Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایتالیا در تهران تاکید کرد «این کشور به ادامه همکاری بلندمدت با ایران علاقه مند است و تیرماه امسال هفت شرکت ایتالیایی فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر به تهران سفر می کنند.

به‌ گزارش اقتصادآنلاین، «مائورو کنچاتوری» در دیدار با مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل افزود: در حاشیه این سفر، یک سند همکاری توسط ایران و ایتالیا در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر امضا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این شرکت‌های ایتالیایی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت آب و همچنین شیرین سازی آب دریا فعالیت می کنند.

وی گفت: خلیج فارس می ‌تواند منبع بزرگ تامین آب برای ایران باشد.

سفیر ایتالیا اضافه کرد: در ارتباط با موضوعات مهم دیگری همچون احیای دریاچه ارومیه نیز زمینه‌های خوبی برای همکاری وجود دارد.

کنچاتوری یادآوری کرد: پیش از این یک شرکت ایتالیایی گام نخست برای تولید انرژی‌های خورشیدی را در جزیره قشم برداشته است که می‌تواند زمینه ساز قدم‌های بعدی برای طرح ‌های بزرگ تر در ایران باشد.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل نیز در این دیدار گفت: در پی گسترش روابط بین‌المللی بویژه با کشورهای اروپا هستیم تا افزایش سطح روابط و توسعه آن در آینده رقم بخورد.

«فرهاد یزدان دوست» بر لزوم استفاده بهینه از خط اعتباری بین 2 کشور تاکید کرد و افزود: ایتالیا می‌تواند در زمینه تحقیقات بازچرخانی آب، تصفیه فاضلاب برای صنعت و کشاورزی، شیرین سازی آب دریا و تولید برق از منابع تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی همکاری خوبی با ایران داشته باشد.

وی درباره برنامه امضای سندی بین 2 کشور در زمینه انرژی‌‌های تجدیدپذیر گفت: این سند می‌تواند قدم نخست برای حرکت به سمت فعالیت‌های بزرگ تر باشد.

ایران با بیش از 300 روز آفتابی در سال و همچنین مناطق مهیا برای تولید برق از باد، ظرفیتی قابل توجه برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر دارد.

ظرفیت کنونی نیروگاه های تجدیدپذیر کشور در حالی 527 مگاوات اعلام می شود که کارشناسان حوزه انرژی معتقدند در ایران توان تولید برق از طریق انرژی های نو تا 70 هزار مگاوات وجود دارد.

پارسال حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا یک هزار و 851 میلیون دلار بود و تراز تجاری ما با این کشور اروپایی منفی یک هزار و 5 میلیون دلار است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران ایتالیا خلیج فارس دریاچه ارومیه قشم صنعت برق انرژی دلار ایتالیا خلیج فارس دریاچه ارومیه ایتالیا و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رافائل گروسی وارد تهران شد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با هدف دیدار با مسوولان کشور و حضور در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای وارد ایران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 وارد ایران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.

در این سفر رافائل گروسی قرار است ضمن دیدار با مسوولان کشور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، در نخستین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای که هم اکنون در شهر اصفهان در حال برگزاری است، حضور یابد.

آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ایبرگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای در اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • رافائل گروسی وارد تهران شد
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟