Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه نمایندگان خانه ملت برای سرعت دادن به طرح‌های مهار آب‌های خروجی از کشور، گفت: طرح‌های این حوزه سالیان متمادی است که در کشور در حال اجراست و بخش قابل توجهی از منابع آن نیز توسط صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از طرح‌های این بخش اجرا شده و مراحل پایانی خود را طی می‌کنند، ادامه داد: تکمیل طرح‌های مهار آب‌های مرزی نیازمند منابع مالی کشور است که امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم این منابع را تامین و طرح‌های یاد شده را به اتمام برسانیم.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه توزیع عادلانه حقابه در کشور، گفت: حقابه‌ها از سالیان دور قبل از شکل‌گیری قوانین عادی فعلی، قانون مدنی کشور، قانون ملی شدن آب و قانون توزیع عادلانه آب مورد اشاره قرار گرفته و رعایت شده است.

اردکانیان تاکید کرد: طبیعتا زمانی که با کم بارشی و خشکسالی مواجه هستیم در این صورت اولویت آب شرب و تامین آن برای مردم مطرح است. زمانی که از اولویت آب شرب سخن گفته می‌شود یعنی اینکه از کاهش موجود، کاهش بیشتری به سایر بخش‌ها و از جمله حوزه کشاورزی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کشاورزان این موضوع را درک کرده‌اند و در این زمینه نیز با دولت همکاری داشته‌اند. دولت هم در این بین به وظیفه خود عمل کرده و به جبران مضیقه‌ای که برای معیشت کشاورزان فراهم شده سعی کرده به تناسب شرایط این مضایق را هم کاهش بدهد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این بین نکات حقوقی وجود دارد که طبیعتا ما دست‌اندرکار آن هستیم و با بخش‌های حقوقی دولت و نمایندگان مجلس بایستی سازوکارهای را فراهم کنیم تا اطمینان خاطر برای حقابه‌داران در حوضه‌های آب‌ریز مختلف کشور فراهم باشد که چنانچه در سال‌هایی همچون امسال یا سال‌های آتی کم بارشی‌ها موجب شود که تامین حقابه‌ها با کمبودهای مواجه باشد ترتیبات قانونی برای آن چه خواهد بود و حقابه‌ها چگونه خریداری شوند.

اردکانیان با تاکید بر اینکه دولت تمام قد مدافع حقوق قانونی کشاورزان است، گفت: چه برای کسانی که حقابه دارند و چه برای کسانی که حقابه ندارند و بخشی از چرخه مهم تولید ملی کشور هستند، باید آب مورد نیاز آنها فراهم شود تا بتوانند امنیت غذایی کشور را تامین کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت نیرو کمیسیون کشاورزی رضا اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

کد خبر: 1229122 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود