Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه در گزارشی نوشت: در حالی که برخی مقام های آمریکا امیدوارند اقدامات ستیزه جویانه شان، انقلابی جدید را در ایران رقم زند، بعید است این اقدامات مورد توجه مردم عادی در بازار تجریش تهران قرار گیرد.

براساس این گزارش، واکنش به سخنان تهدید آمیز «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، با بی تفاوتی (در این بازار) توام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پس از چند ساعت گفت و گو با مردم در بازار تجریش تهران، حتی یک ایرانی سخنرانی پمپئو را تماشا نکرده بود.
شهروندان تهرانی پس از اطلاع از بخش های مهم سخنان وزیر امور خارجه آمریکا، این سخنان را همان لفاظی های همیشگی دانستند که طی دهه ها از سوی آمریکا شنیده شده است.
یک فرد بازنشسته در این بازار گفت: آمریکایی ها فکر می کنند که مالک دنیا هستند و می خواهند برای دیگر کشورها همان طور که دوست دارند، تصمیم گیری کنند.
وی افزود: آنها همه چیز را با هم می خواهند و حتی خواستار انرژی هسته ای و بمب های اتمی بیشتری از ذخایر کنونی شان هستند. اما در عین حال می خواهند کشورهای مخالف شان، هیچ چیز نداشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تهدید پمپئو برای اعمال فشار بر ایران با تحریم ها، موجب نگرانی هایی به ویژه در میان افرادی که از ارتباطات تجاری با جهان خارج برخوردارند، شده است. اما تحریم ها نیز در ایران، مساله ای آشناست و بسیاری از آن سرپیچی می کنند.
یک کارمند دولت در این خصوص گفت: تحریم ها در طول 30 سال گذشته برقرار بوده است. وی افزود: اگر قرار بود تحریم ها تاثیری داشته باشد، در این مدت بر ما تاثیر گذاشته بود. ایران هرگز به تحریم ها توجهی نداشته و روی پاهای خود ایستاده است.
یک دستفروش خیابانی نیز گفت که آمریکا طی 40 سال گذشته ثابت کرده است که نسبت به ما موضعی خصمانه دارد.
براساس این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که خواستار توافقی جدید با ایران است، اما مطالبات 12 گانه اش از سوی دولت ایران، بیهوده تلقی می شود.
«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری ایران در واکنش به سخنان پمپئو در پیامی توییتری نوشت: وزیر امورخارجه ترامپ 40 سال از زمان عقب است. ملت ایران انقلاب کرد تا کسی نتواند به آنها امر و نهی کند.
وی افزود: دولت ترامپ بالاخره مجبور خواهد شد با این واقعیت کنار آید که با مردم ایران باید با زبان ادب و منطق سخن گفت، نه با زبان تهدید.
اروپام**9109*شبس*1488 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران پمپئو مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید

ماموستا ملامحمد محمودی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب در سخنانی با اشاره به اینکه جهان اسلام و دولت‌های مسلمان در قبال مسئله غزه همچنان سکوت پیشه کرده‌اند، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد و در این مدت مجامع حقوق بشری و کشورهای اسلامی سکوت خفت باری پیشه کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر ادامه داد: بی‌گمان این سکوت و بی‌تفاوتی جهانیان به ویژه کشورهای اسلامی بر گستاخی رژیم صهیونیستی خواهد افزود و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور زبانه‌ها و شعله‌های این آتش و نسل کشی به دیگر کشورهای جهان اسلام کشیده خواهد شد.
 
این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بی‌تفاوتی امروز مسلمین در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه دیر یا زور گریبان مسلمین را می‌گیرد بنابراین این بی‌تفاوتی نه تنها حاشیه امنی برای کشورهای مسلمان نخواهد بود بلکه خود می‌تواند آغازی بر شعله‌ورتر شدن آتش جنگ و خونریزی در منطقه گردد.
 
این عالم برجسته اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجمعات دانشجویی در جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر حمایت از مردم غزه، گفت: امروز صدای مظلومیت مردم غزه در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی شنیده می‌شود و به عینه شاهدیم که معترضان به این جنایات و نسل‌کشی‌ها چگونه توسط پلیس آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی و حامی حقوق بشر و آزادی بیان سرکوب می‌شوند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر افزود: الهی محقق خواهد شد و بی‌گمان فلسطین از آن ملت فلسطین خواهد بود و این از وعده‌های خداوند متعال می‌باشد بنابراین بهتر است که جهان اسلام این واقعیت را بپذیرد و از پیله‌ای که به دور خود پیچیده است بیرون بیاید و در مقابل رژیم صهیونیستی عملاً وارد میدان مبارزه شود.
 
ماموستا محمودی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان‌های آزادی‌خواهانه خود از همان روزهای نخستین تجاوز صهیونیست‌ها به غزه، در عمل نشان داد که حامی ملت مظلوم غزه و فلسطین است بنابراین شایسته می‌باشد که دیگر دولت‌های اسلامی سیاست‌های آزادیخواهانه ایران اسلامی را برای خود سرمشق قرار دهند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لبه تیغ
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • آشتی با مفهوم جدید هوش (فیلم)
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!