Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان از منابعی که برای اشتغال روستایی و شهری از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شد بود خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت،محمدباقر نوبخت عصر امروز (سه شنبه، یک خرداد ماه) در حاشیه نشست فراکسیون تولید و اشتغال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه اشتغال جامع دولت شامل ۷ موضوع می‌شود، گفت: یکی از این موضوعات درباره اشتغال روستایی و عشایری است که در این خصوص از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی و ۱.۵ میلیارد دلار به صورت ریالی توسط سیستم بانکی اختصاص یافته است که در مجموع حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای بحث اشتغال در روستا و عشایر استفاده می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان از این منابع برای ایجاد اشتغال در روستا و بین عشایر پرداخت شده است که از طریق چند مرجع همانند بانک کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به نشست فروردین ماه با فراکسیون تولید و اشتغال مجلس ادامه داد: در این نشست مقرر شد که در ابتدای خرداد ماه برای برسی این طرح اشتغال که یکی از ۷ طرح برای ایجاد اشتغال یک میلیون و ۳۳ هزار نفری است جلسه‌ای برگزار شود که در این جلسه مشخص شد که تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم و بانک‌ها این اطمینان را داده‌اند که اقدامات آن‌ها روی غلتک افتاده چرا که آیین‌نامه‌های اجرایی آن تهیه شده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: بانک‌ها این اطمینان را به اعضای فراکسیون تولید و اشتغال دادند که تا پایان خرداد ماه کارنامه درخشان‌تری برای ایجاد تسهیلات جهت ایجاد اشتغال به روستاییان و عشایر ارائه دهند که در اوایل تیرماه بار دیگر جلسه‌ای با فراکسیون تولید و اشتغال برای بررسی این موضوع برگزار شود.

نوبخت با اشاره به سایر برنامه‌های دولت برای ایجاد اشتغال افزود: یکی از برنامه‌های دولت ایجاد ۲۰۰ هزار مسکن که شامل ۵۰ هزار مسکن روستایی، ۵۰ هزار مسکن حمایتی شهری و ۱۰۰ هزار مسکن بافت فرسوده می‌شود که این برنامه حدود ۲۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار فرصت شغلی در درون نوسازی ناوگان درون شهری نهفته است، ادامه داد: از دیگر برنامه‌های دولت ایجاد اشتغال از طریق تولید ماهی درون دریا، بخش کشاورزی، کشت گلخانه‌ای، گردشگری و صنایع وابسته و پیوسته کشاورزی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: یکی از بحث‌ها این است که آیا می‌توان خدمات را جزو تولید محسوب کرد که بر اساس تعریف قانونی چنین امری امکان‌پذیر است چرا که تولید شامل ۳ بخش صنعت، کشاورزی و خدمات می‌شود که از این طریق نیز می‌توان ایجاد اشتغال کرد.

وی افزود: اگر بتوان ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که مجلس در تبصره ۱۸ قرار داده استفاده کرد می‌توان برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل ایجاد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در سال ۹۶ از ۷۹۷ هزار نفر که وارد بازار کار شده‌اند ۷۹۰ هزار نفر توانستند جذب شوند، تصریح کرد: امیدوارم که با ۷ موضوع که در قالب ۱۲ برنامه گنجانده شده بتوانیم بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم یعنی علاوه بر کسانی که تازه وارد بازار کار می‌شوند افراد بیکار در گذشته را شاغل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نوبخت اشتغال سازمان برنامه و بودجه توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن را در خراسان جنوبی آغاز کردیم، اظهار داشت: رتبه برتر کشور در واگذاری زمین در طرح مسکن ملی را داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، قاسم تنها در مراسمی که به مناسبت  تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: قرار است امروز تعداد 300 جلد سند مالکیت روستایی و شهری به صورت همزمان در سطح شهرستان بیرجند به متقاضیان تحویل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، هدف از صدور اسناد مالکیت را رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی، کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضایی عنوان کرد.

تحویل بیش از 12 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در استان

وی تصریح کرد: در شهرستان بیرجند تاکنون بالغ بر 12 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل متقاضیان شده است.

در ادامه برنامه‌های بنیاد مسکن در شهرستان بیرجند، زیرسازی و آسفالت 2 هزار و 450 مترمربع از معابر روستای شریف آباد نیز با اعتبار 515 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سپس به صورت متمرکز 100 واحد مسکن مقاوم احداث شده از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نیز به متقاضیان تحویل شد و به این ترتیب 9 هزار و 450 امین واحد مقاوم سازی شده شهرستان بیرجند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آغاز ساخت 40 هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در حاشیه مراسم بهره برداری از چندین طرح عمرانی به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن، در روستای میغان بخش مرکزی شهرستان  نهبندان اظهار داشت: حساب 100 امام راحل یادگار ارزشمندی است که هنوز برای تأمین مردم به مسکن به کار گرفته می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرچم دار تأمین مسکن محرومان است، گفت: در دولت سیزدهم طی دو سال به اندازه هشت تا 10 سال در استان طرح هادی اجرا شده است. 

به گفته وی؛ ما در این دولت جشن پایان گازرسانی به استان را با گازرسانی به بیش از 600 روستا گرفتیم که افتخار بزرگی بود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت 40 هزار واحد مسکن را در خراسان جنوبی آغاز کردیم، اظهار داشت: رتبه برتر کشور در واگذاری زمین در طرح مسکن ملی را داریم.

الحاق 5 هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان

عباس‌زاده با اشاره به اینکه 48 سایت مسکن ملی در استان خراسان جنوبی داریم، گفت: حدود 5 هزار هکتار زمین را در استان الحاق کرده‌ایم، که نیاز به عملیات اجرایی، آب‌رسانی، برق رسانی و سایر دارد.

وی با اشاره به الحاق یک هزار و 20 هکتار زمین در طبس، افزود: در قاین یک هزار و 500 هکتار زمین ویلایی الحاق شد که این همه، نیاز به زیرساخت‌ها و هزینه‌های زیاد دارد.

آبرسانی به بیش از 400 روستای استان در تابستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 400 روستای استان در تابستان با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: دولت برای تأمین آب شرب سالم، طرح آبرسانی به 10 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور را آغاز کرده است. اولویت دولت آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مهم محقق شود.

وی یکی از گران‌ترین کالاهای کشور را آسفالت جاده‌ها، عنوان و تصریح کرد: 95 کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم در نهبندان آسفالت شده است.

مشکلات اولویت‌دار روستاها بررسی شود

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه خدمات دولت در منلطق محروم شتاب گرفته و گزارش‌های دولت امید بخش است، خاطرنشان کرد: استقرار دولت مردمی گشایش ایجاد کرده که البته این حق مردم است و باید در دولت‌های گذشته زیرساخت‌ها مهیا می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن نهبندان در مسیر اجرای پروژه‌های راه آهن، آب و گاز استان، گفت: وظیفه داریم مشکلات اولویت‌دار روستاها را بررسی کرده و به نوبت در دست اقدام قرار دهیم تا مورد رضایت مردم شود. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • ۱۱۰۰۰ مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • ساخت ۱۱ هزار مسکن روستایی مازندران در دولت سیزدهم
  • احداث ۱۱۰۰ مسکن شهری در دولت سیزدهم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی