Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@05:00:47 GMT

2 هزار میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۴۵۵۲

2 هزار میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد

به گزارش ایرنا علی محمد ذوالفقاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیرجند از جمع آوری بیش از 300 میلیارد تومان صدقه در این مدت خبر داد و افزود: در طرح اکرام یتیم نیز 550 میلیارد تومان کمک جمع آوری شد.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته 370 میلیارد تومان زکات واجب و مستحب توسط مردم پرداخت شد که سرجمع این کمک ها با مشارکتی که در سایر مناسبت ها داشته اند، 2 هزار و 130 میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** مردمی کردن فرآیند محرومیت زدایی از اهداف کمیته امداد است
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال نیز پیش بینی کرده ایم 2 هزار و 300 میلیارد تومان جذب منابع از طریق کمک های مردمی داشته باشیم که سهم قابل ملاحظه ای در خدمات رسانی علاوه بر سهم دولت است.
ذوالفقاری یادآور شد: حوزه مشارکت های مردمی مسئولیت دارد که به ترویج فرهنگ خیر در جامعه دامن بزند و با نهادهایی که می توانند یاری گر نیازمندان باشند همکاری کند.
وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد به دنبال مردمی سازی فرآیند محرومیت زدایی از زندگی نیازمندان است افزود: در حال حاضر 7 میلیون و 500 هزار مشترک صدقات در کشور وجود دارد.
وی از وجود 800 هزار حامی در طرح اکرام و محسنین خبر داد و گفت: تعدادی هم در ایام مذهبی و جشن ها به عنوان همکار و همیار امداد در حال خدمت رسانی هستند.
ذوالفقاری با بیان اینکه مشارکت مردم صرفا نقدی نیست خاطر نشان کرد: مردم می توانند در حوزه خدمات از جمله پزشکی و... به محرومان خدمت کنند.
وی از 6 نیاز پایه در حوزه نیازمندان یاد کرد و گفت: این نیازها در حوزه مسکن، ازدواج، اشتغال، معیشت ، آموزش و درمان احصا شده و در هر کدام از این حوزه ها با خیران تعامل برقرار نموده ایم تا جذب خیر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تعامل با صنایع اقتصادی در بخش های مختلف نیز برای رفع نیازمندان انجام می شود، افزود: در این زمینه تولید کنندگان لوازم خانگی، مواد غذایی، نوشت افزار، صنعت ساختمان و یا صنایع پزشکی می توانند کمک های خود را به صورت داوطلبانه به نیازمندان اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه حامیان فعلی کمیته امداد خیران حقیقی هستند اظهار کرد: در صدد هستیم از ظرفیت شرکت ها و صنایع نیز به عنوان حامیان حقوقی برای رفع نیاز محرومان استفاه کنیم.

** 36 میلیارد تومان برای نیازمندان صرف می شود
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یکی دیگر از رویکردهای امداد تعامل با موسسه های خیریه است که سر فصل های مشترکی با امداد دارند در این زمینه نیز با تجمیع منابع، خدمت رسانی به خانواده های نیازمند بهتر انجام می شود و از موازی کاری نیز جلوگیری خواهد شد.
ذوالفقاری یادآور شد: امسال کمیته امداد آمادگی دارد با خیریه هایی که عملکرد شفاف دارند در 6 سر فصل 36 میلیارد تومان برای مددجویان مشترک هزینه کند.
وی توسعه صدقات الکترونیکی را از دیگر رویکردهای کمیته امداد عنوان کرد و افزود: استفاده از روش های نرم افزاری مزایای بسیاری دارد که از آن جمله می توان به دریافت سریع صدقات، امنیت بالا و کاهش هزینه ها اشاره کرد.
وی با بیان اینکه این روش ها صدقات را فرد محور می کند یادآور شد: به طور مثال شیوه جمع آوری سنتی صدقات خانوادگی بود و همه افراد صدقات را در یک صندوق می انداختند ولی در شیوه های جدید هر فرد از بستر اینترنت و تلفن همراه می تواند یک مشترک صدقات باشد.
وی هدفمند کردن خیرات را از دیگر رویکردهای امداد برشمرد و گفت: بسیاری از کمک ها در ایام خاص مثل روز برات به دست مستحق واقعی نمی رسد اما امداد به دنبال سازماندهی کردن این خیرات و کمک ها است.
ذوالفقاری اظهار کرد: همچنین کمیته امداد آمادگی دارد در ساخت مسکن نیز با خیریه ها هم تشریک مساعی و هم مشارکت مالی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در ماه رمضان حجم صدقات مردم افزایش می یابد، افزود: حدود یکهزار مرکز نیکوکاری در کشور وجود دارد که در طرح های مبتنی به نیاز، فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد از بودجه زکات در طرح های عمرانی روستاها صرف می شود، گفت: سال گذشته 101 میلیارد تومان فطریه جمع آوری شد که بخشی از آن ها بین نیازمندان مساجد توزیع شده است.
ع.ب* 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ازدواج خانواده خدمات رسانی کمک های مردمی کمیته امداد امام خمینی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بهزاد عسکری بابیان اینکه سنت حسنه کمک به فقرا برگرفته از سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان برای حمایت از محرومین و نیازمندان و استفاده از ظرفیت مسئولان و نیکوکاران از مهمترین اقدامات کمیته امداد در راستای فقرزدایی است.

عسکری با اشاره به اینکه جشن گلریزان با هدف جمع آوری کمک به طرح قرض ماندگار، اکرام ایتام و محسنین، تأمین جهیزیه، درمان و... برگزار شد گفت: در این مراسم مبلغ ۷ میلیارد ریال توسط خیرین تعهد شد.

رئیس کمیته امداد نوشهر خاطر نشان کرد: در نوشهر۴۱۷۳ خانوار تحت حمایت هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

جشن گلریزان با عنوان دست‌های ماندگار با حضور مهدی قربانی قائم مقام، احمد سعادت مدیر امورشعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، حبیب الله قلی پور مدیر حراست کمیته امداد استان، دکتر رستم زرودی فرماندار شهرستان نوشهر، یزدان کرد بخشدار مرکزی، و جمعی از خیرین،  به میزبانی فرمانداری نوشهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکونی به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد