Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:42:36 GMT

کشف یک شهاب سنگ جدید در مدار خورشید

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۳۴۰۵

کشف یک شهاب سنگ جدید در مدار خورشید

تهران – ایرنا - یک گروه بین المللی از محققان یک جرم فضایی را شناسایی کردند که در فاصله ای تقریبا معادل فاصله مشتری تا خورشید، در مدار خورشید گردش می کند و به نظر می رسد متعلق به یک منظومه دیگر است.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، این جرم فضایی که 2015 BZ509 نام دارد، احتمالا میلیاردها سال قبل و در زمانی که خورشید هنوز درون یک کلاستر از ستاره ها قرار داشت، وارد منظومه شمسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهاب سنگ ها معمولا اجرام سنگی هستند که پس از شکل گیری منظومه شمسی در حدود 4.6 میلیارد سال قبل بر جای مانده اند. این شهاب سنگ ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و با مطالعه آن ها می توان اسرار جهان هستی از جمله نحوه شکل گیری منظومه شمسی و شرایط آب و هوایی امروز زمین را کشف کرد.
این شهاب سنگ در یک مدار معکوس به دور خورشید گردش می کند. بدین معنی که جهت گردش سیاره به دور خورشید بر خلاف جهت گردش خورشید به دور خود است. این نحوه گردش کاملا مشابه گردش مشتری به دور خورشید است و تا کنون علت آن به عنوان یکی از اسرار کشف نشده منظومه شمسی باقی مانده است.
محققان با مدل سازی موقعیت 2015 BZ509 نسبت به منظومه شمسی تا حدود 4.6 میلیارد سال قبل و همزمان با شکل گیری آن دریافتند، این جرم فضایی که 3 کیلومتر قطر دارد، از زمان تشکیل منظومه شمسی در همین مدار فعلی وجود داشته است. احتمالا در زمانی که خورشید درون یک کلاستر ستاره ای قرار داشته است، این شهاب سنگ از سیستم مادر خود جدا شده و در دام جاذبه خورشید گرفتار شده است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Monthly Notices of the Royal Astronomical Society:Letters منتشر شده است.
علمی (6)**9259**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي شهاب سنگ منظومه شمسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است

فرارو- علامه سید ظفر عباس شمسی رئیس مجلس وحدت مسلمین بلوچستان پاکستان گفته است که زمان محو اسرائیل از صفحه فرا رسیده است.

به گزارش فرارو، علامه شمسی با بیان اینکه تعداد تلفات و مجروحان حمله ایران به اسرائیل زیاد است گفت: حمله ایران به اسرائیل ظالم، قاتل کودکان بی‌گناه فلسطینی و مادران و خواهران فلسطینی، اسرائیل ظالم را تکان داده است.

رئیس مجلس وحدت مسلمین بلوچستان با اشاره به بازتاب حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در رسانه‌های بین المللی گفت که به گزارش بی بی سی، این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که این یک حمله بسیار گسترده و تاریخی به اسرائیل بود.

وی با بیان اینکه اسرائیل غاصب و آسمانش تا امروز با چنین وضعیتی مواجه نشده بود، افزود: این بزرگترین عملیات پهپادی و موشکی در تاریخ بود.

سید ظفر عباس شمسی گفته است که هرگز چنین حمله‌ای به اسرائیل غاصب صورت نگرفته بود. در نتیجه این حمله، گنبد آهنین به طور کامل از کار افتاد. در حالی که تعداد تلفات و مجروحان بسیار زیاد است و اکثر آن‌ها سربازان اسرائیل غاصب هستند.

عالم برجسته پاکستانی گفت: ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل سوخته و خاکستر شده است، افزود: زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل غاصب از روی زمین محو شود.

دیگر خبرها

  • فیلم/ برای طلوع خورشید
  • تصاویری پربازدید خیابان‌های دبی؛ ماهی‌ها به گردش آمدند! | فیلم
  • عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود
  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • نمای هیجان‌انگیز فضاپیمای ناسا از ناآرام‌ترین جای منظومه شمسی
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم