Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار دهگلان در بازدید از حوزه آبخوان روستای کریم آباد گفت: عدم کنترل منابع آبی ونوع کشت بزرگترین فشار برای منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از دهگلان شیدا، ظهر امروز فرماندار دهگلان به همرا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان و رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از حوزه آبخوان روستای کریم آباد بازدید نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 


 در این بازدید جمال ارشدی فرماندار دهگلان گفت: با توجه به اینکه این منطقه قطب کشاورزی استان است باید منابع آبی و نوع کشت کنترل شود و اگر اینکار صورت نگیرد بزرگترین فشار برای منطقه است.


 وی با بیان اینکه در طول زمان استفاده بیش از حد از آبهای زیرزمینی و سطحی صورت گرفته است و تنها راه حل کنترل آن عواملی است که باعث این تخریب شده اند.


  فرماندار دهگلان با اشاره به وجود بزرگتترین شهرک صنعتی و کشاوری عمده اظهار داشت: نباید درشهرستان با این اوصاف چیزی بنام بیکاری در شهرستان تعریف می شد.


 ارشدی گفت: ناگاه  ما نگاه توسعه شهرستان است و در بحث توسعه  تنها یک شاخص نیست بلکه باید کل شاخص ها مد نظر قرارگیرد.

 

مدیر کل منابع طبیعی و اخیز داری  کردستان: کار آبخوان نوعی تزریق آب سفره زیر زمینی است


 در ادامه نقشبندی مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به آبخوان روستای کریم آباد  گفت: متاسفانه در سنوات گذشته به فراموشی سپرده شده بود که در نهایت اولویت کاری ما مطالعه و شناسایی محل های از حوزه آبخیز اری است که بتوانیم  طرح و عملیات  آبخوان داری در آن انجام دهیم.


  وی افزود: کار آبخوان داری از کارهای است که ما می توانیم  مدیریت آب را از حوزه های  آبریز انجام دهیم قبل از آنکه به سد ها ورود پیدا کند.


 وی درادامه اظهار داشت: کار آبخوان نوعی تزریق به حوزه سفره های آب زیر زمینی است که نتیجه  این طرح باعث تقاضای احیای روستای خالی از سکنه کریم آباد برای سکونت مجدد شده است.

 

  نقشبندی گفت: با تزریق آب به  به سفره های زیر زمینی  بحث بیلان آب در چاههای محدوده آبخوان دارای افزایش یافته و هیچ چاه آبی تعمیق نشده بلکه باعث بالا فتن بیلان  آنها شده و توانسته  مبنای توسعه کشاورزی در آن گنجانده شود.


  وی در ادامه اظهار داشت: این آبخوان نقشی اساسی در بعد گردشگری شهرستان هم می تواند ایجاد کند که با حمایت فرماندار می شود از ماهیت پروژه هایمشابه در آینده نزدیک مطالعه و اجرا نمود.


 
  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز اری کردستان گفت:  اینکار در موضوع پایین رفتن سفره های آب زیر زمینی در حوزه آبخیزداری خصوصا در چاههای که در نزدیکی طرح و عملیات آبخوان قرار گرفته اند بیلان آب مثبت شود و باعث دلگرمی کشاورزان شده تا در تکنولوژی و بحث آبیاری نوین که در حال حاضر در د ست اجرای سازمان جهاد کشاورزی است بهرمند شوند و از آبیکه در اختیار دارند استفاده بهینه نمایند.

 
 
انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

مهدی قاسمی از اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری با موضوع رفع تصرف از اراضی ملی پلاک فرخشهر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخشهر خلع ید شد.

بیشتر بخوانید

تخریب یک ملک در خیابان عمان شهرکرد

قاسمی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخشهر صورت گرفت.

به گفته وی؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و  سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند