Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:36:34 GMT

الجزایر برای خرید کشتی با روسیه قرار داد بست

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۰۵۷۳

الجزایر برای خرید کشتی با روسیه قرار داد بست

الجزیره-ایرنا- تارنمای خبری «تی اس ای » نوشت، الجزایر در چارچوب تقویت ناوگان دریایی خود ، با روسیه در خصوص خرید چهار فروند کشتی گشتی از نوع Project 22160 ساخت شرکت 'گورکی زلوندولز' به ارزش 180 میلیون دلار به توافق رسید.

به گزارش ایرنا، این تارنما الجزایری افزود، الجزایر 14 ماه مای (24 اردیبهشت) قرارداد خرید کشتی های گشتی که قرار است ماه سپتامبر یک فروند آن به الجزایر تحویل داده شود، به امضا رساند و قرار است طی سال های آینده نیز سه فروند کشتی مشابه دیگر برای الجزایر ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفته شده یکی از دلایل تصمیم الجزایر برای خریداری این نوع کشتی های گشتی ، کارایی بالای آن در سوریه بوده است .
این کشتی ها 94 متر طول دارد ، با حداکثر سرعت 56 کیلومتر در ساعت می تواند حرکت کند و قدرت آتش بالایی دارد.
این کشتی ها مجهز به سامانه موشکی CLUB-N و سامانه موشکی ضد هواپیما پالما و سوسنا است.
تارنمای خبری «منا دیفنس» اواخر فروردین در خصوص خریدهای تسلیحاتی الجزایر نوشت، نیروی دریایی الجزایر خود را برای تحویل گرفتن پنجمین زیردریایی روسی اش آماده می کند و طی چند روز آینده این زیردریایی به ناوگان دریایی الجزایر می پیوندد.
این تارنمای خبری افزود: این زیردریایی بسیار پیشرفته و از نوع « کیلو 636» با موتور دیزلی و مجهز به موشک های« Klub S» است.
منا دیفنس همچنین نوشت: قرار است الجزایر ششمین زیردریایی خود را از نوع کیلو 636 تابستان آینده تحویل بگیرد که با تحویل گرفتن این دو زیردریایی، یکی از قویترین ناوگان های زیردریایی را در منطقه مدیترانه خواهد داشت.
الجزایر یکی از پنج کشورمهم خریدار سلاح های روسی است.این کشور طی سال های گذشته چندین فروند جنگنده سوخو 30، بالگردها ی ترابری میل 26 تی -2 و بالگردهای تهاجمی میل- 28 ان.ای از روسیه خریداری کرده است.
سایت تخصصی نظامی 'گلوبال فایر پاور' چند ماه پیش ارتش الجزایر را دومین ارتش قدرتمند قاره آفریقا پس از مصر و بیست و سومین ارتش قدرتمند جهان دانست.
شبس** خاورم **2041**1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي الجزاير ناوگان دريايي تقويت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • معمای «مثلث برمودا»
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ