Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@19:42:00 GMT

سرطان در یک قدمی بچه پولدارها!

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۰۹۴۳

سرطان در یک قدمی بچه پولدارها!

خانواده‌های مرفه و وسواسی، کودکان خردسال خود را در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناک قرار می‌دهند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند قرار گرفتن نوزادان درمعرض میکروب‌های محیطی کم خطر می‌تواند از ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها ازجمله سرطان خون جلوگیری کند.

کارشناسان اعتقاد دارند سرطان خون در کودکانی که درخانه‌های فوق العاده تمیز زندگی می‌کنند بیشتر از سایر کودکان بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهش همچنین نشان داده است کودکان نوپایی که در مهدکودک‌ها بازه‌ای از روز را می‌گذرانند و در مجاورت با انواع میکروب وباکتری‌های کم خطر قراردارند ۳۰ درصد کمتر از سایر نونهالان به بیماری سرطان لوسمی مبتلا می‌شوند.

نتیجه حیرت انگیز این پژوهش نشان می‌دهد، ابتلا به سرطان خون مخصوص اطفال در خانواده‌های ثروتمند بیشتر وجود دارد.

عفونت‌ها و عامل‌های بیماری‌زا که در اجتماع مانند مهد کودک‌ها وجود دارد سبب کاهش ابتلای کودکان به سرطان‌هایی چون لوسمی حاد لنفوبلاستیک (ALL) می‌شود.

زندگی در اجتماع سبب افزایش قدرت ایمنی بدن کودکان و افزون بر مصونیت از ابتلا به سرطان خون، مانع از ابتلای آن‌ها به بیماری هایی چون آلرژی و آسم می‌شود.

پژوهش درباره رابطه ابتلا به سرطان خون اطفال و محیط زندگی بدون میکروب و آلودگی به وسیله دانشمندان موسسه تحقیقات سرطان در لندن انجام شده است.

بیماری ALL شایع‌ترین نوع سرطان لوسمی درکودکان و سبب ابتلای یک کودک از هر ۲۰۰۰ کودک می‌شود.

از جمله نشانه‌های این بیماری می‌توان، ضعف عمومی، خستگی، تب، عفونت‌های مکرر، کبودی یا خونریزی، وجود خون در ادرار یا مدفوع، کاهش وزن محسوس، درد‌های استخوانی، تنگی نفس، تورم غدد لنفاوری و مواردی از این دست را نام برد.

محققان توصیه می‌کنند والدین در صورت مشاهده چنین علامت‌هایی در کودکان خردسال سریع به متخصص مراجعه کنند.

پژوهش‌ها همچنین نشان داده اصلی‌ترین درمان برای برطرف کردن این بیماری، شیمی درمانی است هرچند که درکنار شیمی درمانی از سایر روش ها، چون رادیوتراپی و پیوند مغزاستخوان نیز استفاده می‌شود.

دربیشتر موارد افراد مبتلا به این بیماری نجات پیدا می‌کنند، اما در برخی موارد لوسمی اطفال سبب مرگ آن‌ها یا از دست رفتن توان باروری می‌شود.

کارشناسان اعلام کرده اند شیردهی مادربه نوزاد می‌تواند از ابتلای کودک به این بیماری با درصد زیادی جلوگیری کند.

نظافت بیش از اندازه خانه، جلوگیری از بازی کودک با سایر کودکان یا در فضای باز، نفرستادن کودک به مهد کودک، رژیم غذایی محدود برای کودک، همراه نبردن کودک خردسال به همراه والدین به خارج از خانه، محل کار یا رستوران و فروشگاه‌ها همگی سبب ضعف سیستم ایمنی بدن کودک می‌شود.

محققان امیدوار هستند با شناسایی راهکار‌های جدید برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان خردسال بتوانند از ابتلای کودکان به این بیماری جلوگیری و نوعی پیشگیری انجام دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت / مادر: دعا کنید

ترانه علیدوستی بازیگر شناخته‌شده سینما از چند روز قبل به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص در بیمارستان کسری تهران بستری شده است.   در همین رابطه نادره حکیم الهی،مادر ترانه علیدوستی از بیمار شدن ترانه به یک بیماری سخت خبر داد و از علاقمندان وی خواست برایش دعا کنند.   به گزارش فراز؛ مادر ترانه علیدوستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به «بیماری سختی» مبتلا شده اما اکنون «خوب» است.

نادره حکیم الهی، مجسمه‌ساز، در این رابطه گفت: «حال دخترم خوب نبود، اما حالا خوب است. برایش دعا کنید و انرژی مثبت بفرستید. بیماریش سخت است و منشأ آن مشخص نیست.»       کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص
  • آخرین وضعیت ترانه علیدوستی پس از خبر ابتلای وی به بیماری + عکس
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت نامشخص؛ داستان چیست؟
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت / مادر: دعا کنید
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری نامشخص؛ داستان چیست؟
  • در سفر با کودکان این باید و نبایدها را رعایت کنید | صلح با همسفران کوچک