Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه اینترنتی 'اوئس فرانس'، مدت کوتاهی پس از امضای توافق هسته ای با ایران، شرکت های اروپایی به ویژه بنگاه های اقتصادی فرانسه که ایران را بازار خوبی برای فروش محصولات خود می دانند، برای سرمایه گذاری در این کشور، گوی سبقت را از یکدیگر ربودند. با وجود تصمیم های دولت آمریکا درباره این توافق، هنوز هم بسیاری از شرکت های اروپایی علاقه مند به ادامه حضور در بازار جوان ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لابراتور غذایی بهداشتی 'دیلن' (Dielen) یکی از آن شرکت ها است. لابراتوار دیلن در آغاز سال 2016 یک قرارداد جدید با ایران امضا کرده است.
پل ویولت مدیر عامل لابراتوار های دیلن در این باره می گوید: ما از آغاز سال 2016 فعالیت خود را در ایران آغاز کردیم. جمهوری اسلامی برای ما بازار خوبی است. برای ما ایران یک فرصت افزایش میزان فروش 15 درصدی است. البته ما بازارهای دیگری نیز در سایر کشورها از جمله ژاپن، لبنان، ترکیه و هنگ کنگ داریم اما ایران برای ما یک بازار و یک فرصت مضاعف محسوب می شود.
مدیر عامل شرکت دیلن درباره خروج آمریکا از برجام گفت: برای ما این خبر بدون شک یک پیامد بد است. ما در کوتاه مدت در ایران می مانیم اما حضورمان در میان مدت بستگی به راهکارهای سیاستمداران دارد که این موضوع هم از دایره اختیارات ما خارج است.
ویولت در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از مقامات دولت فرانسه دارید، گفت: آیا مقامات اروپایی می توانند با یک صدای واحد در برابر تهدیدهای آمریکا ایستادگی کنند؟ آیا آنها قادر به حمایت از شرکت های اروپایی هستند؟ ما امیدواریم که چنین باشد و مقامات اروپایی ما را همراهی کنند تا بتوانیم بصورت پایدار در بازار ایران حضور داشته باشیم.
شرکت دیلن، شرکتی است که در زمینه محصولات غذایی و زییایی فعالیت می کند و در سال 1978 تاسیس شده است.
این شرکت با میزان فروش بیش از دو میلیارد و سیصد و میلیون یورویی در سال 2017، رشد قابل توجهی در بازارهای جهانی و سودآوری داشته است.
 تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج این کشور از توافق اتمی با ایران که توسط قدرت‌های جهانی که سه سال پیش در وین، پایتخت اتریش به امضا رسید، فعالیت تجاری شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد با ایران را در معرض خطر قرار داده است.
جمهوری اسلامی ایران نیز به نوبه خود برای طرف‌های اروپایی برجام ضرب‌الاجلی 60 روزه تعیین کرده و شرط ماندن خود در توافق را گرفتن 'تضمین‌های لازم' از این کشورها عنوان کرده است.
'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.
سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برجام شرکت های اروپایی ایران ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم

محمد خزامی رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بحث صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌‎های فولادی API در کشور، بازیگر تعیین‌کننده‌ای در تامین این محصول استراتژیک در بازارهای ایران و جهان به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه ورق‌های API محصولی استراتژیک و غیرقابل جایگزین در توسعه زیرساخت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می‌آیند، افزود: این ورق ها از خواص مقاومت مناسبی در مقابل عوامل بیرونی مانند خوردگی و شکستگی برخوردار هستند و ار این رو جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دارند.

رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین این ورق فولادی برای توسعه زیرساخت‌های نفت‌وگاز کشور به خصوص پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و همچنین رشد روزافزون صادرات ورق های فولادی عریض و کسب سهم این شرکت از بازارهای کشورهای اروپای غربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خود مهر تاییدی بر سطوح بالای کیفیت محصول و ظرفیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین ورق‌های فولادی عریض است.

خزامی با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت فولاد اکسین در تامین این ورق‌ها یادآور شد: بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان، با توجه به مسیر و روند رشد تولید و فروشی که در ماه‌های اخیر در پی گرفته است، در آینده‌ای نزدیک بازارهای صادراتی خود را در سایر کشورها نیز توسعه خواهد داد. 

او افزود: در همین راستا شرکت فولاد اکسین خوزستان به شکلی پررنگ و قدرتمند در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) حضور یافته است تا به این ترتیب ضمن تشریح و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر خود در سطح کشور، منطقه و حتی جهان، زمینه مناسبی را برای معرفی محصولات، توسعه بازارهای بین‌المللی، نقش‌آفرینی در تامین نیاز مصرف کنندگان ورق های فولادی عریض و کسب سهم بیشتر از بازار کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و در انتها صادرات محصولات خود ایجاد کند. 

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه