Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه ۲۱میلیون شاخه گل بریده در 17 هکتار گلخانه این استان تولید می شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا رستگار  در نشست کارگروه امور اقتصادی استان با بیان اینکه 8هزارتن محصولات گلخانه ای و 200تن محصولات گیاهان دارویی از دیگر تولیدات کشاورزی استان است، افزود: با روند توسعه ای تولید گل در استان، در آینده استان از قطب های تولید گل کشور خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سال ۹۷ به عنوان حمایت از کالای داخلی است، اظهارکرد: این موضوع به معنای مصرف هر کالایی نیست و دو محور کیفیت و قدرت رقابت در حوزه اقتصادی مهم است . 

سرپرست جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و هدفگذاری برای افزایش شاخص های کیفیت و قدرت رقابت در محصولات کشاورزی ضروری است . 

رستگار تصریح کرد: ظرفیت عمده اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی است و بیش از ۸۹۰ هزار تن محصولات زراعی در استان تولید می شود . 240 هزار تن از این میزان باغی و 448هزارتن محصولات زراعی هستند.

وی ادامه داد: عمده محصولات کشاورزی مناطق سردسیری استان سیب درختی، گردو، انگور و هسته دارهاست و در مناطق گرمسیری مرکبات و زیتون است.

سرپرست جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال زراعی گذشته ۱۲۰هزار تن محصول سیب درختی در استان تولید شد که پیش بینی می شود این میزان به ۱۳۵ ‌هزار تن در سال زراعی جاری افزایش یابد . 

رستگار با بیان اینکه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی تاکنون نتوانسته ایم اقدام عملی انجام دهیم، عنوان کرد: در حوزه خرید سیب از تولید کنندگان منافع مناسبی به تولید کننده نمی رسد و معمولا تجاری از سایر مناطق با قیمت پایین این محصولات را خریداری می کنند و همچنین قیمت خرید در سال ۹۶، معادل سال ۸۷ بوده است . 

وی تاکید کرد: در زمینه سورتینگ، بسته بندی و نگهداری محصولات کشاورزی توسعه زیرساختی و بهبود ظرفیت ها لازم است . 

سرپرست جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استان در حوزه صادرات محصولات کشاوزی اقدام، بازدهی و خروجی چندان مناسبی نداشته است . اصلاح باغات از جمله نیازهای بهبود تولید محصول در برخی از مناطق است . 

رستگار خرید تضمینی محصولات استراتژیک را از جمله اهداف این سازمان عنوان و بیان کرد: طی سال گذشته 70 هزار تن گندم در سطح استان خریداری شده است که امسال پیش بینی خرید ۶۳ هزار تن گندم در استان شده است. همچنین پیش بینی می شود که طی سالجاری 1500تن کلزا در سطح استان برداشت شود.

وی گفت: سالانه 13هزار تن گردو تولید داریم که متاسفانه مغز آنها سیاه می شود که باید در برنامه توسعه ای ارقامی را که بازاز پسندی و کیفیت مناسب دارند را معرفی کنیم.

سرپرست جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تولیدات شیلات استان سالانه 17 هزار تن است که در رتبه چهارم کشور قرار داریم اما برای فروش تولیدات با مشکل مواجهیم.

رستگار اضافه کرد: واردات ماهی تیلاپیا بازار ماهی استان را در سال 96 بهم ریخت و عملا فروش مزارع پرورش ماهی استان تقریبا سر به سر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گل شاخه بریده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، استان اصفهان را از ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی برخوردار دانست و گفت: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.
احمدرضا رییس‌زاده، توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اصفهان را در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت برشمرد وافزود: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای دیگرصنایع کشاورزی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در این استان فعالیت دارند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: هم اکنون مساحت مزارع مرتبط با کشت گیاهان دارویی در استان به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار رسیده است.
تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است.
مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • کهگیلویه و بویراحمد رقم قابل توجهی از صادرات سالانه نفت را دارد