Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@15:54:11 GMT

چگونه به خودمان انگیزه بدهیم؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۰۸۶۷

هیچ کس نمی‌تواند به فرد دیگری انگیزه بدهد. تنها کاری که دیگران می‌کنند تشویق ما برای انجام دادن کارهاست. این خود انسان است که بهترین مشوق و انگیزه دهنده برای خودش است.

۱ – همیشه در آسایش و آرامش نباشید

از اینکه کمی به خود سختی دهید نهراسید. بزرگ‌ترین مانع برای رسیدن به استعداد‌های درونی همین راحت طلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاق‌های مهم زمانی رخ می‌دهند که شما کمی هم تلاش و سختی را تحمل کنید.

۲ – از اشتباه کردن نهراسید

عقل به ما کمک می‌کند تا اشتباه نکنیم و در نتیجه هزاران اشتباه به وجود می‌آید.

۳ – فکر خود را به مسایل معمولی محدود نکنید

سعی کنید بزرگ و وسیع فکر کنید.

۴ – شاد بودن را در زندگی خود انتخاب کنید

افراد شاد همیشه انگیزه بیشتری برای انجام امور دارند. شادی حق مسلم شماست و آن را با چیز دیگری عوض نکنید.

۵ – حداقل یک ساعت در روز را به خودشناسی اختصاص دهید

کتاب‌های مفید مطالعه یا موسیقی الهام بخش گوش کنید. رانندگی بهترین فرصت برای گوش کردن به کتاب‌های صوتی در مورد پرورش روح و خودشناسی است.

۶ – به خود یاد بدهید که کاری که آغاز کرده اید را باید تمام کنید

بسیاری از ما پیش از پایان یک کار یا انجام یک تصمیم، سراغ کار دیگری می‌رویم. این خوب نیست. همیشه کار‌های خود را تمام کنید.

۷ – در حال زندگی کنید

وقتی در گذشته‌ها گیر کرده اید یا در آینده‌ای که نیامده سیر می‌کنید، نمی‌توانید از لحظه‌های کنونی خود استفاده و تصمیمات درست اتخاذ کنید.

۸ – خود را مجبور کنید تا از زندگی لذت ببرد

لذت بردن بهترین شغل بهشت است.

۹ – وقتی درمانده می‌شوید یا شکست می‌خورید، هرگز عقب نشینی نکنید

شاید موفقیت در چند قدمی شما ایستاده باشد.

۱۰ – همیشه آرزو‌های بزرگ در سر بپرورانید

اگر چیزی فراتر از سطح انتظار باشد ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا آن آرزو و خواسته را برآورده کنیم.

ناراحتی بزرگ زندگی در رنجی که می‌کشیم نیست در چیز‌هایی است که از دست می‌دهیم؛ بنابراین سعی کنید هیچ چیز را از دست ندهید. ما باید همیشه و در هر لحظه آماده باشیم تا بتوانیم کسی که هستیم را قربانی کسی کنیم که می‌خواهیم باشیم

منبع: کرمانی داتکام

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه روانشناسی ترس شادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود

ایسنا/قم امام جمعه قم تأکید کرد: در سال جدید باید یک وحدتی میان مسئولین استان، اعم از نمایندگان مجلس، شورای اسلامی شهر، شهرداری و تمامی کسانی که در پیشرفت و تعالی شهر تأثیر گذارند، ایجاد شود؛ چرا که سلیقه‌ها ممکن است مختلف باشد، اما این اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به بروز اختلافات و از بین رفتن انگیزه‌ها شوند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار نوروزی شهردار قم و معاونین وی که امروز ۹ فروردین ماه برگزار شد، اقدامات انجام شده در شهر مقدس قم را امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر بواسطه اقداماتی که در شهر انجام شده، یک تحولی رقم خورده‌است.

وی ادامه داد: قم امروز با قم چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده‌ که نتیجه همکاری شورای اسلامی شهر، تدابیر شهردار و سایر مسئولین بوده‌، به طور کلی هر کجا وحدت بوده‌است، کارها به سرانجام رسیده‌اند؛ اما هر کجا اختلاف وجود داشته‌است، انرژی‌ها صرف مسائل بی‌نتیجه و بی‌اثر شده‌اند.

امام جمعه قم تأکید کرد: در سال جدید باید یک وحدتی میان مسئولین استان، اعم از نمایندگان مجلس، شورای اسلامی شهر، شهرداری و تمامی کسانی که در پیشرفت و تعالی شهر تأثیر گذارند، ایجاد شود؛ چرا که سلیقه‌ها ممکن است مختلف باشد، اما این اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به بروز اختلافات و از بین رفتن انگیزه‌ها شوند.

وی خطاب به شهردار قم تصریح کرد: در مجموع، عمران، آبادانی، مبلمان و خدمات شهری و تأمین بسترهای امنیتی از شهرداری انتظار می‌رود؛ لذا جنابعالی با صرف نظر از اختلاف سلیقه‌ها که امری طبیعی است، به فعالیت بپردازید و با همراه کردن دیگران اقدامات ماندگاری را انجام دهید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و اظهار کرد:  آن حضرت می‌فرماید «إذا سَمِعتَ أحَدا یَتَناوَلُ أعراضَ الناسِ فاجتَهِدْ أن لا یَعرِفَک.» یعنی اگر شنیدی که فردی در جامعه با آبروی مردم بازی می‌کند، تلاش کن که این آدم تو را نشناسد؛ چرا که در این صورت به سراغ تو نیز خواهد آمد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وی گفت: امیدواریم در سال جدید خداوند برکتی به فکر، اندیشه و تلاش‌های ما بدهد تا شاهد تحولات چشمگیری نسبت به سال قبل و سال‌های قبل از آن باشیم.

سیدمرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم نیز در ابتدای این دیدار ، گزارش مختصری از اقدامات و برنامه‌های شهرداری ارائه کرد و ابراز داشت: ما در شهرداری به دنبال تولید رضایت‌مندی در شهر هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود
  • گردشگری را از شهر خودمان آغاز کنیم
  • گردشگری را از شهرهای خودمان آغاز کنیم
  • اشتباه بزرگ مهاجم تیم ملی آرژانتین و از دست دادن موقعیت صد در صد گلزنی مقابل دروازه خالی کاستاریکا / فیلم
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • انگیزه بالای وحید امیری در تمرینات پرسپولیس
  • چرا تصمیمات سال نو خیلی زود به بن‌بست می‌خورد؟/ چند راهکار مفید
  • نتوانستیم کیفیت واقعی خودمان را نشان بدهیم
  • رمضان بهترین فرصت برای جلب خشنودی خداوند است
  • آرمان صالحی: والیبال یک ست نیست/ نباید خودمان را ببازیم