Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@15:59:27 GMT

قربانیان مصرف قارچ سمی در کردستان به سه نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۷۸۳۶

قربانیان مصرف قارچ سمی در کردستان به سه نفر رسید

دکتر هومن قصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد بدلیل عدم تشخیص قارچ سمی و خوراکی و مصرف نوع سمی آن دچار مسمومیت شده و 2 مرد در سنندج و یک مرد در بیجار جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: تعدادی از افراد مسموم نیز پس از مداوا در بخش اورژانس مراکز درمانی ترخیص شدند ولی برخی دیگر برای مداوای بیشتر در مراکز بیمارستانی بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قصری افزود: بیشترین مسمومیت ها بر اثر مصرف قارچ سمی مربوط به شهرستان کامیاران، سنندج، دیواندره و دهگلان است.
وی یادآور شد: شناسایی و تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی بسیار مشکل است و فقط افراد متخصص و با تجربه می توانند قارچ ها را از هم تشخیص دهند.
وی تاکید کرد: با ویژگی های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی توان با قاطعیت سمی و غیرسمی بودن آن را تشخیص داد چون مصرف گونه های سمی می تواند منجر به مرگ یا آسیب های جدی به کبد، اعصاب، کلیه ها و دیگر اعضای بدن شود.
به گزارش ایرنا، با شروع فصل بهار و بارش باران بسیاری از مردم برای تهیه قارچ به دشت ها و کوه های اطراف شهرستان محل زندگی خود مراجعه می کنند.
قارچ سمی، بیشترین تاثیر منفی و تخریب را روی کبد انسان بجای می گذارد و در صورت مصرف بیش از اندازه در برخی از موارد موجب مرگ می شود.
برخی بر این تصور هستند که اگر قارچ سمی را در آب نمک و یا به مدت طولانی در آب جوش نگهداری کنند سم از بین می رود که تصور اشتباهی است.
مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان کردستان به مردم توصیه می کنند از دست فروشان قارچ محلی به هیچ عنوان قارچ خریداری نکنند و فقط قارچ را از اماکن معتبر تهیه و سپس مصرف نمایند.
در 10 روز اخیر 17 نفر در کشور بر اثر مصرف قارچ سمی جان خود را از دست داده اند..
درد شکم، تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی از عمده ترین نشانه های مسمومیت با این قارچ است.
مصرف قارچ سمی آمانیتا، درمان یا پادزهر خاصی ندارد اما اگر بیمار به موقع به بیمارستان رسانده شود با شستشوی معده بیمار، تجویز سرم و چند اقدام درمانی دیگر خطر رفع می شود.
3020/7350/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان کردستان بیمارستان حوزه بهداشت و درمان درمان مراکز درمانی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ درصد از قربانیان فلسطینی کودک و زن هستند/ ۷۰۰۰ نفر زیر آوار هستند

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل ثوابته مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه گفت: بیش از ۷۲ درصد از قربانیان تجاوزهای رژیم صهیونیستی کودکان و زنان هستند.

وی افزود: به علت حمله رژیم صهیونیستی به غزه، بخش بهداشت و درمان در غزه به طور کامل فروپاشیده است.

اسماعیل ثوابته بیان کرد: اشغالگران مرکز درمانی شفا در غزه را به گورستان جمعی تبدیل کردند.

وی افزود: اشغالگران عامدانه بیمارستانها در غزه را می سوزانند. اشغالگران مرکز درمانی ناصر را در خان یونس به مرکز بازجویی و شکنجه تبدیل کرده اند.

ثوابته بیان کرد: اشغالگران بیش از ۳۰۰ نفر از پرسنل پزشکی را اعدام کرده اند. از جامعه بین المللی می خواهیم که بیمارستانهای صحرایی بفرستند و کادر پزشکی به غزه اعزام کنند.

وی اعلام کرد: از نهادهای بین المللی می خواهیم که به اشغالگران فشار وارد کنند تا تجاوزش را متوقف سازد و کادر پزشکی را آزاد کند. اشغالگران عامدانه در راستای بحرانی کردن اوضاع انسانی در غزه حرکت می کند.

ثوابته بیان کرد: اشغالگران اقدام به تخریب شبکه آب و فاضلاب در غزه کرده اند. همه گذرگاههای غزه بسته است و خبری از کمکها نیست. از مصر می خواهیم که گذرگاه را به طور کامل را باز کند. بیش از ۲۰ هزار بیمار نیاز به درمان در خارج به شکل سریع دارند.

وی افزود: کشورها کمک هایی ارسال کردنند اما به غزه نرسیده است. همچنان هفت هزار نفر زیر آوار هستنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۷۲ درصد از قربانیان فلسطینی کودک و زن هستند/ ۷۰۰۰ نفر زیر آوار هستند
  • ۷۲ درصد از قربانیان غزه کودک و زن هستند/ ۷۰۰۰ نفر زیر آوار هستند
  • ۷۲ درصد از قربانیان کودک و زن هستند/ ۷۰۰۰ نفر زیر آوار هستند
  • هیچ‌گونه مشکلی در اوج پیک مصرف آب و برق نداریم
  • تداوم بارندگی‌ ویرانگر در پاکستان/ شمار قربانیان به ۸۷ نفر رسید
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟