Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز، پیتر داتن، وزیر امور داخلی استرالیا، امروز (سه شنبه) اعلام کرد یک ماه پس از پایان بازی های کشورهای مشترک المنافع در این کشور که در شهر ساحلی گُلد کوست در ایالت کوئینزلند برگزار شد، جستجو برای یافتن 50 ورزشکار و مقام ورزشی ناپدید شده در این کشور همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، یکصد و نود نفر دیگر نیز پس از پایان این بازی ها تقاضای پناهندگی در استرالیا کرده اند.

پیتر داتن که با خبرنگاران در شهر کانبرا، پایتخت استرالیا، گفتگو می کرد، همچنین افزود عملیات جستجو برای یافتن افراد ناپدید شده آغاز شده است. وی افزود مقامات مهاجرتی این کشور قصد دارند پس از یافتن این افراد آنها را بازداشت و در نهایت به کشورهای متبوعشان باز گردانند.

وزیر امور داخلی استرالیا همچنین تصریح کرد پس از پایان بازی های کشورهای مشترک المنافع، 190 نفر نیز برای دریافت ویزای محافظتی، نوعی روادید که به پناهندگان اعطا می شود، تقاضا داده اند. پانزده نفر نیز برای دریافت انواع دیگر روادید درخواست کرده اند.

در ادامه گزارش رویترز آمده است اینکه برخی ورزشکاران شرکت کننده در بازی های مهم بین المللی، پس از پایان این بازی ها کشورهای میزبان را ترک نکنند و تقاضای پناهندگی در این کشورها کنند، پدیده تازه ای نیست؛ اما شمار ورزشکارانی که پس از پایان بازی های سال جاری میلادی (که در روزهای چهارم تا پانزدهم آوریل در گلد کوست استرالیا برگزار شد)، از استرالیا تقاضای پناهندگی کرده اند بسیار قابل توجه است.

گزارش روزیترز می افزاید شمار شرکت کنندگانی که در سال های گذشته در جریان بازی های کشورهای مشترک المنافع در شهرهای ملبورن استرالیا (سال 2006)، منچستر انگلیس (2002) و گلاسکوی اسکاتلند (2014) ناپدید شدند و یا برای پناهندگی در کشورهای میزبان درخواست کرده بودند، به ده ها نفر می رسید نه صدها تن.

در بازی های کشورهای مشترک المنافع سال جاری میلادی (2018) که در شهر ساحلی گلد کوست استرالیا برگزار شد، شش هزار و ششصد ورزشکار شرکت کردند. نکته جالب اینجاست که برخی از ورزشکاران –از جمله ورزشکاران اهل کامرون، کشوری در آفریقای مرکزی– حتی در مسابقات حضور هم نیافتند و پس از ورود به خاک استرالیا ناپدید شدند.

انتهای پیام/

جستجو برای یافتن 50 ورزشکار و مقام ورزشی مفقودشده در استرالیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقیانوسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو

مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح امروز(۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است.

در روز نخست این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در‌ فرم گوئن‌شو موفق شد با کسب نمره ۹.۵۱۳ به عنوان سومی این پیکارها دست یابد و نخستین مدال کاروان ووشو کشورمان را به ارمغان بیاورد.

در این فرم ورزشکارانی از چین به ترتیب با امتیازهای ۹.۷۰۰ و ۹.۶۹۳ به ترتیب اول و دوم شدند.

تیم ملی کشورمان با ۸ ورزشکار ساندا (۵ مرد و ۳ زن) و ۶ ورزشکار تالو ( ۳ مرد و ۳ زن) در این مسابقات حضور یافته است. در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ ورزشکار حضور یافته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو