Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست‌خارجی - همشهری آنلاین:
اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ۵ ایرانی را به خاطر ارتباط ادعایی با یگان موشکی سپاه پاسداران تحریم کرد.

فارس نوشت: دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه تحریم ایرانیان که پس از خروج این کشور از برجام، سرعت بیشتری گرفته، چند ایرانی دیگر را به فهرست تحریمی‌ها اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ۵ نفر که مهدی آذرپیشه، محمد آقا جعفری، محمود باقری کاظم‌آباد، جواد بردبار شیرامین و سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی نام دارند، به خاطر ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم شده‌اند؛ نفرات دوم تا چهارم مشخصاً به خاطر ارتباط با یگان موشکی «غدیر» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم شده‌اند.

اتاق جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها هفته گذشته، «ولی الله سیف» رئیس بانک مرکزی را هم به اتهام جابجایی پول برای نیروی قدس سپاه و مقاومت اسلامی لبنان، تحریم کرده بودند. سیف و ۵ نفری که امروز تحریم شدند، تحت تحریم‌های «فهرست اختصاصی تروریست‌های بین‌المللی» درآمده‌اند.

«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا به مناسبت اعمال این تحریم‌ها، بیانیه‌ای داده و گفته: «وزارت خزانه‌داری ۵ مقام ایرانی را که با نیروی قدس و برنامه موشکی بالستیکی ایران در ارتباط هستند، هدف قرار داده است. اقدامات آنها باعث شده که حوثی‌ها، توانایی شلیک موشک به سمت شهرها و زیرساخت‌های عربستان سعودی را پیدا کنند. آنها باعث اخلال در تلاش‌های بشردوستانه در یمن و تهدید ناوبری آزاد در آبراهه‌های منطقه‌ای شده‌اند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه افزوده: «ایالات متحده حمایت ایران از حوثی‌ها را برنمی‌تابد؛ حوثی‌هایی که به متحد نزدیک ما یعنی عربستان سعودی حمله می‌کنند. همه کشورهای منطقه باید کاملا مراقب باشند و اجازه ندهند که ایران نیروها، تسلیحات و پول‌هایش را به نائبانش در یمن برساند.»

در نتیجه اعمال این تحریم‌ها، تمام اموال و دارایی‌های اشخاص مزبور در صورت قرار داشتن در حوزه قضایی آمریکا، مصادر می‌شود و شهروندان آمریکایی هم از معامله با این افراد منع می‌شوند. علاوه بر این، موسسات مالی غیرآمریکایی در صورت ارائه خدمات مالی به این اشخاص یا به اشخاصی که از جانب این ۵ نفر کار می‌کنند، تحریم خواهند شد.

در همین زمینه: سخنان پمپئو نه استراتژی بود و نه طرح | امریکایی‌ها نعل وارونه می‌زنند ظریف: دیپلماسی قلابی آمریکا چیزی جز تنزل به عادات قدیمی نیست واکنش تند ایران به اظهارات پمپئو | آمریکا در موضعی نیست که برای ایران شرط بگذارد رئیس‌جمهور: آمریکا از هر زمان دیگر در جهان اسلام منفورتر است وزارت خزانه‌داری آمریکا ولی‌الله سیف را تحریم کرد | جزئیات تحریم‌ جدید

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، احتمال تحریم یک گردان از ارتش رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، داد نخست وزیر این رژیم را درآورد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمال تحریم یک گردان نظامی رژیم صهیونیستی متشکل از یهودیان افراطی ارتدوکس از سوی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد. این گردان متهم به نقض حقوق بشر علیه فلسطینی ها تحت بازجویی هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن این تصمیم اعلام کرد که در خصوص این تصمیم با مقامات آمریکایی در تماس است. نتانیاهو مدعی شد که مدامی که ارتش این رژیم با تروریست ها می‌جنگد، چنین تصمیماتی پوچ خواهد بود.

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس روز شنبه به نقل از سه منبع ناشناس آمریکایی اعلام کرد که انتظار می رود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تحریم هایی را علیه این واحد به دلیل تخلفات انجام شده علیه فلسطینیان کرانه باختری اعلام کند.

این ادعاها از سوی دولت آمریکا در حالی بیان شده که دیروز بسته کمکی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی به تصویب نمایندگان کنگره رسید.

کد خبر 6084754

دیگر خبرها

  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • ایرانی ها استاد دور زدن تحریم
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا
  • آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند