Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:21:34 GMT

افراد فوت شده در حادثه کازرون به خاک سپرده شدند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۷۴۵۶

افراد فوت شده در حادثه کازرون به خاک سپرده شدند

شیراز- ایرنا - اتفاقات شامگاه چهارشنبه 26 اردیبهشت 97 کازرون فارس سه کشته برجای گذاشت که پیکر این افراد عصر سه شنبه اول خرداد در این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، پیکر 2 تن از این افراد در امامزاده سید محمد و پیکر یک تن دیگر در بهشت زهرای شهر کازرون به خاک سپرده شد.
در این آیین که با حضور مردم و مسئولان برگزار شد، حجت الاسلام محمود صحرایی رئیس حوزه علمیه کازرون نماز را بر پیکرهای این درگذشتگان اقامه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سه نفر در حمله چهارشنبه شب 26 اردیبهشت به پاسگاه انتظامی زخمی شدند که یک نفر از آنان همان شب درگذشت، یک نفر دیگر پنجشنبه(فردای روز واقعه) فوت کرد و نفر سوم شنبه 29 اردیبهشت، دار فانی را وداع گفت.
واقعه پاسگاه انتظامی زمانی رخ داد که گروهی از معترضان به طرح موسوم به تفکیک شهرستان کازرون قصد ورود به این پاسگاه و آزاد کردن افراد بازداشت شده در تجمع غیرقانونی صبح چهارشنبه 26 اردیبهشت را داشتند.
مقامات سیاسی فارس گفتند در تیراندازی متقابل، این افراد کشته و گروهی هم زخمی شدند.
موضوع تفکیک 2 بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از کازرون و ایجاد شهرستان جدیدی با نام کوه چنار از آبان 96 مطرح شد و از آن زمان تاکنون اعتراض هایی با مراجعه به فرمانداری و حضور در میدان شهدای کازرون شده است.
تجمع معترضان که پیش از آن به صورت مسالمت آمیز بود، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 اردیبهشت ماه جاری) به برخورد فیزیکی با ماموران نیروی انتظامی منجر شد و در این میان، برخی تجمع کنندگان از سلاح های سرد و گرم استفاده کردند.
برخی افراد شامگاه چهارشنبه به یک مقر پلیس در کازرون حمله کردند و صبح پنجشنبه چند دستگاه خودرو و موتورسیکلت پلیس را به آتش کشیدند.
این افراد همچنین بامداد جمعه ساختمان یک بانک و همچنین بخشی از ساختمان مصلی نمازجمعه کازرون را به آتش کشیدند.
استاندار فارس در ارزیابی جنس اعتراض های روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته کازرون گفت که عده ای به دنبال سوء استفاده و طرح مسایل دیگر هستند.
اسماعیل تبادار پیش از این در سفر 13 اردیبهشت به کازرون به مردم این شهرستان اطمینان داده بود که طرح تفکیک این شهرستان و تشکیل شهرستان جدید با عنوان کوه چنار با هدف تامین نظر مردم این شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود.
وزارت کشور نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که حوادث شهرستان کازرون در استان فارس مربوط به تقسیمات نیست بلکه ریشه در عوامل دیگری دارد که باید مورد شناسایی دقیق قرار گیرد.
در این اطلاعیه آمده است: وزارت کشور با دریافت نظرات و پیشنهادهای مردمی و بررسی موضوع از نزدیک در قالب اعزام کارشناسان در چندین نوبت و همچنین حضور مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری در منطقه، در تلاش بوده تا نگرانی‌های مردم شریف کازرون را لحاظ کند.
اطلاعیه وزارت کشور می افزاید: با تقاضای صاحب نظران منطقه و به منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادهای مردمی و رفع کاستی های موجود، طرح پیشنهادی تا تامین خواسته های کارشناسی و منطقی مردم منطقه در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است.
علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس روز شنبه 29 اردیبهشت با بیان این که کمیته مشترک تحقیق برای شناسایی عوامل حوادث کازرون تشکیل شده است، گفت: در این حوادث که به دنبال تجمع های غیرقانونی روی داد، در مجموع 48 نفر مصدوم شدند.
ابراهیم استوار میمندی فرماندار کازرون اعلام کرده است که اوضاع در این شهرستان عادی است.
جمعیت شهرستان کازرون که در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد، بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال 95 انجام شد، 266 هزار و 217 نفر است.
7372/ 1876/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تشييع كازرون تقسيمات كشوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس

بهرنگ قربانی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: دفترچه‌های سپرده‌گذاران اتباع خارجی استان فارس به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس جهت توزیع قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: دفترچه‌های فوق دارای مهلت ۶ ماهه است که پس از بررسی وضعیت فرد، قابل تمدید است.

وی به ضریب امنیتی دفترچه‌ها اشاره کرد و گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس