Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری زن سارق اماکن مذهبی در کرج خبرداد.
به گزارش ایلنا، سرهنگ "جواد صفایی"  با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت از کلانتری ۱۲ چمران با موضوع کیف قاپی در یکی از حسینیه‌های کرج، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: ماموران درحال بررسی موضوع بودند که با پرونده‌های مشابه دیگری از جمله سرقت در حسینیه‌ها، مصلی و مساجد حین برپایی مراسم ختم و یا برگزاری مراسم مذهبی و نماز‌های جماعت برخورد کردند. این مقام انتظامی عنوان کرد: در بررسی محتویات پرونده‌ها، محرز شد که زنی با حضور در اماکن مذهبی هم‌چون حسینیه‌ها، مصلی و مساجد در یک فرصت مناسب، زمانی که خانم‌ها مشغول نماز خواندن و یا دعا کردن هستند و توجهی به اموال شخصیشان ندارند، کیف دستی آن‌ها را سرقت کرده و متواری می‌شد. سرهنگ صفایی گفت: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتی، سارق را شناسایی و با گشت زنی‌های نامحسوس در اطراف حسینیه‌ها و مساجد محله‌هایی که امکان تردد سارق در آن جا بود موفق به دستگیری وی در منطقه ساسانی کرج شده و در بازرسی از منزل وی انواع گوشی‌های تلفن همراه، کیف‌های زنانه و تعداد زیادی مدارک شناسایی که متعلق به مال باختگان بود، کشف شد. وی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر ۱۲۰ فقره سرقت از خانم‌ها در اماکن مذهبی اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد. رئیس پلیس آگاهی استان البرز با توجه به حضور مردم خداجوی استان در ماه مبارک رمضان در اماکن مذهبی به منظور جلوگیری از سرقت، از شهروندان خواست تا مراقب اموال شخصی شان باشند. سرهنگ صفایی  همچنین ازدستگیری مامور قلابی کمیته امداد امام خمینی (ره) که با جلب اطمینان زنان مسن به بهانه کمک به فقرا طلای آن‌ها را گرفته و متواری می‌شد، خبرداد.
این مقام انتظامی افزود: این فرد با یک دستگاه خودروی پراید با حضور در محله‌های مختلف کرج و شهرستان‌های همجوار خانه‌هایی که زنان مسن و یا میانسال در آن‌ها به تنهایی زندگی کرده و یا در طول روز تنها بودند شناسایی و با معرفی خود به عنوان مامور کمیته امداد با جلب توجه آن‌ها، با ادعای کمک به فقرا و افراد بی بضاعت طلا‌های آن‌ها را گرفته و اقدام به فرار می‌کرد. وی بیان کرد: با اقدامات اطلاعاتی ماموران، متهم دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۴۵ فقره سرقت اعتراف کرد.
سرهنگ صفایی از شهروندان خواست تا چنانچه به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای طرح شکایت خود به پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی - بلوار تعاون مراجعه مراجعه کنند. برچسب ها: سرقت ، حوادث ، مامور قلابی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سرقت حوادث مامور قلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی قاسم‌پور گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه‌ی غصب عنوان پلیس، دستگیری این سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی انتظامی مشخصات ظاهری متهمان و محل عبور و مرور آن‌ها را شناسایی کردند افزود: شیوه‌ی این سارقان به این صورت بود که با معرفی خود به عنوان پلیس از مال باختگان اقدام به اخاذی و سرقت می‌کردند؛ لذا تصویری از متهمان ترسیم و در اختیار تمامی تیم‌های گشت انتظامی کلانتری قرار گفت.

این مقام انتظامی به گشت زنی‌های هدفمند اشاره کرد و گفت: در نهایت با تلاش ماموران کلانتری روز گذشته این ۲ مامور قلابی در زمانی که قصد اخاذی از سه نفر از اتباع کشور همسایه را داشتند، شناسایی که بلافاصله نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه بی سیم و دستبند و حکم ماموریت جعلی و مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد که به تازگی اخاذی کرده بودند کشف و در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخاذی از شهروندان با عنوان پلیس اعتراف کردند.

وی گفت: تا کنون ۴ تن از مال باختگان شناسایی و در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ قاسم‌پور در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقب افراد سود جو باشند و حتما در موارد مشابه، کارت شناسایی و حکم ماموریت پلیس را مشاهده کنید و در صورت مواجهه با چنین مواردی سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • ۲۱ سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند
  • دستگيري ماموران قلابی در تهران
  • بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!