Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@22:50:20 GMT

اگر به CFT بپیوندیم باید حاج قاسم را تحویل بدهیم!

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۷۳۸۳

اگر به CFT بپیوندیم باید حاج قاسم را تحویل بدهیم!

به گزارش جهان نيوز، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در مخالفت با این لایحه گفت: این لایحه را به عنوان بحث ملی در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین بزنگاه هایی است که در تاریخ مشخص می شود این مجلس چگونه مجلسی بوده است.

وی اظهارداشت: کمیسیون امنیت ملی که مسئولیت بررسی این لایحه را داشته است، در مورد آن نظری نداده که این امر جای ابهام دارد. این لایحه باید به کمیسیون بازگردد و کمیسیون نظر قاطع و روشن اعلام کند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کمیسیون در موعد مقرر در خصوص لایحه ای اظهارنظر نکند و دولت درخواست بررسی لایحه را داشته باشد، هیئت رئیسه باید آن را در دستور کار مجلس قرار دهد.

مصری گفت: خیال خامی است اگر بگوئیم در رابطه با کنوانسیونی که در حال بررسی آن هستیم، آمریکا نظری ندارد، بدون اراده آمریکا چنین کنوانسیونی ایجاد نمی شود.

نماینده کرمانشاه افزود: دوستان فکر می کنند این لایحه در مورد FATF است، در حالی که این کنوانسیون کاملاً در مورد تروریسم است. اگر فکر می کنید با پیوستن به این کنوانسیون تحریم ها از بین رفته و سوئیفت باز می شود، خیال خامی است. عضویت در این کنوانسیون هیچ دستاوردی برای ما ندارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: این کنوانسیون در مورد مبارزه با تروریسم است اما این سوال مطرح می شود که آیا کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه که به این کنوانسیون پیوسته اند تروریست هایی را که شهید بهشتی و شهید رجایی و باهنر را ترور کرده اند به ایران بازگردانده اند؟ این تروریست ها توسط این کشورها حمایت می شوند.

وی تاکید کرد: از نظر این کنوانسیون، سپاه پاسداران سازمان تروریستی است و ما باید افرادی مانند سردار رضایی، دکتر ولایتی، حاج قاسم سلیمانی و سردار وحیدی را به عنوان مصادیق تروریسم به غرب تحویل بدهیم. اگر می توانید پا روی آرمان های انقلاب بگذارید، این کنوانسیون را تصویب کنید.
مصری ادامه داد: امکانات گروه تروریستی داعش توسط عربستان و به دستور آمریکا تامین می شود. مگر آمریکا عضو این کنوانسیون نیست؟

نماینده کرمانشاه با اشاره به بندی از این کنوانسیون گفت: طبق این بند اعمال کیفری با ملاحظات سیاسی، فلسفی، قومی و نژادی قابل توجیه نیست. به عبارت دیگر، تمام ارزش های ما در این کنوانسیون بی ارزش است. یعنی مقابله با استکبار، عدالت خواهی، تعطیل.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد: بر اساس این تعریف، میرزاکوچک خان جنگلی، ستارخان و باقرخان، رئیسعلی دلواری همه تروریست هستند و به تروریست ها کمک کرده اند. آیا ملت ایران می پذیرد ستارخان به عنوان تروریست تعریف شود؟ اگر زمانی کشوری به ما حمله کرد و مردم دفاع کنند، تروریست خواهند بود؟

وی تصریح کرد: مگر ما عضو برجام و عضو سازمان بین المللی انرژی اتمی نیستیم؟ با همین حربه قلب راکتور اراک را درآوردند و اورانیوم های غنی شده را از ایران خارج کردند. این در حالی است که رژیم کودک کش اسرائیل تا دندان مسلح است.

مصری ادامه داد: برادران فراکسیون ولایی، امید و مستقلان، این موضوع مربوط به امنیت ملی کشور است. نمی گویم این لایحه را رد کنید، فرصت دهید تا در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود. هرجا عجله کردید و جناحی عمل کردید، ضرر کردید.

نماینده کرمانشاه خطاب به موافقان این لایحه اظهارداشت: پشت تریبون بروید و تعهد بدهید که اگر به این لایحه ملحق شوید، تحریم های دلاری و بانکی ما برداشته می شود، من هم رای به تصویب می دهم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این فرد که رئیس جاسوس ها است، برای ایران شروط جدیدی را مطرح کرده است.

منبع: دانشجو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجرلو: قطعا از مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم / خط قرمزمان دخالت در عزل و نصب دولتی است + فیلم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در صحن باید به سیاستگذاری و تقنین بپردازیم و بیرون از صحن باید به مشکلاتی جاری مردم بپردازیم و خط قرمزمان دخالت کردن در عزل و نصب دولتی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ سعید آجرلو نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه بهارستان دوازدهم گفت: اسم مجلس دوازدهم را «ایمان و امید» می‌گذارم، یک وجه مجلس آتی ممکن است خطر تفرقه باشد که منجر به شکست و ناامیدی در مجلس دوازدهم شود، وجه دیگر هم می‌تواند حل مسئله و کارآمدی مجلس باشد.

وی افزود: درون بهارستان و بیرون بهارستان در حوزه انتخابیه تهران بسیار متفاوت است، ما به میزانی که درون بهارستان فعال هستیم باید بیرون بهارستان هم فعال باشیم، یعنی با مردم مرتبط باشیم و وظایف نمایندگی خود را انجام دهیم.

آجرلو اظهار داشت: بیرون از صحن نمایندگان حوزه انتخابیه تهران نباید غیر فعال باشد کمااینکه در سایر حوزه‌های انتخابیه به این صورت است، مردم باید احساس کنند که نماینده دارند و قدرت نماینده در جهت اهداف آن‌ها بکار می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: ما در صحن باید به سیاستگذاری و تقنین بپردازیم و بیرون از صحن باید به مشکلاتی جاری مردم بپردازیم و خط قرمزمان دخالت کردن در عزل و نصب دولتی است.

آجر لو ابراز داشت: ما باید با استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها تعاملات لازم را داشته باشیم تا مشکلات مردم را مرتفع کنیم و این به معنای دخالت در امورات اجرایی نیست.

وی افزود: امثال شهید چمران و شهید دیالمه بر صندلی‌های مجلس سوار شدند و اجازه ندادند که صندلی‌های مجلس برآن‌ها سوار شوند، اگر نماینده به دنبال خودرو و مزایای دیگر نمایندگی باشد یعنی صندلی بر او سوار شده است.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده قطعا درصورت حضور در مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم، نماینده‌ای که در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کند مگر می‌تواند به وظایف نمایندگی خود عمل کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: بروکراسی ضد تحول محافظه کاری در نظام دیوانی خود داریم که اجازه نمی‌دهند کشور پیشرفت کند و هر بار استدلال متفاوتی را مطرح می‌کنند، این بروکراسی متأسفانه در شرکت‌ها دولتی و نظام بانکی نیز حاکم است، مجلس دوازدهم باید با این اقلیت پر زور مواجه شود.

آجرلو اظهار داشت: سبک زندگی غربی در حال رویاروی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و نمی‌توانیم نسبت به آن منفعل باشیم، بنابراین باید قانونگذاری جامعی در حوزه فضای مجازی داشته باشیم تا نظمی جدیدی در این حوزه ایجاد شود.
وی در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت: موافق لایحه عفاف و حجابی هستم که در مجلس یازدهم به تصویب رسید، زیرا، در مواجه با جرم بی حجابی بازدارندگی ایجاد می‌کند، زیرا، بین کسانی که پروژه امنیتی در کشور اجرا می‌کنند با هنجارشکنان عادی تفاوت قائل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



وی افزود: اگر لایحه عفاف و حجاب به صحن می‌آمد بهتر بود، این لایحه موضوعات ایجابی و فرهنگی را هم دیده است، این جامع‌نگری یعنی راه حل بلند مدت برای رفع مشکلات حوزه عفاف و حجاب.

آجرلو ابراز داشت: ما باید اقدامات تبیینی و فرهنگی متعددی داشته باشیم، از سوی دیگر بازدارندگی لازم را هم در لایحه عفاف و حجاب داریم که در کنار یکدیگر می‌تواند التهابات اجتماعی را کاهش دهد. از این حیث لایحه عفاف و حجاب لایحه مناسبی است.
وی ادامه داد: خطر دو قطبی شدن و تفرقه در مجلس دوازدهم زیاد است، مجلس یازدهمی که رهبر انقلاب بر انقلابی بودن آن تأکید داشتند برای مشکلات کشور راه حل جدید ارائه کرد و فضای کشور در دهه نود را تغییر داد.

آجرلو اظهار داشت: ممکن است نامزد‌ها از لیست‌های متفاوت باشد، اما برای رفع مشکلات اتفاق نظر دارند، این همان برادری سیاسی است که رهبر انقلاب بر آن تأکید داشتند، بنظر رسیدن به چنین شرایطی بسیار سخت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



وی در خصوص نحوه ریاست مجلس یازدهم گفت: قالیباف عملکرد خوبی دارد، در همین مجلس هم بسیاری از نمایندگان با ایشان اختلاف نظر‌هایی داشتند که در صحن مطرح می‌کردند، یکی از خصیصه‌های ریاست مجلس تعامل با جریانات مختلف است.

آجرلو افزود: معتقدم قالیباف شانس اول ریاست مجلس است، ذوالنوری هم آرایی دارد، اما بیشترین رأی را برای ریاست مجلس را قالیباف دارد، در خصوص نیکزاد و متکی هم اطلاعی ندارم.

این نامزد دور دوم مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: بنظر هیأت رئیسه مجلس قطعاً تغییراتی خواهد داشت، معتقدم روابط با فراکسیون اقلیت اصلاح طلبان باید بر اساس کار و حل مسئله تعریف شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • آجرلو: قطعا از مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم / خط قرمزمان دخالت در عزل و نصب دولتی است + فیلم
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟