Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس اعلام کرد: با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، همکاری با شرکت ملی نفت ایران در یک پروژه نفتی در دریای شمال را متوقف می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد، به دلیل بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران همکاری با شرکت ملی نفت ایران در پروژه میدان گازی رهام در دریای شمال را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهام میدان گازی رهام در دریای شمال به صورت 50-50 درصد متعلق به بریتیش پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران است.

این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تصمیم گرفته است تا برخی برنامه‌های خود برای اجرا در این میدان گازی در دریای شمال را لغو کند. چرا که به دنبال روشن شدن تحریم‌های احتمالی آمریکا بر ایران است.

در این بیانیه آمده بریتیش پترولیوم همواره به تحریم‌ها پایبند بوده است.

در حال حاضر بریتیش پترولیوم به دنبال واگذاری سهام خود به یک شرکت نفتی کوچکتر انگلیسی است و اعلام کرده است که هر دو شرکت هم اکنون در حال مکاتبه با مقامات انگلیس و آمریکا برای درک بهتر شرایط هستند.

قرار است سهام بریتیش پترولیوم به شرکت سریکا انرژی واگذار شود.

سریکا انرژی اعلام کرده است که به تعهدات بریتیش پترولیوم برای توسعه میدان گازی رهام پایبند است.

سریکا انرژی همچنین اعلام کرده است که با توجه به اینکه 50 درصد سهام میدان گازی در اختیار شرکت ملی نفت ایران است، فعالیت‌های این میدان تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.

قرار بود با توجه به صدور مجوز از سوی دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا برای فعالیت بریتیش پترولیوم در این میدان گازی این شرکت انگلیسی فعالیت‌های گسترده‌ای را برای توسعه آن انجام دهد که تاریخ این مجوز در روز 30 سپتامبر باطل می‌شود.

شرکت سریکا انرژی اعلام کرده هر دو شرکت انگلیسی برای دریافت مجوز از وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام کرده‌اند اما به نظر می‌رسد، اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا بر روند صدور مجوز تاثیر بگذارد.

مدیرعامل شرکت سریکا می‌گوید، ما به همکاری با شرکای خود ادامه می‌دهیم و دولت انگلیس قرار است اقداماتی را که برای مقامات آمریکایی نیز مورد قبول است، برای حمایت از توسعه میدان گازی رهام انجام دهد.

وی تاکید کرد:‌ ما از حمایت کامل از مقامات انگلیسی در توسعه این میدان برخورداریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران شرکت ملی نفت سهام انگلیس انرژی دولت انرژی شرکت ملی نفت ایران شرکت ملی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دومینوی کناره گیری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد