Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی ملایر گفت: عملیات مبارزه با سن غلات در شهرستان ملایر در بیش از ۱۱ هزار و ۹۷۱ هکتار از مزارع و اراضی کشاورزی شهرستان عملیات انجام شده است . ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ استانها همدان نظرات

علی مروت امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ملایر با اشاره به اینکه سال گذشته عملیات مبارزه با سن غلات در بیش از 15 هزار هکتار از مزارع شهرستان انجام شده است اظهار داشت: به علت بارش‌های متعدد بهاری عملیات مبارزه با سن‌ مادر  با کندی صورت ‌گرفته و سطح  مبارزه با افت سن غلات نسبت به سال گذشته و ‌میزان پیش بینی شده کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 40 هزار و 600 هکتار از اراضی شهرستان شامل 6 هزار و 800 هکتار گندم آبی، 26 هزار و 600 هکتار گندم دیم، 5 هزار هکتار جو آبی و 2 هزار و 200 جو دیم زیر کشت غلات است، ‌گفت: از 12 فروردین امسال عملیات مبارزه با افت سن  و علف‌های هرز  توسط 6 اکیپ اداره جهاد ملایر در قالب 22  کارشناس و ‌ناظر در 5 بخش شهرستان ‌ملایر آغاز شده است .

امیری بیان کرد: با توجه به ردیابی و پایش مزارع شهرستان  توسط کارشناسان مشخص شد که اوج ریزش  سن مادر درمورخه 15 فروردین  ماه در روستاهای سالار آباد و فیروز آباد بوده است که عملیات مبارزه علیه این آفت با سرعت انجام شده است .

رئیس جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه از 12 فرودین تا 17 اردیبهشت ماه  امسال  در بیش از 11 هزار و 971 هکتار از مزارع شهرستان عملیات مبارزه با سن غلات انجام  شده تصریح کرد: این سطح شامل 2 هزارو 527 هکتار گندم آبی، 7 هزار و 56 هکتار گندم دیم ، یک هزارو 579 هکتار جو آبی و 809 هکتار جو دیم بوده است .

  امیری  با تاکید بر اینکه هم اکنون عملیات مبارزه با این افت غلات در سطح شهرستان پایان یافته است، گفت: سال گذشته عملیات مبارزه با سن غلات در  بیش از 15 هزار هکتار از مزارع شهرستان انجام شده  که بارش متعدد باران‌های بهاری یکی از دلایل اصلی کندی و کاهش سطح  مبارزه با این افت در اراضی کشاورزی شهرستان بوده است.

 وی افزود: از نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت ماه امسال عمیلیات مبارزه با علف‌های هرز نیز در بیش از 9 هزار و 212 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان انجام شده است .

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان گرفتن دوباره تالاب آق گل ملایر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، بنابر اعلام کارشناسان محیط زیست، بارش‌های بهاری موجب شده تا یک سوم از مخزن این تالاب فصلی احیا شود.
تالاب آق گل با وسعت ۸۰۰ هکتاری در ۴۰ کیلومتری شهر ملایر و در مجاورت شهر اسلامشهر واقع شده است.

این تالاب یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان وحشی و مهاجر مانند فلامینگو، قو، غاز خاکستری، تنجه، اردک مرمری، اردک سرسبز، مرغ سقا، لک لک و حواصیل به حساب می‌آید.

استان همدان دارای ۲۷ تالاب طبیعی و مصنوعی است.

در این تالاب‌ها بیش از ۴۰ گونه پرندگان در آبگیر‌ها و کنار آبگیر‌ها شناسایی شده است.

دیگر خبرها

  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • ۱۷ هزار هکتار شالیزار محمود آباد بذرپاشی شد
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • جان گرفتن دوباره تالاب آق گل ملایر
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت
  • خسارت سیل به اراضی زراعی پلدختر
  • افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جدید