Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@22:05:04 GMT

سه معدن آلاینده شن و ماسه در آمل تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۹۰۳۰

سه معدن آلاینده شن و ماسه در آمل تعطیل شد

بهمن صادق نژاد به خبرنگار ایرنا گفت که ماموران و کارشناسان این اداره عصر امروز سه شنبه در بازدید و پایش از 12 واحد معدن شن و ماسه در نزدیکی رودخانه هراز ، سه واحد را به دلیل هدایت مستقیم گل و لای و پساب حاصل از خط تولید و ایجاد آلودگی رودخانه هراز و هوا مطابق مواد 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط‌ زیست تعطیل کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌برابر ماده 11 این قانون ، سازمان محیط زیست متولی پایش فعالیت کارخانه ها و کارگاههای تولیدی برای جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی است و این اختیار را دارد در صورت تشخیص آلوده سازی ، نسبت به پلمپ واحد تولیدی اقدام کند .
همچنین بر اساس ‌ماده 12 ، صاحبان یا مسئولان کارخانجات و کارگاههای آلوده ساز مکلفند به محض ابلاغ دستور محیط زیست ، کار یا فعالیت ممنوع شده را ‌متوقف و تعطیل کنند و ادامه کار یا فعالیت هم منوط به اجازه محیط زیست یا رای دادگاه صلاحیتدار خواهد بود.
رییس اداره محیط زیست آمل گفت : به طور حتم این واحدهای تولیدی تا رفع کامل مشکلات زیست محیطی پلمپ باقی خواهند ماند و در صورت تکرار تخلفات ، از ادامه فعالیت به طور دائم جلوگیری خواهد شد.
وی افزود : متاسفانه بعضی از معادن شن و ماسه در سال های گذشته با برداشت های غیرقانونی مصالح رودخانه ای و معادن کوهی حاشیه جاده هراز ، باعث آلودگی هوا و آلودگی آب رودخانه هراز شدند و تهدید جدی نیز برای ساکنان محله های مجاور ایجاد کردند.
صادق نژاد گفت : حفاظت محیط زیست مانع فعالیت های تولیدی واحدها نیست و تاکید کارشناسان و همکاران و نیز خواست جدی مردم رعایت ملاحظات زیست محیطی و احترام گذاشتن همه به محیط افراد و حفظ سلامت محیط است.
وی با تاکید بر این که اکنون مردم نیز مدافع جدی محیط زیست شدند و خواهان حق طبیعی خود برای داشتن محیط زیست سالم وعاری از هرگونه آلودگی هستند ، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده فعالیت های غیرقانونی برخی افراد و نیز واحدهای تولیدی سودجو به هر قصدی ، موضوع را به ماموران اجرایی محیط زیست اطلاع دهند.
در شهرستان آمل بیش از 40 واحد معدن کوهی در مسیر جاده هراز فعال است.
رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی ، برداشت های بیش از حد تعیین شده از معادن و صدور مجوزهای جدید از جمله چالش های جدی است که در یک دهه اخیر سلامت رودخانه پرآب و زلال هراز را به خطر انداخته است و رنگ آب تیره کرده است .
7327/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آلودگی آب حفاظت محیط زیست زیست محیطی محیط زیست معدن موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند