Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@16:48:33 GMT

کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در لنجان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۰۸۶۱

کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در لنجان

لنجان- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان گفت: آموزش عمومی ترافیک، یکی از مناسب ترین ابزارها برای بهره برداری بهینه از شبکه ارتباطات شهری به شمار می آید.

 درصدی به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، نقی حیدری در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی طی دو ماه گذشته در شهرستان لنجان، اظهار کرد: رویکرد اصلی پلیس در افزایش انضباط ترافیکی و کاهش سوانح و حوادث، رویکرد فرهنگی است بر همین اساس باید با تدوین الگوهای راهبردی، افزایش دانش عمومی، تقویت فرهنگ ترافیک .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نهادینه شدن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را دنبال کنیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین مسایلی که زندگی توام با آرامش را برای تک تک افراد جامعه رقم خواهد زد، احترام شهروندان به حقوق یکدیگر است چراکه با احترام به قوانین شهروندی همه شهروندان به منفعت می رسند و شرایط شهر نشینی بهتری در انتظار آنهاست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان تصریح کرد: باید به این مهم توجه داشت خطاهای انسانی نقش بزرگی در تصادفات جاده‌ای دارند از این جهت آگاه‌سازی مردم و انجام کارهای فرهنگی در شیوه مناسب رانندگی اغلب به نتایج مثبت منجر می‌شود که این مسئله آرامش را برای جامعه در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به آموزش ترافیکی چهره به چهره ۱۵ هزار و ۱۱۵ نفر در شهرستان لنجان، گفت: آموزش عمومی ترافیک، یکی از مناسب ترین ابزارها برای بهره برداری بهینه از شبکه ارتباطات شهری به شمار می آید چراکه اگر فرزندان ما از همان کودکی با فرهنگ شهروندی و قوانین شهر آشنا شوند، از بروز بسیاری از ناهنجاری های شهرنشینی جلوگیری خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: آموزش ترافیکی کودکان، آنان را آماده برای آینده خواهد کرد و طرز فکری ایمن و مطمئن پیدا می‌کنند که منافع آن در سنین جوانی و بزرگسالی مشخص می‌شود بر همین اساس معتقدیم یکی از قوانینی که از همان دوران کودکی باید به کودکان آموزش داده شوند، قوانین راهنمایی و رانندگی است.

 وی عنوان کرد: به منظور آشنایی شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان با اصول و مقررات راهنمایی، پارک ترافیک می تواند در این حوزه بسیار تاثیرگذار باشد بر همین اساس با هاهنگی لازم می توانیم از این پتانسیل که توسط شهرداری سده لنجان مهیا شده بهره مند شویم و آموزش چهره به چهره کودکان را در این مجموعه رقم بزنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان با بیان اینکه ایجاد مهارت‌های ایمنی در کودکان منافع بلند مدتی برای جامعه دارد، خاطرنشان کرد: در کشورهایی که هنوز تعداد وسایل نقلیه موتوری آنان در حال افزایش است و تا زمانی که برای آموزش کاربران در سنین پایین اقدامی نشود، تعداد تصادفات نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: کودکان، نوجوانان‌ و جوانان‌ بهترین‌ و مساعدترین‌ زمان‌های زندگی‌ خود را در مدارس، دبیرستان‌ها می ‌گذرانند از این رو آموزش‌ و پرورش‌ عهده‌دار حفظ‌ نظم‌ اجتماعی‌ از طریق‌ درونی‌ کردن‌ ارزش‌های اصلی جامعه است و به عنوان کلیدی ‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می‌رود که می تواند پلیس را در رسیدن به اهداف عالی خود یاری رساند، چراکه در پرتو آموزش است که انسانها متحول می‌ شوند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تصادفات رانندگی تصادفات فوتی لنجان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف رانندگی با سه فوتی در ماکو

بر اثر برخورد بین دو دستگاه پژو سواری ۴۰۵ که صبح امروز در ورودی شهر ماکو روی داد، سه نفر از سرنشینان خودرو‌های سواری در دم جان باختند.

در این سانحه یک نفر هم مصدوم و با تلاش نیرو‌های امدادی به بیمارستان فجر ماکو منتقل شد.

سرهنگ محمد نژاد رئیس پلیس راه ماکو علت این سانحه را بی مبالاتی از سوی یکی از رانندگان سواری پژو ۴۰۵ به علت تجاوز به چپ از خط وسط محور اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد
  • کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان
  • ثبت ۵۶۳ فوتی در تصادفات استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • توقیف خودرو‌های شوتی حامل کالای قاچاق درلنجان
  • تصادف رانندگی با سه فوتی در ماکو
  • یک فوتی و چهارمصدوم درپی سانحه رانندگی در خواف