Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@07:22:13 GMT

برترین روزه چه روزه‌ای است؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۹۸۵۲

برترین روزه چه روزه‌ای است؟

  بی تردید روزه ماه مبارک رمضان وسیله‌ای برای رشد و ارتقای انسان‌هاست، این موهبتی عظیم از سوی خداوند است، خدایی که دو ماه رجب و شعبان را مقدمه‌ای برای ماه خودش یعنی ماه رمضان قرار داد و با واجب کردن روزه بر آنان، به رشد، قرب و هدایت آنان سرعت بیشتری داد.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از انسان‌ها درباره روزه ایجاد شود، این است که آیا روزه‌داری فقط پرهیز از خوردن و آشامیدن است یا خیر؟ اگر روزه حقیقی غیر از خوردن و آشامیدن را هم در بر می‌گیرد، شامل چه موارد دیگری می‌شود و در نتیجه برترین روزه چیست و برترین روزه‌دار چه کسی خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوال، به حدیثی از امیرالمومنین (ع) در این باره اشاره می‌کنیم؛ ایشان می‌فرماید:
«صوم القلب خیر من صیام اللسان و صوم اللسان خیر من صیام البطن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزه قلب، بهتر از روزه زبان و روزه زبان، بهتر از روزه شکم است.

توجه کردن به سفارشات اهل­‌بیت (ع) ما را در زمرۀ یاران آن بزرگواران قرار می‌­دهد. با اینکه راه سخت و دشوار است، اما با فرهنگ رفاقتی که از اهل‌بیت (ع) سراغ داریم «یَا رَفِیقَ مَنْ لا رَفِیقَ لَهُ»، با دستگیری از ما، ضعف و سستی‌هایمان را می‌پوشانند و مسیر حرکت را برایمان هموارتر می‌کنند.

منبع: (غرر الحکم، ج. ۱، ص. ۴۱۷، ح. ۸۰) منبع" باشگاه خبرنگاران پویا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روزه ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش

پس از مشارکت چشم گیر مخاطبان شبکه ورزش سیما در رای گیری قهرمان ایران که به انتخاب برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ پرداخت، قرار است پنجم اردیبهشت ماه با پخش زنده تلویزیونی همزمان شبکه ورزش و شبکه سه برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ در اختتامیه جشنواره قهرمان ایران معرفی شوند.

در این مراسم که شبکه ورزش میزبان آن است و در سالن همایش‌های صداوسیما با اجرای پیمان یوسفی برگزار می‌شود، رییس سازمان صداوسیما، نامزد‌های قهرمان ایران، وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌ها و بزرگان ورزش کشور حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب استان همدان جام جمهوری 
  • برترین‌های مسابقات پرش با اسب استان همدان جام جمهوری معرفی شدند
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی استان فارس
  • سوت پایان رقابت‌های سوارکاری هفته دوم کورس بهاره گنبدکاووس به صدا در آمد
  • معرفی برترین‌های پرش با اسب استان اصفهان
  • آیت الله مسعودی خمینی: برخوردها در موضوع حجاب اخلاقی باشد نه تازیانه ای /دولت باید با زبان «بفرما» با زنان صحبت کند
  • تجلیل از برترین‌های حوزه سلامت و افتتاح چندین طرح بهداشتی در اردبیل
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ