Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به مصوبه ١٣٤ ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص افزایش مسئولیت بهزیستی در این بخش گفت: بهزیستی، سازمان نحیفی است و با تشکیلات و امکانات محدود مأموریت های مهمی در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر به عهده دارد و به تنهایی قادر به انجام مسئولیت جمع آوری وساماندهی معتادان متجاهر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ١٦ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که ٨ هزار نفر از آنها جمع آوری وساماندهی شده اند و برای ساماندهی تعداد باقیمانده معتادان متجاهر سازمان بهزیستی نیازمند همکاری همه دستگاها و نهاد ها است.

استاندار تهران با اشاره به تأکید جدی مقام معظم رهبری در ورود دستگاه ها برای رسیدگی به آسیب اجتماعی اعتیاد تصریح کرد:  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان تهران وظیفه مهمی دارد به ویژه در شرایطی که جمعیتی ازمعتادان متجاهر تهران از سایر استان ها هستند و اقدامات جمع آوری و ساماندهی نیازمند تصمیمات عملیاتی است.

مقیمی، پایان امسال را مهلت نهایی برای جمع آوری ١٦ هزار معتادمتجاهر در استان تهران اعلام کرد و افزود: شهرداری تهران هر امکانات و فضایی برای نگهداری معتادان جمع آوری شده دارد در اختیار قرار دهد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: قبل از مصوبه جلسه ١٣٤ ستاد مبارزه با مواد مخدر ؛شهرداری تهران قرار بود ٦٠٠ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شده را نگهداری کند و در حال حاضر با مصوبه ١٣٤ ،همه مسئولیت به عهده بهزیستی است و معتادان پس ازسم زدایی برای بازگشت به جامعه در مراکز بهاران شهرداری آموزش می بینند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاندار تهران محمد حسین مقیمی معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد

سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به شناسایی و دستگیری عامل اصلی تبلیغ و فروش کوکائین در شهر تهران اظهار کرد: بر اساس رصدهای انجام شده در شبکه‌های اجتماعی، پیج اینستاگرامی به آدرس معلوم، که کاربر آن اقدام به فعالیت گسترده مجرمانه در زمینه تبلیغ و فروش کوکائین می‌کرد، مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به لحاظ حساسیت و وسعت اقدامات مجرمانه کاربر موصوف، پس از شناسایی هویت واقعی وی توسط مرکز اطلاعات فضای مجازی این پلیس، مشخص شد وی از اراذل و اوباش تهران بوده و با نام مستعار، در امر تهیه مواد مخدر کوکائین از غرب کشور و توزیع آن در شهر تهران فعالیت می‌کند.

کاکاوند گفت: با اشراف اطلاعاتی کامل بر فعالیت مجرمانه سرکرده فوق، محل سکونت، پاتوق و محل دپوی مواد مخدر مورد اشاره در شرق شهر تهران مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مراجع قضایی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موسوم به «عملیات گاندو» متهم دستگیر و حدود ۲ کیلوگرم کوکائین جاساز شده و ۲ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۲ عدد فشنگ جنگی، از وی کشف و پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در خاتمه با اشاره به رصد شبانه‌روزی اقدامات مجرمان و سودجویان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط افسران متخصص پلیس مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: برابر ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای و ماده ۷۳۴ قانون مجازات اسلامی، ترویج به مصرف، خرید و فروش و آموزش تولید مواد مخدر در فضای مجازی مصداق بارز جرم است و به افرادی که در فضای مجازی اقدام به اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر می‌کنند هشدار می‌دهیم که پلیس با رصد دقیق و لحظه‌ای فضای مجازی اجازه هیچ گونه فعالیت مجرمانه‌ای را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهد.

منبع: ایران

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد