل و انتقال ما بسته است.
فارس: اگر پنجره نقل و انتقالات باز شود چه؟
هر وقت پنجره نقل و انتقالات باز شد درباره آن صحبت مي‌کنيم. البته طبيعي است که ما به دنبال تقويت پرسپوليس هستيم اما ما به دنبال جذب 10 بازيکن نيستيم بلکه حداقل 2 يا حداکثر 3 نفر جذب خواهيم کرد. بازيکناني را هم مدنظر دارم که به باشگاه اعلام کرده‌اند.
فارس: براي فصل آينده چه برنامه‌هايي براي پرسپوليس و آماده سازي آن در نظر داريد؟
تمرينات ما از 26 خرداد آغاز خواهد شد. همچنين براي آماده سازي و برگزاري اردوي خارجي بايد ببينيم به کجا مي‌توانيم برويم.
فارس:‌شما از انتظارات زياد صحبت کرديد به نظر شما انتظارات از پرسپوليس چرا زياد شد؟
ما که نمي‌توانيم بگوييم به زمين مي‌رويم تا ببازيم؟ وقتي شما به اوج مي‌رسيد به يک تلنگر نياز داريد تا به پايين سقوط کنيد اما ما هرگز دست بردار نيستيم و تلاش مي‌کنيم در اوج بمانيم. در فصل اولي که من کار را با پرسپوليس را آغاز کرديم بعد از 5 بازي در انتهاي جدول بوديم. اما من گفتم که اين تيم مي‌تواند قهرمان شود. خيلي‌ها گفتند من ديوانه شدم و به سرم زده است اما من نحوه بازي کردن بازيکنان و تمرينات‌ بازيکنان را مي‌ديدم و مي‌ديدم تيم به چه سمتي مي‌رود. ما با بنگر، رضائيان، نورمحمدي، حاتمي و ... جلو مي‌رفتيم. بعد هم که تراژدي فوت هادي نوروزي اتفاق افتاد. اينها را گفتم تا بگويم مي‌دانستم اتفاق بزرگي در پرسپوليس رخ مي‌دهد اما من هرگز از چالش نمي‌ترسم.

فارس: رقيب سنتي پرسپوليس با شفر قراردادش را تمديد کرد و اين موضوع باعث شده تا استقلالي‌ها به نتايج خوب به اين مربي اميدوار باشند. وضعيت اين تيم را در فصل آينده چطور مي‌بينيد؟ و آيا اين تيم مي‌تواند مقابل قهرماني مجدد پرسپوليس بايستد؟
من هيچ گاه درباره تيم‌هاي ديگر اظهار نظر نمي‌کنم اما درباره استقلال بايد بگويم اين تيم به شکل سنتي هميشه يک کانديداي قهرماني است. اگر يادتان بيايد 2 سال قبل با استقلال شانه به شانه براي قهرماني مي‌جنگيديم اما ما با 4 گل آنها را در دربي شکست داديم. دو فصل قبل استقلال دوم شد و اين در حالي است که امتيازات بيشتري کسب کرد اما فصل قبل استقلال سوم شد و امتيازات کمتري به دست آورد. استقلال با منصوريان امتيازات بيشتري نسبت به استقلال با شفر به دست آورد و اينها واقعيت موجود است اما معتقدم استقلال يک تيم عالي است و يک سرمربي خيلي خوب دارد اما همه اينها را پرسپوليس هم دارد. حالا در ليگ پيش رو مشخص مي‌شود که چه تيمي بهتر است البته فراموش نکنيد که ذوب‌آهن بهترين تيم نيم فصل دوم فصلي که گذشت، بود. اين را هم در نظر بگيريد که اگر سايپا گسترش فولاد را مي‌برد اين تيم به مقام سوم مي‌رسيد و استقلال چهارم مي‌شد. فراموش نکنيد هم استقلال و هم پرسپوليس يک تکليف دارند که بايد بار اصلي فوتبال ايران را به دوش بکشند. همه جاي دنيا هم اوضاع به اين شکل است و نبايد از اين مسائل فرار کرد. ما خوشحاليم رقيبي مثل استقلال داريم چون در کنار ساير تيم‌ها رقابت مي‌کنيم و اين موضوع باعث مي‌شود پرسپوليس هم قدرتمندتر شود. اين رقابت باعث مي‌شود که ما براي بهتر شدن تلاش کنيم. امسال رقبايي مثل استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتورسازي، سايپا و پيکان خواهيم داشت. سايپا و پيکان به شکل سنتي قوي هستند و در اين بين تيم‌هايي وجود دارند که توانايي شکست هر تيمي را خواهند داشت. مثل نفت آبادان يا پارس جنوبي و يا پديده که فوق‌العاده هستند. فکر مي‌کنم ليگ فوق‌العاده‌اي در پيش داريم.
فارس: فردا قرار است قرعه‌کشي ليگ قهرمانان آسيا در مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا برگزار شود. شما دوست داريد با کداميک از تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها روبرو شويد؟
براي ما اصلا مهم نيست که چه تيمي روبروي ما قرار خواهد گرفت. هر تيمي که فردا از قرعه دربيايد براي ما قابل احترام است و با آنها رقابت خواهيم کرد.
فارس: وينفرد شفر سرمربي استقلال در اظهار نظري عجيب اعلام کرده که تيم استقلال به دليل داشتن تماشاگران بيشتر در ليگ قهرمانان آسيا تيم بزرگتري است و او پرسپوليس را به دليل تماشاگران کمتر تيم کوچکتر خطاب کرده است. اين در حالي است که آقاي گرشاسبي عنوان کرده که سرمربي پرسپوليس بايد پاسخ او را بدهد. شما چه جوابي براي او داريد؟
بايد بگويم که من از بابت کسب عنوان درخشان سومي ليگ برتر از سوي تيم بزرگتر بسيار خوشحالم و به عنوان سرمربي تيم کوچکتر مقام زيبا و درخشان سومي را به شخص آقاي شفر تبريک مي‌گويم!

فارس: سيدجلال حسيني روز قبل از عزيمت تيم ملي به ترکيه خط خورد. شما در اين باره واکنش کاملي نداشتيد. در اين خصوص چه صحبتي داريد؟
از حذف شدن سيدجلال حسيني از تيم ملي خيلي خيلي ناراحتم. سيدجلال حسيني در 10 سال گذشته فيکس‌ترين بازيکن تيم ملي ايران بوده و هر زمان چه در پرسپوليس و چه در تيم ملي به ميدان رفته وفادارترين، صديق‌ترين و کليدي‌ترين بازيکن زمين بوده است اما نمي‌دانم چرا قبل از رفتن تيم ملي به ترکيه از ليست تيم ملي کنار گذاشته شد.
فارس: آقاي گرشاسبي روز گذشته مصاحبه‌اي انجام داد و در آن عنوان کرد که وقتي سيدجلال به الجزيره امارات گل زد او احتمال حذف شدن حسيني را از تيم ملي داد و حتي اعلام کرده که بعد از جام جهاني صحبت‌هايي در خصوص کي‌روش انجام مي‌دهد.
درباره صحبت‌هاي آقاي گرشاسبي مديرعامل محترم باشگاه پرسپوليس بايد بگويم که کاملا با او هم عقيده هستم و با تمام وجود در کنار او قرار دارم و روي اين اظهارات مي‌ايستم زيرا به نظر مي‌رسد صداقت و وفاداري بازيکنان پرسپوليس چندان براي برخي‌ها مطلوب نيست.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۱۵ درصد از مطالبات اعضای تیم فوتبال استقلال را پرداخت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به تازگی 85 درصد از سهام باشگاه استقلال را خریداری کرده است، امروز (سه‌شنبه) 15 درصد از مطالبات بازیکنان تیم فوتبال استقلال را پرداخت کرد.

این شرکت همچنین 10 درصد از مطالبات کادر فنی و اعضای تیم را پرداخت کرد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

تیم استقلال از ساعت 17 فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید عجیب سرمربی استقلال خوزستان؛ فردا نتیجه نگیریم طوفان به پا می‌کنم!
  • پورموسوی: فردا نتیجه نگیریم طوفان به پا می‌کنم!
  • اوسمار:‌ بازی با سپاهان همیشه سخت و حساس است/ هیچ ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست+ فیلم
  • اوسمار: ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست/دلیل باخت به آلومینیوم تعویض‌های من نبود+ فیلم
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • اوسمار: ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست/دلیل باخت به آلومینیوم تعویض‌های من نبود
  • استقلالی‌ها پولدار شدند
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • دو ستاره خارجی لیگ برتری در سبد خرید تابستانی پرسپولیس