Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن لطفعلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین استان کرمان با واکسن وارداتی در شهرستان زرند از بیستم اردیبهشت ماه با توان بخش دولتی و همراهی بخش خصوصی دامپزشکی آغاز شد، اظهار کرد: در این طرح دو هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین شهرستان مایه کوبی می شوند.

وی با عنوان اینکه خسارات بیماری تب برفکی بر اقتصاد دامپروری بسیار سنگین است، گفت: با توجه به گوناگونی سویه های بیماری و لزوم واکسیناسون برای پیشگیری از اپیدمی های بیماری در سطح کشور، سازمان دامپزشکی این واکسن را که اکثر سویه های بیماری را شامل می شود تهیه و در اختیار ادارات کل دامپزشکی قرار داد تا کل دام های موجود واکسن دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس اداره دامپزشکی زرند با اشاره به اینکه این واکسن وارداتی بوده و دامداران به ویژه گاوداری های صنعتی باید بهای واکسن را پرداخت کنند، ابرازکرد: گاوداری های صنعتی که در طول سال تحت پوشش برنامه مراقبت و واکسیناسیون اداره دامپزشکی قرار دارند باید ضمن رعایت تمامی مسائل بهداشتی در دامداری همچنین همکاری لازم را با اداره و بخش خصوصی دامپزشکی داشته باشند.

وی افزود: زخم ها و تاول های دهانی، ریزش بزاق، بی اشتهایی، زخم در ناحیه سم ها و کاهش تولید از علائم تب برفکی است.

لطفعلی پور  تصریح کرد: دامداران در صورت مشاهده هرگونه از علائم بیماری تب برفکی سریعاً به کلینیک دامپزشکی مربوطه مراجعه و به اداره دامپزشکی جهت نمونه گیری و تعین سویه بیمای اطلاع دهند.

کد خبر 4303762