Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میرشمشیری امروز در رابطه با تأثیر نوسانات قیمت دلار در هفته‌های اخیرگفت: به دلیل اینکه صد درصد محصولات این صنف، وارداتی است، تغییرات نرخ ارز به طور مستقیم بر قیمت این محصولات تأثیر می‌گذارد.

به اعتقاد وی ، بازار وارداتی  محصولات گوشی تلفن همراه به  صورت انحصاری در اختیار چند نفر است،همچنین در حال حاضر در اصفهان وارد کننده ای در این بخش فعال نیست وبخش اعظم واردات در دست تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل اصفهان تصریح کرد:در حال حاضربعد ازتعیین  نرخ 4 هزارو 200 تومان برای دلار،وارداتی صورت نگرفته است و واردکنندگان  منتظر ساز وبرگ جدید هستند.

به نظرمیر شمشیری ، کسانی که تا کنون به فعالیت واردات گوشی موبایل مشغول بودند نیز در شرایط فعلی واردات این  را محصول انجام نمی‌دهند و منتظر مشخص شدن نحوه انجام معاملات این بخش هستند.

وی در رابطه با کاهش عرضه محصولات این بخش و تأثیر کاهش واردات بر قیمت محصولات اذعان داشت: در حال حاضر مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت محصولات این صنف، افزایش قیمت دلار است و کاهش عرضه تأثیر چندانی بر قیمت‌ها نداشته است، در واقع تغییرات شدید قیمت ارز باعث شده تا بسیاری از فروشندگان از ارائه محصولات خود خودداری کنند .

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل اصفهان اضافه کرد: در شرایط فعلی بازار، نگرانی از جایگزین  کردن کالاهای فروش رفته، سبب شده است تا از حجم عرضه محصولات کاسته شود.

میر شمشیری بابیان اینکه سود خرده فروشی یک الی دو درصد است، گفت : بسیاری از فعالان  اصفهانی به این سود بسنده می کنند اما  خود داری  واردکنندگان  اصلی  از عرضه محصولات در افزایش قیمت تاثیر گذار است.

وی با انتقاد از اجرای هم زمان دوطرح رجیستری وانتقال مالکیت در تلفن همراه اذعان کرد:هم زمان با اجرای طرح رجیستری،طرح انتقال سیم کارت نیز فعال شد که باید انتقال مالکیت صورت گیرد واین امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان واعضای اتحادیه صنف فروشندگان  موبایل می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل اصفهان در همین راستا افزود: بسیاری از افراد اطلاعات چندانی راجع به این طرح‌ها ندارند واجرای این طرح ، دارندگان گوشی‌های تلفن همراه  و فروشندگان را بامشکل مواجه کرده است.

میرشمشیری در پایان افزود:با اجرای طرح  رجیستری تما م گوشی هایی که به صورت  قاچاق  وارد کشور شدند ،غیر فعال شده و کاربری خود را ازدست داده است.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات مشکلات گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است

محمدرضا فرجی تهرانی اظهار داشت: در صورتی که تخصیص ارز به واردکنندگان لپ تاپ مشروط به فروش ۷۰ درصدی واردات پیشین باشد بازار لپ تاپ در نیمه دوم سال با کمبود کالا روبه‌رو می‌شود، این در حالی است که بازار کنونی نیز راکد است و متقاضیان بلاتکلیف هستند.

به گزارش ایلنا، براساس بخش‌نامه جدید وزارت صمت از این پس واردکنندگان لپ تاپ باید ۷۰ درصد کالای خود را فروخته باشند و این فروش را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و خریدار نیز تیک تایید را بزند تا واردکنندگان بتوانند تایید دوباره برای سفارش واردات کالا بگیرند و تخصیص ارز آن‌ها تایید شود.

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به مفاد این بخش‌نامه گفت: در صورت اجرای بخش‌نامه عرضه همه کالا‌هایی که واردات آن‌ها مشمول آن می‌شود در بازار کاهش می‌یابد و تعادل بازار در نیمه دوم سال بر هم می‌خورد، این بخش‌نامه به یکباره و از حدود ۱۰ روز پیش به بازار لپ تاپ ارائه شده در حالی که اجرای آن باید به طور تدریجی صورت بگیرد.

وی افزود: صدور چنین بخش‌نامه‌ای نشانگر این است که مسئولان دولتی بار دیگر بدون مشورت با بخش خصوصی تصمیماتی برای این بخش گرفته‌اند در حالی که براساس قانون بخش دولتی باید در ابلاغ بخش‌نامه‌های اجرایی از بخش خصوصی ذینفع نظرخواهی کند. با این حال هیچ یک از سازمان‌های دولتی تاکنون از نهاد‌های خصوصی ماندن اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون برای ابلاغ بخش‌نامه‌ها مشورت نگرفته‌اند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در ادامه از وضعیت کنونی بازار لپ تاپ گفت و اظهار کرد: متقاضیان خرید لپ تاپ هنوز در یک وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی درباره تاثیر نوسانات ارزی اخیر بر بازار لپ تاپ خاظرنشان کرد: واردکنندگان لپ تاپ با ارز نیمایی واردات را انجام می‌دهند به همین دلیل نمی‌توانند قیمت خود را از محدوده تعیین‌شده بالاتر ببرند، بنابراین نمی‌توان گفت نوسانات قیمت ارز بازار لپ تاپ را چندان تحت تاثیر قرار داده است. با این حال بازار در رکود عجیبی فرو رفته و به نظر می‌رسد نقدینگی موجود در دست مردم کم است و از قدرت خرید آن‌ها کاسته شده در چنین شرایطی تاثیرات رکود بیشتر از پیامد‌های نوسانات ارزی در بازار مشهود است و در صورتی که این رکود از بین برود قیمت کالا‌ها افزایش پیدا می‌کند.

فرجی تهرانی یادآور شد: در حال حاضر کالا‌های استوک که بخشی از آن از مسیر‌های قاچاق و بخشی دیگر از طریق مزایده‌های سازمانی تامین می‌شوند بازار خوبی دارند و تقاضا برای این دسته از کالا‌ها برقرار است، همچنین کاهش قدرت خرید مردم به افزایش تقاضا برای تعمیرات انجامیده است.

دیگر خبرها

  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟