Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از اعمال تخفیف 30 درصدی بیمه شخص ثالث ماشین های کشاورزی با تصویب شورای عالی بیمه کشور و بخشودگی جریمه های سنواتی پیشین در این زمینه خبر داد.

به گزارش سه شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز عباسی» افزود: تخفیف 30 درصدی بیمه شخص ثالث ماشین های کشاورزی با هدف حمایت از این بخش اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی یادآوری کرد: ماشین های کشاورزی نیمی از سال غیرفعال است و به طور تک سرنشین استفاده می شود. این خودروها کمترین میزان تردد در جاده ها را دارد و در مقایسه با سایر خودروها از ریسک پایینی در تصادف های منجر به فوت برخوردار است.
«بیمه شخص ثالث ماشین های کشاورزی برای پلاک گذاری اجباری و مبلغ آن همسان با سایر خودروهای کشور بود، بنابراین برخی کشاورزان از بیمه شخص ثالث خودرو خودداری می کردند».
عباسی تصریح کرد: با پلاک گذاری ماشین های کشاورزی و سنددار شدن آنها، کشاورزان می توانند از این سند رسمی به عنوان وثیقه برای دریافت وام های بانکی استفاده کنند.

** پلاک گذاری 20 برابری ماشین های کشاورزی نسبت به دولت دهم
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد عملکرد دولت یازدهم در زمینه پلاک گذاری ماشین های کشاورزی نسبت به دولت پیشین 20 برابر بود.
«تخفیف 30 درصدی بیمه شخص ثالث ماشین های کشاورزی، روند پلاک گذاری را تسریع می کند. بنابراین امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه همه کمباین ها و تراکتورها پلاک شود».

** تفکیک تعرفه بیمه ماشین های کشاورزی از راهسازی
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی همچنین از تفکیک تعرفه بیمه ای ماشین های کشاورزی از خودروهای راهسازی کشور خبر داد و گفت: از این پس تعرفه بیمه ای ماشین های کشاورزی در قالب یک تعرفه جدید اعلام می شود.
عباسی ادامه داد: در گذشته تعرفه بیمه ای ماشین های کشاورزی و راهسازی در قالب یک تعرفه دیده می شد؛ در حالی که درصد خسارت و سوانح ماشین های راهسازی بیشتر از خودروهای بخش کشاورزی است.
به گزارش ایرنا، پیش از آغاز دولت یازدهم 12 هزار دستگاه تراکتور و کمباین پلاک شده بود که این میزان تا پایان دولت پیشین به 180 هزار دستگاه رسید.
به گفته رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، تا پایان اردیبهشت ماه امسال نیز شمار این دستگاه ها به 182 هزار افزایش یافت.

اقتصام**9186*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي بيمه ماشين آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر مسئول جهاد کشاورزی دهستان میانکوه از تولید و کشت گیاهان دارویی خارشتر، انغوزه، گل محمدی و کاپاریس در ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فاقد کشت در این دهستان خبر داد.


اقبالی با اشاره به شرایط جغرافیایی آب هوایی یزد تولید گیاهان کم آبخواه را سبب تولید و فراوری این صنعت با هدف توسعه و اشتغال پایدار با درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در تولید این محصول دانست.


 وی از ارائه نهال گل محمدی و بذر رایگان به کشاورزان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین گردیده و کشاورزان جهت دریافت تسهیلات کم بهره معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تصویب یک طرح پژوهشی با موضوع محرک‌های توسعه تکافل در کشور در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • قیمت روز خودروهای چینی +جدول
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه