Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، رئیس‌جمهور آمریکا پس از مواجهه با واکنش تند کره شمالی به ادامه برگزاری مانورهای نظامی در شبه‌جزیره کره، پیش‌دستی کرد و گفت که شاید دیدار با رهبر کره شمالی به تأخیر بیافتد و شاید هم کلاً لغو شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه دیدار با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی، از احتمال لغو یا به تأخیر افتادن دیدارش با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر کره شمالی جمعه 17 اردیبهشت در اقدامی تاریخی، با گذشتن از مرز دو کره، وارد خاک همسایه جنوبی شد و با مون جائه این دیدار کرد؛ پس از آن دیدار، با توجه به قبول درخواست ترامپ برای دیدار با رهبر کره، گمانه‌زنی‌ها در خصوص محل دیدار کیم و ترامپ آغاز شد.

چندی پیش ترامپ در توئیتر خود نوشت که 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. چهارشنبه هفته گذشته اما، کره شمالی به اقدامات غیرسازنده آمریکایی‌ها و برگزاری مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی، مذاکرات سطح بالای مقامات دولت دو کره را لغو کرد. امروز هم، با آنکه خبرنگارانی از بسیاری از کشورها را برای بازدید از مراحل تخریب سایت آزمایش‌های اتمی کره شمالی وارد این کشور شدند، خبرنگاران کره جنوبی اجازه ورود پیدا نکردند.

با این اقدام پیونگ یانگ، احتمال لغو دیدار کیم و ترامپ در سنگاپور تقویت شد و آمریکایی‌ها حالا برای پیش‌دستی کردن، از احتمال «لغو یا تأخیر» سخن می‌گویند.

ترامپ که امروز میزبان رئیس‌جمهور کره جنوبی است، مدعی شده که برای دیدار با رهبر کره، پیش شرط‌هایی در خصوص خلع سلاح کره شمالی وجود داشته که در صورت محقق نشدن آن پیش‌شرط‌ها، احتمال لغو یا به تأخیر افتادن این دیدار وجود دارد.

ترامپ در برابر خبرنگاران، مردم کره شمالی را «مردمی فوق‌العاده و سخت‌کوش» خواند و با لحنی مبهم که به کرّات از وی دیده شده، گفت: «داریم رو به جلو حرکت می‌کنیم. ببینیم چه می‌شود. اگر آن (نشست در سنگاپور) برگزار نشود، شاید بعداً برقرار شود. شاید تا 12 ژوئن اتفاقی رخ ندهد.»

«چونگ ایوی یونگ» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور کره جنوبی اما نسبت به احتمال برگزاری نشست کیم - ترامپ خوشبین‌تر است.

وی که در خلال پرواز هواپیمای مون جائه این به سمت واشنگتن با خبرنگاران سخن می‌گفت، با لحنی امیدوار گفته: «اعتقاد ما بر این است که به احتمال 99.9 درصد، نشست کره شمالی - آمریکا طبق برنامه قبلی (در 12 ژوئن) برگزار می‌شود. اما با این حال، برای رویارویی احتمالات مختلفی آماده شده‌ایم.»

چونگ در خصوص محتوای مذاکرات پیش روی روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا هم گفت که طرف کره‌ای، به صراحت در خصوص نحوه برگزاری موفق نشست کیم - ترامپ و نحوه اجرایی کردن توافقات احتمالی میان این دو، با رئیس‌جمهور آمریکا رایزنی خواهد کرد.

منبع: فارس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است