Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - استاندار اصفهان گفت: براي گردشگري در حال توسعه استان بايد شرايطي فراهم شود تا گردشگران آن از استانداردهاي ارتباطي و اينترنتي برخوردار شوند.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي استانداري اصفهان روز سه شنبه به نقل از محسن مهرعليزاده افزود: اصفهان از تجهيزات و زيرساخت هاي خوب ارتباطي برخوردار است و بايد با تلفيق امکانات، تجربيات و سواد علمي در استان، در جهت ايجاد نخستين شهر هوشمند در کشور گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي که در ديدار با مديران مخابرات استان اصفهان سخن مي گفت، افزود: نبايد هيچ نقطه کور ارتباطي در شهر اصفهان وجود داشته باشد.
وي تصريح کرد: اگر در اين زمينه نيز درخواستي وجود داشته باشد، استانداري آماده همکاري با ديگر دستگاه هاست.
استاندار اصفهان ادامه داد: اين کلانشهر تاريخي بايد بعنوان نخستين شهر هوشمند در کشور معرفي شود.
به گفته مهرعليزاده، ايران جزو کشورهاي پيشتاز در زمينه هاي علمي و فناوري بوده و هست و مديريت استان آماده همکاري در جهت ارتقاء و تقويت زيرساخت هاي ارتباطي است.
وي با تاکيد بر ضرورت مکانيزه کردن فعاليت ها، دولت الکترونيک و تسهيل تجارت علمي اظهار داشت: در اين زمينه زيرساخت هاي لازم در استان موجود است و بايد با يک همت عالي در جهت تحقق اين امر اقدام کرد.
به گزارش ايرنا، شهر هوشمند بر اساس تعاريف مطرح شده به شهري اطلاق مي شود که آخرين نظريه‌هاي تکامل يافته مديريت شهري بر پايه فناوري اطلاعات و ارتباطات، داراي شش معيار اصلي حکمروايي هوشمند(Smart Governance)، شهروند هوشمند(Smart Citizen)، محيط زندگي(Smart Environment) و محل زندگي(Smart Home) هوشمند، اقتصاد هوشمند(Smart Economy)، حمل و نقل هوشمند(Smart Mobility) و انرژي هوشمند(Smart Energy) است.
شهر هوشمند، يک منطقه شهري است که از انواع مختلف سنسورهاي الکترونيکي براي جمع‌آوري اطلاعات و تحليل آنها استفاده مي‌کند که اين اطلاعات براي مديريت دارايي‌ها و منابع شهري کارآمد است.
استان اصفهان با بيش از 22 هزار بنا و اثر تاريخي که يکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملي و هفت اثر آن به نام هاي ميدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فين کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام هاي وزوان ،مزدآباد و مون به ثبت جهاني رسيده، کانون توجه گردشگران داخلي و خارجي است.
همچنين در استان اصفهان بيش از 600 خانه تاريخي وجود دارد که بيش از نيمي از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
/6027/6020
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون بیش از هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف وارد این استان شده اند.

او افزود: در این مدت شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندر انزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته جهانی، این گردشگران در طول اقامت خود در استان گیلان در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان اقامت داشتند.

او با بیان اینکه سطح اشغال تخت‌های واحد‌های اقامتی در طول سفر‌های نوروزی به بیش از ۱۰۰ درصد رسید، تصریح کرد: این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان گیلان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان همچنین گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بنا‌های تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و ... در افزایش این بازدید‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • روزی به نام تلفن!
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان