Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@13:46:39 GMT

رییس کل گمرک: از مناطق آزاد قاچاق نداریم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۳۸۱۵

رییس کل گمرک: از مناطق آزاد قاچاق نداریم

خبرگزاری میزان- رئیس کل گمرک ایران امروز در جمع خبرنگاران تاکید کرد که در حال حاضر هیچ کالای قاچاقی از مبادی رسمی وارد کشور نمی‌شود و این موضوع درباره مناطق آزاد نیز صدق می‌کند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران گفت: در حال حاضر با فعال شدن گمرک در مناطق آزاد در این مناطق هم دیگر قاچاق کالا نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره میزان میزان قاچاق از مبادی رسمی گفت: ما مدعی هستیم با کنترل‌هایی که از طریق سیستم‌ها انجام می‌دهیم و دریافت بارنامه و گواهی بازرسی از مبدا، کالای قاچاقی از مبادی رسمی وارد کشور نمی‌شود.   عسگری با اعلام رقم ۷ میلیارد دلاری صادرات تا ۲۹ اردیبهشت ۹۷ گفت: با توجه به تصمیمات جدید دولت و راه‌اندازی سامانه نیما تا به حال نه تنها صادرات کالا نسبت به سال‌گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته بلکه واردات کالا نیز با رقم ۶ میلیارد دلاری تا ۲۹ اردیبهشت ماه نشان از عدم تاثیر سیاست‌های ارزی بر واردات کالا به کشور دارد.
رئیس کل گمرک گفت: انواع کالا‌ها از جمله کالا‌های اساسی و قطعات منفصله خودرو به راحتی وارد کشور می‌شوند و بانک مرکزی هم به کالا‌های وارداتی ارز مورد نیاز را اختصاص می‌دهد.
لازم به ذکر است پیش از این مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفتگو‌هایی که تاکنون با رسانه‌ها انجام داده است علاوه بر تاکید بر استقرار گمرک ایران در مبادی ورودی و خروجی مناطق آزاد کشور، بر این نکته تاکید داشته است که قاچاق از مناطق آزاد انجام نمی‌شود و محدوده هفت منطقه آزاد کشور زیر نظر گمرک قرار داشته و با وجود نظارت‌ها قاچاق از این مناطق بی معنی است.   انتهای پیام/
منبع: پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس جمهور گمرک ایران مناطق آزاد کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 6097567 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد