Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:39:53 GMT

شرایط اهدای خون بعد افطار در سمنان فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۵۸۰۴

شرایط اهدای خون بعد افطار در سمنان فراهم شد

پژمان صالحی فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به این که ممکن است شرایط اهدای خون برای شهروندان استانی در ساعات روزه ممکن نباشد، طبق برنامه‌ریزی مردم می‌توانند در ساعات تعیین شده بعد از افطار برای اهدای خون اقدام کنند.
وی اظهارداشت: در پایگاه های انتقال خون امام رضا(ع) سمنان، شاهرود و دامغان، شهروندان می‌توانند علاوه بر ساعات هفت و 30 دقیقه تا 14 و 30 دقیقه هر روز، پس از افطار از ساعت 21 تا 24 برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر شهروندان برای اهدای خون از ساعت 21 تا یک ‌بامداد اقدام کنند.
وی با اشاره به این که به خاطر شرایط روزه به طور معمول مراجعه مردم برای اهدای خون در ساعات روز به شدت کاهش می‌یابد، بیان کرد: شهروندان باید بدانند نیاز خونی در هر شرایطی وجود دارد و به ویژه بیماران تالاسمی و سرطانی در هر زمانی نیاز دایم به دریافت خون و فرآورده خونی دارند.
صالحی فر با اشاره به نیاز دائمی بیماران به برخی فرآورده‌های خونی مانند پلاکت، گفت: پلاکت فقط سه روز امکان مصرف دارد و نیاز است برخی فرآورده‌های خونی به صورت دایم تهیه و ذخیره‌سازی شود.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان بیان کرد : مردم خیراندیش استان همانند دیگر ایام سال، در ماه مبارک رمضان هموطنان خود را فراموش نکنند و با اهدای خون به ادامه حیات بیماران و نیازمندان کمک کنند.
وی با اشاره به نقش استان در تامین خون موردنیاز دیگر نقاط کشور، افزود: در کشور تهیه، توزیع و تامین خون در قالب شبکه ملی خونرسانی پیش‌بینی شده است و تمام استانها وظیفه همپوشانی در تامین خون موردنیاز در تمام نقاط کشور را دارند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان یادآور شد: در همین راستا، علاوه بر تامین 100 درصدی خون مورد نیاز مراکز درمانی استان، انتقال خون استان وظیفه تامین 16 هزار و 500 واحد خون برای دیگر استان‌ها را بر عهده دارد که این مساله فقط با همکاری شهروندان در اهدای خون محقق می‌شود.
سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر 100 هزار نفر است، این شاخص در کشور 27 و در استان سمنان 46 اهداکننده است.
79 درصد اهداکنندگان خون در استان سمنان اهداکننده مستمر هستند.
در سال 1396 تعداد 32 هزار و 701 نفر در پنج پایگاه هدای خون استان سمنان در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار موفق به اهدای خون شدند.
6103 /6026
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان سمنان امام رضا انتقال خون مراکز درمانی اهدای خون موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن

مردم می‌توانند با اهدای اسناد، دست نوشته‌ها، دستخط ها، فیلم ها، عکس ها، اعلامیه ها، کتاب‌های خطی، چاپ سنگی یا سربی، کتاب‌های نادر و نفیس و مجموعه‌های خانوادگی در این پویش مشارکت کنند.

تسهیل در دسترسی پژوهشگران داخلی و خارجی به منابع، فعالیت‌های علمی و پژو هشی و تقویت تعامل جمهوری اسلامی ایران با جامعه فرهنگی و علمی خارج از کشور و فدراسیون‌های بین المللی علمی و تخصصی از اهداف راه اندازی این پویش است.

سامانه https://nlai/crowdsourcing و شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۵۸۷۳۵ و ۰۲۱۸۱۶۲۵۳۲۰ برای اهدای منابع سندی و شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۱۶۲۳۲۴۰ یا ۰۲۱۸۱۶۲۳۱۵۴ برای اهدای منابع کتابخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

اسناد ملی هر کشور گنجینه‌ای گرانبها و پلی میان گذشته و آینده آن کشور است، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم امین و حافظ تاریخ تمدن ایران زمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور