Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر خانی، با بیان اینکه توسعه و آبادانی شهرها در گرو ایجاد اشتغال و نگاه دور اندیشانه مدیران منطقه به مسائل اقتصادی است، گفت: وصول درآمدهای مالیاتی توسعه و آبادانی شهرها را به دنبال دارد و باید نگاه مدیران به بحث مالیات جدی‌تر باشد.

فرماندار شهرستان ملکان، ضمن اشاره به اهمیت عوارض مالیات بر ارزش افزوده در عمران شهرها و روستاها  گفت: تکیه بر درآمدهای پایدار داخلی بسیار مهم است و تحقق این امر با پرداخت مالیات میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانی، اظهار داشت: در چرخه اقتصاد کشور ثابت ترین ابزار قابل برنامه ریزی برای بودجه عمومی در واقع مالیات است و توجه به این مهم با طرح تحول نظام مالیاتی در سرلوحه اقدامات دولت قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: واریز عوارض مالیات بر ارزش افزوده عامل مهمی در توسعه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها است و در پیشرفت زیرساخت‌های شهری نقش چشمگیری دارد.

فرماندار شهرستان ملکان با اشاره به وضعیت روستایی این منطقه، گفت: روال کنونی وصول عوارض ارزش افزوده موجب تداوم عمران و آبادانی شهرها و علی الخصوص روستاها می شود.

وی خواستار همکاری بیشتر شهرداری‌‎ها با ادارات امور مالیاتی برای اشاعه فرهنگ‌سازی مالیاتی شد و گفت: بسترسازی فرهنگی با اقداماتی هم چون نامگذاری معابر یا اماکنی به نام مالیات در سطح شهر و نصب بنرها برای اجرای پروژه هایی که از طریق واریز عوارض به حساب شهرداری‌ها انجام می‌شود میسر خواهد شد.

کد خبر 4303709

منبع: مهر

کلیدواژه: توسعه پایدار مالیات ملکان ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد بیرجند خرم آباد اشتغال یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد