Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@02:27:17 GMT

قطره چکانی به واردکنندگان خودرو ارز داده شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۳۵۶۵

قطره چکانی به واردکنندگان خودرو ارز داده شد

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: ارز 4هزار و 200 تومانی به صورت قطره چکانی به واردکنندگان خودرو تخصیص یافته است و این امر نمی تواند نیاز ارزی واردکنندگان خودرو را تامین کند.

ایران آنلاین /کوروش مرشد سلوک در گفت و گو با ایران آنلاین درباره وضعیت تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به وارد کنندگان خودرو،افزود: زمانی ارز 4 هزار و 200 تومانی می تواند نیاز ارزی واردکنندگان خودرو را تامین کند که کافی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه ارزی که به واردکنندگان خودرو داده می شود نمی تواند مانع افزایش قیمت ها شود.

وی ادامه داد:اگر دولت می خواهد بازار خودروهای وارداتی را کنترل کند باید نسبت به تخصیص ارز به این بخش اقدام کند.تعرفه های بالا و کمبود ارز باعث شده که بازار خودروهای وارداتی شرایط با ثباتی را نداشته باشد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اذعان داشت:اکنون تعداد زیادی از واردکنندگان خودرو در صف دریافت ارز هستند اما هنوز خبر جدیدی مبنی بر تخصیص ارز شنیده نشده است.

وی گفت: انجمن واردکنندگان خودرو مخالف افزایش قیمت خودرو است اما قیمت های فعلی به دلیل افزایش قیمت ارز و تعرفه های است که بر این بخش تحمیل شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی

ایتنا - در اواخر سال گذشته همزمان با افزایش التهابات ارزی در حالی شاهد افزایش قیمت برخی مدلهای تلفن همراه بودیم که تأمین ارز آنها از سامانه نیما با نرخ تقریباً ثابت ۳۸ الی ۴۰ هزار تومان انجام می‌شود.
به‌تازگی در فضای مجازی اخبار انتقادی از سوی برخی فعالان و کارشناسان در خصوص  رشد غیرمنتظره تعدادی از مدل‌های تلفن همراه که تأمین ارز آنها از سامانه نیما و با نرخ مرکز مبادله و طلا و ارز انجام شده است، مطرح گردیده است.

به گزارش ایتنا از تسنیم، لازم به ذکر است: هم‌اکنون تأمین ارز تلفن همراه به‌دوشکل انجام می‌شود؛ برای گوشیهای وارداتی تا قیمت 600 دلار تأمین ارز از سامانه نیما و برای تلفن همراه بالای 600 دلار از جمله آیفون و دو مدل از سامسونگ از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود با نرخ آزاد ارز ثبت سفارش و تخصیص صورت می‌گیرد.

بر این اساس قیمت یکی از مدل‌های گوشی چینی ظرف یک ماه حدود 50 درصد افزایش یافته و از حدود 20 میلیون تومان به قیمت تقریبی 30 میلیون تومان در برخی فروشگاههای آن‌لاین، افزایش یافته است،
این در حالی است که در ماههای اخیر در مورد سایر برندهای تلفن همراه چنین نوسان ملموسی دیده نمی‌شود.

گفتنی است حداکثر سودی که به‌صورت قانونی در لایه واردات لحاظ می‌شود 18 درصد است. یکی از گمانه‌ها درخصوص جهش قیمتی مذکور احتمال افزایش ارزش گمرکی مدل مذکور در سامانه tsc است.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید