Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه دانشگاه آزاد نقش موثری در اصلاح هرم شغلی جامعه دارد، تصریح کرد:‌ دانشگاه آزاد ظرفیت مناسبی در حوزه تربیت تکنسین دارد که کشور می‌تواند از این ظرفیت برای اصلاح هرم شغلی جمعیت بهره‌مند شود.

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با توجه به فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نقش این دانشگاه در حوزه تربیت تکنسین و آموزش‌های مهارتی بیان کرد: تنوع و تعدد دانشکده‌های سما ظرفیت خوبی را برای افزایش پوشش تحصیلی به خصوص در دوره تحصیلات عالیه فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تمام افرادی که می‌خواهند سطح علمی و دانش خود را افزایش دهند می‌توانند از ظرفیت‌های مناسب این دانشگاه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بخشی از ظرفیت خود را به تربیت نیروی انسانی در حوزه آموزش‌های مهارتی اختصاص داده است، افزود: طبق آمارها بیش از 42 هنرستان سما اختصاصا به آموزش‌های مهارتی می‌پردازند که این آموزش‌ها زیر نظر مستقیم دانشگاه آزاد انجام می‌شود. البته دانشکده‌هایی نیز در سراسر کشور زیر نظر این دانشگاه به فعالیت می‌پردازند.

آذرکیش با بیان اینکه دانشکده‌های سما در اصلاح هرم شغلی کشور نقش مهمی را داشته‌ است، گفت:‌ آموزشکده‌های سما می‌توانند در حوزه تربیت تکنسین موثر واقع شوند زیرا نیروی انسانی ماهر یکی از نیازهای بزرگ کشور است و دانشگاه آزاد ظرفیت پاسخگویی به این نیاز را دارد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش وپرورش با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که معاونت آموزش متوسطه با دانشکده سما انعقاد کرده است، گفت: سال گذشته این تفاهم‌نامه منعقد شد تا بتوانیم استفاده بیشتری از ظرفیت‌‌های دانشگاه آزاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد و دانشکده‌های سما اعلام آمادگی کرده‌اند که علاوه‌بر تفاهم‌نامه‌های منعقد شده می‌توانند با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند، خاطر نشان کرد: این دانشگاه اعلام کرده است که دانش‌آموزان سایر مدارس (دانش‌آموزان محصل در مدارس غیر سما) می‌توانند از ظرفیت‌های دانشکده سما نیز بهره‌مند شوند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت روانشناس و مشاور به همت انجمن دانشجویی روانشناسی و مشاوره و کانون‌های دانشجویی راه سبز و فرداد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و اداره بهزیستی شهرستان شبستر و با حضور دانشگاهیان و فعالان حوزه سلامت و بهزیستی این شهرستان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

علی رضاپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این مراسم توجه به هویت و شکوفایی آن را مهم‌ترین مسئله بشر برشمرد و اظهار کرد: اگر درگیر مسئله اصلی خودمان نباشیم و به دنبال مسائل فرعی برویم پاسخی که دریافت خواهیم کرد نیز پاسخ‌های فرعی و نه چندان به درد بخور خواهد بود. این مسئله شناسی و موضوع شناسی زمینه‌ای است که باید در مورد آن خیلی دقت کنیم.

وی افزود: زمانی در تشخیص مسئله خطا داریم و اولویت دست چندم به عنوان اولویت‌های ضروری و اصلی قلمداد می‌شود، زمانی فضای رسانه‌ای و جامعه آدرس غلط می‌دهد و ما را در مسیری پیش می‌برد که به دور از مسئله اصلی است که این دردسرساز خواهد شد. چه بسا تعمد‌هایی هم در این مورد وجود دارد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بیان کرد: خود شکوفایی مسئله مهم همه انسان‌هاست که اگر دغدغه اصلی کسی این نباشد به سراغ مسائل فرعی پیش خواهد رفت. هویت در لایه‌های مختلف آن (خانوادگی، بومی و ملی) یکی دیگر از مسائل اصلی و مهمی است که اگر هدف گذاری درستی انجام ندهیم آموزه‌های دانشگاه و آموزه‌های جامعه به در بسته خواهند خورد.

رضاپور اضافه کرد: به دلیل اینکه با یک مبنایی این موارد را بررسی می‌کنیم که راه به جایی ندارد؛ اگر مسئله درست تشخیص داده نشود تبعات خیلی زیادی دارد و این کار روانشناسان و مشاورین است که ما را مسئله شناس کرده و همزمان، حل مسئله را به ما یاد بدهند. انتظار از استادان روانشناس و مشاوران در شرایطی که جامعه به آنان روی آورده و مطالبه ارائه طریق می‌کند این است که پاسخگوی این نیاز اساسی جامعه باشند.

به گزارش آنا، در ادامه این مراسم استادان رشته روانشانسی ومشاوره و معاونت پیشگیری بهزیستی استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه علم روانشانسی و مشاوره واهمیت آن در زندگی روزمره و جامعه در جمع دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه‌های شهرستان شبستر به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی