Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@22:03:40 GMT

جزئیات طرح صدور شناسه کالا برای انواع خودرو

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۴۵۹۶

جزئیات طرح صدور شناسه کالا برای انواع خودرو

با شروع فرآیند اجباری شدن شناسه دار کردن انواع خودرو از ۵ اردیبهشت ماه سال جاری، ۶۲۸ شناسه کالای فعال برای این گروه کالایی صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، به استناد دستورالعمل ابلاغی اردیبهشت ماه سال جاری وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص شناسه دار شدن خودروهای سواری، خودروهای تجاری حمل بار، خودروهای تجاری حمل مسافر، ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی و موتورسیکلت از تاریخ 05/02/1397 فرآیند جدید به صورت زیر طی می‌شود:

ثبت و دریافت شناسه کالا توسط دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت و معدن و تجارت ایجاد ارتباط و هماهنگی بین شناسه کالا و نمایندگی توسط همان دفتر ثبت سفارش انواع خودرو تنها از طریق سامانه جامع تجارت و بر اساس شناسه کالا بررسی ضوابط و مجوزهای مربوطه به صورت الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی

گروه‌های کالایی دخانیات، تجهیزات دارای سیم‌کارت، پوشاک، لوازم خانگی، داروهای دامی و داروهای انسانی از جمله گروه‌های کالایی بودند که شناسه کالا را اخذ کرده و فرآیند واردات و ثبت سفارش آنها با شناسه کالا صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز این روند برای انواع خودرو الزامی شده و پس از دریافت شناسه کالای این گروه کالایی، ثبت سفارش خودرو نیز بر اساس شناسه کالا صورت خواهد گرفت.

با توجه به این فرآیند جدید طی شده از تاریخ مذکور تا به امروز آمار ارائه شده از منابع ذیربط به صورت زیر است:

جزئیات طرح شناسه کالا برای انواع خودرو

تعداد شناسه های صادرشده فعال در سامانه شناسه کالا در گروه خودرو

628

تعداد نمایندگی های الکترونیکی صادر شده در گروه خودرو بر اساس شناسه کالا

39

تعداد پیش فاکتور ثبت شده در سامانه جامع تجارت

589

تعداد ثبت سفارش نهایی شده در سامانه جامع تجارت

326

 

گفتنی است، با توجه به آماده شدن بسترهای سامانه شناسه کالا  و نیز در راستای عمل به تکالیف آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیر دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد تا فرآیند اخذ شناسه کالا را برای انواع خودرو پیگیری کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معدن و تجارت موتورسیکلت خودرو صنعت و معدن تجارت واردات قانون قاچاق معدن خودرو معدن و تجارت موتورسیکلت انواع خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان