Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@10:29:08 GMT

ایران ۵۰ گونه قارچ سمی دارد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۳۲۳

«محمدرضا آصف» امروز (سه شنبه) در نشست خبری اعلام کرد: امسال به دلیل افزایش میزان بارندگی‌ها شاهد رویش قارچ‌های سمی بودیم.

طبق آخرین آمار تاکنون یک هزار و ۱۷ نفر در بیش از پنج استان غربی به سبب مصرف قارچ سمی مسموم و راهی بیمارستان شده و ۱۵ نفر نیز جان باخته اند.

آصف که مسوول کمیته شناسایی قارچ‌های سمی است، گفت: بررسی نمونه قارچ‌های مصرفی مربوط به بیماران مسموم نشان می‌دهد یک نوع از آنها، قارچ سمی و کشنده با عوارض کبدی Lepiota brunneioncarnata بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ نوع قارچ سمی و غیرکشنده Hypholoma fascicalare و Coprinopsis atram entaria نیز موجب مسمومیت افراد شد.

اولین نمونه این قارچ‌ها از کرمانشاه و آخرین آن‌ها از کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۸۵ نیز با طغیان رویش قارچ‌های سمی در برخی نقاط کشور روبرو شدیم و حدود ۶۰۰ نفر از هموطنان راهی بیمارستان شدند.

آصف تاکید کرد هیچ تمایزی بین قارچ‌های سمی و خوراکی وجود ندارد و تفاوت آن‌ها حتی برای یک قارچ شناس، براحتی قابل تشخیص نیست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قارچ سمی مسمومیت با قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس امروز اظهار کرد: ۵ نفر از اعضای یک خانواده که از کوه‌های اطراف شهر شیراز اقدام به جمع آوری قارچ و استفاده از آن کرده بودند، دچار مسمومیت شدند.

او ادامه داد: این افراد برای اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

همه قارچ‌ها خوراکی نبوده و بعضی سمی و بسیار خطرناک هستند و باید از چیدن، خریدن و خوردن قارچ‌های روئیده شده در طبیعت و کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی پرورش یافته در کارخانه‌های معتبر استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قارچ خودرو نخورید
  • یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • رویش لاله‌ها در باغ ایرانی
  • تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!
  • رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان 
  • رهاسازی یک شتر مار در طبیعت پیشوا! / شتر مار چیست؟!