Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از مهر، عبدالرحیم حزینی عصر سه‌شنبه در شانزدهمین همایش سلامت با موضوع ترویج سلامت عمومی و مبارزه با سرطان به میزبانی سالن شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه ۸۰ درصد عامل بیماری‌های مزمن ازجمله سرطان ریشه درونی دارد، ابراز داشت: در شرایطی که سرطان در دنیا کنترل‌شده است در ایران شاهد رشد فزاینده آن هستیم که باید با تغییر سبک زندگی به سمت سلامت‌محوری گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه درمان قطعی برای رهایی از بیماری‌های مزمن وجود ندارد و تنها می‌شود آن را کنترل کرد، افزود: استفاده از نمک، چاقی، چربی و بی‌تحرکی سلامت ما را تهدید می‌کند اما باید اذعان داشت وزارت بهداشت به‌تنهایی نمی‌تواند این فاکتورها را در جامعه اعمال کند و نیازمند مشارکت مردمی است.

لزوم راه اندازی کانون سلامت محلات در شاهرود

مسئول بخش خون و طب تسکینی بیمارستان فیروزگر تهران بابیان اینکه وزارت بهداشت برای طرح‌های سلامت در محلات برنامه‌های گسترده‌ای دارد، ابراز داشت: تحقق برنامه‌های عملی در شهری مانند شاهرود نیازمند همکاری شهرداری است که خیران و افرادی که برای عملیاتی کردن و تحقق برنامه‌های سلامت می‌توانند اثربخش باشند در طرح کانون سلامت محلات مشارکت کنند.

حزینی بابیان اینکه همه می‌توانند در سلامت افراد محلات خود کمک کنند، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش در این فرهنگ‌سازی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد چراکه کودکان می‌توانند خانواده را از خواب غفلت بیدار کنند و با مشارکت این دو نهاد کانون‌های دیابت و فشارخون را در محلات راه‌اندازی کرد.

وی بابیان اینکه خودمان می‌توانیم مسئول سلامت محلات شویم، افزود: سالانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ مورد جدید سرطان به بیماران افزوده می‌شود و از این تعداد تنها ۵۰ الی ۶۰ درصد زنده هستند، از یک‌میلیون بیمار سرطانی کشور حدود ۴۵۰ نفر آن در شاهرود زندگی می‌کنند و باید برای این سبک زندگی به دنبال تغییر باشیم.

عامل ۴۰ درصد بیماری ها در تغذیه 

عضو اسبق هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه آلودگی هوا، دیابت، کلسترول، مصرف مواد مخدر، سیگار، خطرات شغلی و تحرک ناکافی ما را در معرض تهدید عوامل بیماری‌زا قرار می‌دهد، ابراز داشت: امروز بیماری‌های واگیردار ریشه‌کن شده و برای از بین رفتن بیماری‌های امروز عملاً کاری انجام نمی‌دهیم کنترل این فاکتورها دست خود ما است.

حزینی بابیان اینکه تکرار عادت بد ضد سلامتی است، تصریح کرد: ۴۰ درصد عوامل بیماری‌زا در تغذیه غلط ما وجود دارد و باید بدانیم افراط در هر چیزی عامل بیماری و تعادل سلامتی انسان را تضمین می‌کند.

وی بابیان اینکه درون‌گرا بودن یکی از عوامل بیماری‌های سرطان است، افزود: شاد زیستن خوب اما سلامت زیستن آن را تکمیل می‌کند، اگر بخواهیم می‌توان سلامتی را ترویج کرد که این امر نیازمند مشارکت آموزش‌وپرورش برای ارتقا سواد سلامت در جامعه است.

تغییر شیوه زندگی یک ضرورت

فوق تخصص سرطان‌شناسی بابیان اینکه انسان معنوی کمتر دچار بیماری می‌شود، ابراز داشت: اکثر افراد مبتلابه سرطان از به‌هم‌ریختگی درونی رنج می‌برند لذا با مشاوره و درک معنوی می‌کوشیم تا سواد دینی بیماران را تقویت و آن‌ها را امیدوار کنیم.

حزینی بابیان اینکه علت اصلی سرطان نقص در سیستم ایمنی بدن است، اضافه کرد: از بدو تولد سلول‌های بنیادی سرطان در درون ما وجود دارد که با توجه به طبیعت بدن هرروز مواد ضد سرطان در بدن ترشح و آن‌ها را نابود می‌کند و زمانی ناآرام و بی‌خواب باشیم درواقع تسلیم نقاط ضعف زندگی شدیم لذا تغییر باور در اصلاح شیوه زندگی به پیشگیری از بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، اواخر اسفند ماه سال گذشته اخباری مبنی بر بروز بیماری‌های پوستی ناشی از آب آلوده در مناطق سیل زده توسط برخی از رسانه‌ها مخابره شده که با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیم‌های مشترک شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی علت این عوارض پوستی به محل‌های اعلامی اعزام و نسبت به نمونه‌برداری‌ از آب و آزمایش‌ مجدد اقدام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟