Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخستین روز از خرداد ماه ۱۳۹۷ با اخبار و حاشیه‌های مختلفی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آخرین اخبار درباره ساخت سریال "زیر آسمان شهر ۴" اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نخستین روز از خرداد ماه 1397 با اخبار و حاشیه های مختلفی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می توان به آخرین اخبار درباره ساخت سریال "زیر آسمان شهر 4" اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی "به وقت شام" آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا با وجود پایان یافتن زمان رسمی اکران و کم شدن تعداد سالن‌های سینمایش توانسته این روزها مرز 13 میلیارد تومان فروش را رد کند.

این فیلم با وجود تلاش بسیاری از گروه های حاشیه ساز توانست به کار خود ادامه داده و بدون توجه به حاشیه‌ها جایگاه اصلی خود در میان مردم را پیدا کند. این فیلم با وجود مضمونی غیر کمدی در میان آثار کمدی همچون "تگزاس"، "مصادره"، "خرگیوش"، "لونه زنبور" و "خجالت نکش" فروش بسیار بالایی را به ثبت رساند.

قطعاً در زیر آسمان شهر ۴ بازی می‌کنم/در ۳۳ سالگی احساس میانسالی دارم

اشکان اشتیاق بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص فعالیت های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریالی تلویزیونی هستم که به احتمال فراوان بعد از ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود. هنوز اطلاعاتی در مورد کار منتشر نشده و من هم اجازه ندارم از جزئیات این سریال چیزی بگویم.

وی درباره کم کاری خود در عرصه بازیگری تاکید کرد: من سال گذشته سریال پنچری را روی آنتن داشتم. در کل کارهایی پیشنهاد می شود که شاید من دوست نداشته باشم در آنها به ایفای نقش بپردازم. کلیت برخی کارها باعث شده تا من گزیده کار باشم. دوست دارم در آثاری بازی کنم که مرا به عنوان یک بازیگر به چالش بکشد.

بازیگر سریال "پنجری" در همین راستا ادامه داد: با اینکه جوان هستم در سن 33 سالگی احساس میانسالی می کنم. به همین دلیل می خواهم کمی در انتخاب کارها وسواس بیشتری به خرج دهم.

وی درباره غیبت طولانی مدت خود در سینما تاکید کرد: چند وقت پیش در اثری سینمایی به ایفای نقش پرداختم که بنا به برخی دلایل پروژه در میانه های راه متوقف شد. من بیشتر بازیگر تلویزیون هستم ولی اگر کار سینمایی خوب هم باشد آن طور نیست که قبول نکنم.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

بدلکاری فوق خطرناک تام کروز در ماموریت غیرممکن ۶

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، جدیدترین تصاویر از بدلکاری فوق خطرناک و عجیب تام کروز در فیلم "ماموریت غیرممکن 6" با نام فرعی "سقوط" توسط کمپانی سازنده اثر منتشر شد.

جالب اینجاست که تام کروز برای انجام همین عمل آکروباتیک مصدومیت بسیار شدیدی پیدا کرد و به همین دلیل پروژه نزدیک به یک ماه به تعویق افتاد.

فیلم سینمایی "ماموریت غیر ممکن 6" با بازی "تام کروز" اکران بین المللی خود را از 18 جولای سال 2018 میلادی در سینماهای امریکای شمالی آغاز خواهد کرد.

"تام کروز" که این سالها روزهای خوبی را در گیشه هالیوود تجربه نکرده با بازی در نسخه ششم فیلم ماموریت غیرممکن به دنبال بازگشت موفقیت آمیز به سینما است.

علاوه بر تام کروز بازیگر همیشگی مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن، ونسا کربی بازیگر سریال پرطرفدار تاج، برای بازی در فیلم ماموریت غیرممکن 6 جلوی دوربین رفته بود.

برای مشاهده ادامه این  گزارش اینجا کلیک کنید.

خوشحالم که ماه رمضان میهمان خانه‌های مردم شدم/ترجیح می‌دهم در سینمای امروز بازی نکنم

محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: این شب‌ها افتخار آن را دارم که با مجموعه "سر دلبران" که در آن به ایفای نقش پرداختم ماه رمضان را از شبکه یک سیما میهمان خانه های مردم هستم. این به شدت باعث خوشحالی من است که در چنین شب هایی در کنار مردم هستم.

وی درباره حضورش در سریال سر دلبران افزود: این سریال یکی از آثاری است که سالها نمونه آن تولید نشده و مردم بدون شک از آن استقبال خواهند کرد. من به شدت گزیده کار هستم و با این وجود افتخار می کنم که در این اثر بازی کرده ام.

بازیگر فیلم "رفقای خوب" درباره کم کاری خود در عرصه سینما ادامه داد: در سینما پیشنهاد خوب وجود ندارد که بخواهم در آن بازی کنم. دلیل کم کاری من در سینما انتخاب های خودم است و اگر نه پیشنهاد که زیاد است اما اگر ده فیلم به من پیشنهاد دهند به زور می توانم بازی در یکی از آنها را قبول کنم. من عادت کردم که گزیده کار باشم و بیکار ماندن را به بازی در هر فیلمی ترجیح می دهم.

وی وضعیت سینما را ناگوار خواند و افزود: من زیاد به سینما نمی روم و تنها فیلم هایی که سر و صدا می کنند را دنبال می کنم. متاسفانه برخی از فیلم های سینما به حدی مبتذل هستند که من به هیچ وجه نمی توانم تصور کنم که در چنین آثاری بازی کنم.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

رمضان بهترین فرصت برای بازگشت به خدا/ گرفتاری‌های زندگی نتیجه غفلت از پروردگار است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ماه مبارک رمضان ماهی است که در دین اسلام به عنوان برترین ماه‌ها شناخته می‌شود و درباره عظمت و برکات آن در روایات و احادیث مختلف سخن‌های فراوان  آمده است. یکی از چارچوب‌های ماه مبارک رمضان ارتباط متقابل خدا و بنده است که خود دارای ابعاد گسترده به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان درباره ماه مبارک رمضان، برکات و ابعاد گسترده ارتباط بین بندگان و خداوند متعال به گفت و گو با حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فرحناکی کارشناس علوم قرآنی، از اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مدرس سطوح عالی اصول فقه در حوزه علمیه مشهد مقدس پرداخته است که در ادامه این گفت و گو را می خوانید:

میزان: ماه مبارک رمضان ماهی است که گفته می شود لحظات و ساعات آن نیز از برکات زیادی برخوردار است. از ابعاد مختلف برکات ماه مبارک رمضان برایمان بگویید

فرحناکی: یکی از اسماء ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله و ماه خداست. اعمال در این ماه مضاعف و چند برابر حساب می شود. در برخی روایات آمده است که پیامبر اکرم(ص) فرمود: خواندن یک آیه در ماه مبارک رمضان برابر با ختم قرآن است.

ماه رمضان مهمانی پروردگار است که خداوند در آن به بندگانش لطف عنایت کرده است. همچنین مستحباتی که فرد روزه دار انجام می‌دهد اعم از دو رکعت نماز مستحبی یا دو رکعت نماز واجب، ثواب هفتاد نماز در غیر از ماه مبارک رمضان اعم از واجب و مستحب را دارد.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

به وقت شام ۱۳ میلیارد تومانی شد/موفقیت‌های آخرین ساخته حاتمی‌کیا به رغم حاشیه‌سازی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "به وقت شام" آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا با وجود پایان یافتن زمان رسمی اکران و کم شدن تعداد سالن‌های سینمایش توانسته این روزها مرز 13 میلیارد تومان فروش را رد کند.

این فیلم با وجود تلاش بسیاری از گروه های حاشیه ساز توانست به کار خود ادامه داده و بدون توجه به حاشیه‌ها جایگاه اصلی خود در میان مردم را پیدا کند. این فیلم با وجود مضمونی غیر کمدی در میان آثار کمدی همچون "تگزاس"، "مصادره"، "خرگیوش"، "لونه زنبور" و "خجالت نکش" فروش بسیار بالایی را به ثبت رساند.

نکته جالب توجه در مورد اکران به وقت شام را باید همزمانی آن با ماه مبارک رمضان دانست. این فیلم سال گذشته همزمان با شروع ماه مبارک رمضان فیلمبرداری خود را آغاز کرد و امسال نیز با همزمانی با این ماه عزیز روزهای پایانی اکران خود را پشت سر می گذارد.

این فیلم توانست برای حاتمی کیا سیمرغ بلورین بهترین کارگردان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را به ارمغان بیاورد و حاتمی کیا را به عنوان رکورددار سیمرغ کارگردانی معرفی کند.

علاوه بر جوایز کسب شده توسط فیلم به وقت شام، این اثر از سوی بسیاری از مسئولین فرهنگی، خانواده شهدا، خانواده مدافعین حرم و همچنین هنرمندان مورد تحسین و ستایش قرار گرفت. فیلمی که با فروش بی نظیر خود نشان داده عامه مردم را نیز به شدت به خود علاقمند کرده است.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

ساخت سریالم برای تلویزیون هنوز قطعی نشده است/هیس پسرها گریه نمی‌کنند را به خاطر مردم می‌سازم

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص حضور خود در عرصه سریال سازی گفت: در حال حاضر مذاکرات اولیه برای ساخت این سریال انجام شده و هنوز هیچ چیز قطعی نیست. این سریال در مورد یکی از زنان برجسته غرب کشور است و امیدوارم بتوانم ساخت آن را انجام دهم. ساخت این سریال فعلاً در حد صحبت بوده و وارد پیش تولید هم نشده است.

وی درباره دلیل موضوعیت قرار دادن زندگی یکی از شاعران کرد زبان برای سریال خود اضافه کرد: پرداختن به زندگی این زن فرهیخته همواره دغدغه شخصی من بوده و وقتی ساخت سریالی بر اساس زندگی این زن پیشنهاد شد من آن را پذیرفتم اما باید دید آیا می توانم اثری که دوست دارم را بسازم یا نه.

کارگردان فیلم "زیر سقف دودی" درباره ساخت تازه‌ترین اثر سینمایی خود اضافه کرد: من از مدت‌ها قبل طرح فیلمنامه "هیس پسرها گریه نمی‌کنند" را آماده کرده بودم و می خواستم آن را بسازم. طرح این فیلم حتی قبل از "هیس دخترها فریاد نمی کنند" آماده شده بود و هم اکنون هم منتظر دریافت پروانه ساخت هستم تا بتوانم به سرعت ساخت اثر را کلید بزنم.

وی درباره بازیگران احتمالی فیلم "هیس پسرها گریه نمی کنند" تاکید کرد: با توجه به محوریت بودن مسائل مردان در این فیلم بیشتر بازیگران مرد خواهند بود و در نقش های مکمل از بازیگران زن استفاده می کنم. در این فیلم هم بار دیگر با بها دادن به نسل جوان استعدادهای تازه ای را وارد سینما خواهم کرد.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار سینمای ایران سینمای ایران بسته فرهنگی محمد کاسبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاندای کونگ‌فوکار در گیشه جهانی رکوردشکنی کرد

این آخرهفته سه مجموعه سینمایی به‌لطف عملکرد قوی جدیدترین قسمت‌های خود رکوردهای جدیدی در زمینه فروش ثبت کردند. درحالی‌که فیلم دو قسمتی Dune به کارگردانی دنی ویلنوو و مجموعه Ghostbusters هر دو از مرز یک میلیارد دلار فروش جهانی عبور کردند، مجموعه پاندای کونگ‌فوکار پس از عملکرد خوب Kung Fu Panda 4 توانست با مجموع فروش جهانی بیش از دو میلیارد دلار به جمع مجموعه‌های سینمایی پرفروش تاریخ بپیوندد.

به گزارش زومیت، انیمیشن Kung Fu Panda 4 در سومین آخرهفته اکران نزدیک به ۱۷ میلیون دلار در داخل آمریکا فروخت و با احتساب ۵۵ میلیون دلار دیگر از بازارهای خارجی، مجموع فروش جهانی خود را به ۲۶۸ میلیون دلار رساند.

اکران این انیمیشن در سطح بین‌المللی به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌شود، اما این آخرهفته در چین با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شد. این انیمیشن در سه روز اول اکران خود در چین، ۲۶ میلیون دلار فروش داشت.

درحال‌حاضر مجموع فروش بین‌المللی انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار ۴ به ۱۳۴ میلیون دلار رسیده است؛ درحالی‌که مجموع فروش داخلی آن تقریبا معادل ۱۳۳ میلیون دلار است. انیمیشن Kung Fu Panda 4 که با بودجه تخمینی ۸۵ میلیون دلار ساخته و توسط شرکت یونیورسال توزیع شد، همچنان کم‌فروش‌ترین قسمت مجموعه به‌شمار می‌آید.

بااین‌حال تقریبا قطعی است که این انیمیشن طی روزهای آینده در گیشه داخلی آمریکا از هر دو انیمیشن Kung Fu Panda 3 با فروش ۱۴۳ میلیون دلار و انیمیشن Kung Fu Panda 3 با فروش ۱۶۵ میلیون دلار پیشی خواهد گرفت.

اولین انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار که حالا بیش از ۱۵ سال از اکرانش می‌گذرد، با فروش کل داخلی ۲۱۵ میلیون دلار، همچنان پرفروش‌ترین قسمت این مجموعه در گیشه داخلی آمریکا باقی مانده است.

در سطح جهانی پرفروش‌ترین قسمت این مجموعه، انیمیشن Kung Fu Panda 2 است که اکران خود را در سال ۲۰۱۱ با فروش ۶۶۴ میلیون دلار به پایان رساند و توسط پارامونت پخش شد.

همین شرکت همچنین اولین قسمت این مجموعه را اکران کرد که ۶۳۱ میلیون دلار در سطح جهان فروخت؛ درحالی‌که سومین قسمت که توسط شرکت فاکس قرن یستم توزیع شد، اکران سینمایی خود را در سال ۲۰۱۶ با فروش ۵۲۱ میلیون دلار به پایان رساند.

با احتساب مجموع فروش کل این انیمیشن‌ها، مجموعه پاندای کونگ‌فوکار اکنون به فروشی بالغ بر ۲/۰۷ میلیارد دلار در سطح جهانی دست یافته است. حاشیه سود انیمیشن به‌لطف بودجه محدودتر مطمئنا افزایش یافته است.

درحالی‌که بودجه ۸۵ میلیون دلاری این انیمیشن با روال پس از همه‌گیری ویروس کرونا همخوانی دارد، تقریبا نصف هزینه ساخت هر یک از سه قسمت اول این مجموعه است.

به‌نظر می‌رسد که کاهش هزینه ساخت کمتر تأثیری روی استقبال‌ها از این انیمیشن داشته است. درواقع براساس وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن‌تومیتوز، انیمیشن Kung Fu Panda 4 پایین‌ترین امتیاز را در میان انیمیشن‌های این مجموعه دریافت کرده است.

این انیمیشن امتیاز ۷۲ درصد را کسب کرده است؛ درحالی‌که سه قسمت اول به‌ترتیب امتیازهای ۸۷، ۸۱ و ۸۶ درصد را دریافت کرده‌اند.

صداپیشگان قدیمی مجموعه شامل جک بلک، داستین هافمن، برایان کرانستون، جیمز هانگ و ایان مک‌شین درکنار صداپیشگان جدیدی چون آکوافینا، کی هوی کوان و ویولا دیویس در این انیمیشن حضور دارند. انیمیشن Kung Fu Panda 4 به کارگردانی مایک میچل، به‌نوعی یک ریبوت در نظر گرفته می‌شود و احتمالا می‌تواند آغازگر یک سه‌گانه جدید از این مجموعه باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گاندو و پایتخت جدید در ۱۴۰۳ ساخته می‌شوند
  • چهره‌های خبرسازی که تیتر شدند/از اوج‌گیری رشیدپور تاپرونده مدیری
  • نبض گیشه در دستان «تمساح خونی»
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • احسان علیخانی هم آمد/ ساخت همزمان «جوکر ۲ »، یک سریال و یک فیلم سینمایی
  • پاندای کونگ‌فوکار در گیشه جهانی رکوردشکنی کرد
  • گشوده شدن درب های آسمان در ماه رمضان
  • قسمت دوم و سوم فیلم‌های کمدی چه سرانجامی داشته‌اند؟
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه