Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری قم، محسن بهشتی در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی در سال‌های گذشته و با شدت بیشتر در سال زراعی جاری، گفت: برای گذر از شرایط بحرانی حاضر لازم است با مدیریت مصرف بهینه آب تمام بخشها را از این بحران عبور دهیم و بخشی نگری در این زمینه موجب مشکلات در بخش‌های دیگر جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حذف فضای سبز که سال‌ها برای کاشت و نگهداری آن تلاش شده توجیه پذیر نیست و فضای سبز موجود را باید حفظ کنیم اما در توسعه فضای سبز باید کاشت گونه‌های کم آب بر و سازگار با اقلیم خشک قم در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار قم ممنوعیت کاشت چمن را یادآور شد و گفت: از ۲ هزار و ۱۶۸ هکتار فضای سبز شهر قم حدود ۱۰۸ هکتار چمن کاری شده که امیدواریم در سالهای آینده با توسعه فضای سبز گونه‌های غیر چمن این رقم کاهش یابد.

وی در خصوص چمن بلوار زائر در بستر رودخانه و همچنین راهکارهای اجرایی به منظور کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب فضای سبز شهری اظهار داشت: با توجه به عدم توقف در حاشیه این مسیر و عدم امکان استفاده تفرجگاهی از چمن‌های بستر رودخانه تا یک ماه آینده کمیته‌ای متشکل از شهرداری قم، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری با محوریت دفتر امور شهری استانداری در خصوص کاهش عرصه چمن کاری شده این محور و راهکارهای کاهش مصرف آب فضای سبز با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و استفاده از گونه‌های کم آب بر و سازگار با اقلیم قم تصمیم سازی خواهند کرد.

بهشتی در عین حال توسعه فضای سبز را امری اجتناب ناپذیر برای شهر قم عنوان کرد و افزود: توسعه فضای سبز با توجه به توسعه شهر امری اجتناب ناپذیر است و باید در نقاط جدید شهری که توسعه می‌یابند فضای سبز نیز با توجه به طرح تفصیلی و تأمین سرانه ایجاد شود.

وی گفت: در همین راستا در ۲ ماه آینده که احداث کمربندی جدید شهر قم به عنوان رینگ دوم ترافیکی شهر کلنگ زنی خواهد شد، لازم است مطالعه و طراحی رینگ دوم فضای سبز نیز در کنار رینگ دوم ترافیکی برنامه ریزی و اجرایی شود.

کد خبر 4303745

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قم فضای سبز قم محسن بهشتی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد بیرجند خرم آباد اشتغال یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد

به گزارش خبرنگار مهر، افشین یگانه صبح شنبه در جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه که به ریاست رئیس سازمان و دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور و با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳۵ حلقه چاه غیر مجاز در این استان طی سال جاری مسدود شد.

وی افزود: این اقدام منجر به صرفه جویی و تقویت حوزه‌های آبی به میزان ۷.۰۵ میلیون مترمکعب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به انسداد چاه‌های غیر مجاز در این استان، بیان کرد: پیرو مصوبات جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با استفاده از ظرفیت‌های کارگروه سازگاری با کم آبی استان تمرکز مباحث به موضوع تأمین آب و آبرسانی کلانشهر کرمانشاه بود.

یگانه ادامه داد: اولین اقدام عملی در راستای مصوبات جلسات این ستاد نجات تالاب هشیلان و سراب یاوری بود که این اقدام منجر به شناسایی و مکان‌یابی ۶۳ حلقه چاه آب غیر مجاز در حریم آبخوان تأمین آب کلانشهر کرمانشاه شد.

وی همچنین به لای روبی رودخانه‌های این استان در راستای مقابله با سیل در فصل زمستان ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: با برگزاری جلسات تخصصی و پیگیری دستورالعمل‌های اقدامات احتیاطی فصول پاییز و زمستان اقداماتی برای کاهش خطر سیل احتمالی به انجام رسید.

یگانه توضیح داد: در این راستا برای نخستین بار قرارگاه مقابل با سیل با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله راهداری، آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها تشکیل شد.

وی ادامه داد: پیش از آغاز فصل بارش سال جاری بیش از ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان کرمانشاه شامل رودخانه‌های رازآور، مرگ، گاماسیاب، قره‌سو، تنگ کنشت و… لایروبی شد.

به گفته یگانه، موضوع لای روبی رودخانه‌های این استان بعد از گذشت حدود ۱۳ سال در سال گذشته انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به طرح جایگزینی پساب فاضلاب در مصارف صنعتی اشاره کرد و گفت: در این طرح تلاش شده است که استفاده از آب زیر زمینی به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن موضوع جایگزینی آب واحدهای صنعتی با منابع آب نامتعارف، برای پساب شهرهای کرمانشاه، اسلام آباد غرب و هرسین اقدامات مؤثری انجام گرفته و پساب این شهرها جایگزین آب واحدهای صنعتی این استان شد.

یگانه از افزایش ضریب نفوذ بیمه منازل روستایی و شهری خبر داد و گفت: ضریب نفوذ بیمه از ۲۰.۹۷ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۲۳.۷۶ درصد در سال گذشته رسید که تا پیش از سال ۱۴۰۱ این ضریب حدود ۱۰ درصد بوده است.

گفتنی است، در این جلسه گزارش عملکرد یک ساله اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه شامل اقداماتی از جمله شناسایی و ساماندهی تشکل‌های کنشگر و بخش‌های خصوصی در مدیریت بحران، برگزاری مدون جلسات کمیته حفظ و صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی و… ارائه و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به گزارش عملکرد در حوزه مربوطه پرداختند.

کد خبر 6089500

دیگر خبرها

  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه