Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@21:34:27 GMT

معرفی 285 طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عمل

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۴۱۲

معرفی 285 طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عمل

به گزارش پارس نیوز، 

حمید ساعدپناه عصر امروز در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بانه که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اعتبارات مشاغل خانگی تاکنون 285 طرح با اعتبار 168 میلیارد و70 میلیون ریال به چهار بانک عامل سپه، ملت، توسعه تعاون و صادرات معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 174 طرح با اعتبار 2 میلیارد و 80 میلیون ریال پرداخت شده است، گفت: با توجه به محدودیت زمانی برای پرداخت تسهیلات که استان در نظر گرفته ، باید بانک‌های عامل با تعامل هر چه زودتر نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بانه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعدپناه افزود: در حوزه اشتغال فراگیر تاکنون 106 با اعتبار 625 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که 6 طرح با اعتبار 20 میلیارد و 30 میلیون ریال پرداخت شده که بانک‌های عامل همچنان در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به خوبی عمل نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: بانک سپه یک طرح با اعتبار 10 میلیارد ریال، بانک رفاه 2 طرح با اعتبار 10 میلیارد و 5 میلیون ریال، و بانک کشاورزی سه طرح با اعتبار 26 میلیارد و 60 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت کردند.

به گفته ساعدپناه، در حوزه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی تاکنون یکصد طرح با اعتبار 194 میلیارد ریال بررسی شده که 62 طرح با اعتبار 50 میلیارد ریال تایید و به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شدند.

وی ادامه داد: 89 طرح با اعتبار 185 میلیارد ریال در حوزه جهاد کشاورزی بوده و یک طرح با اعتبار 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات تسهیلات استان پرداخت می‌شود که این طرح در استان رد شده است.

وی گفت: در مرحله اول 100 میلیارد ریال اعتبار به حوزه اشتغال روستایی در بانه اختصاص یافته که تاکنون سهمیه دوم به شهرستان ابلاغ نشده اما برای اجرای طرح های روستایی محدودیتی وجود ندارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه افزود: بر اساس دستورالعمل سامانه اشتغال بخش روستایی 45 درصد از اعتبارات به بخش روستایی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 10 درصد به بخش صنایع و معادن کوچک، 15 درصد فعالیت‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات، 10 درصد حوزه گردشگری، 10 درصد به حوزه صنایع دستی و 10 درصد به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در روستاها  تعلق می‌گیرد.

امتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اشتغال سالن اجتماعات کشاورزی جهاد کشاورزی کار و رفاه اجتماعی بخش کشاورزی صنایع و معادن فناوری صنایع دستی سرمایه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال فناوری اطلاعات کار و رفاه اجتماعی گردشگری پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام

مهران محربیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره گلایه مردم از ساز و کار اعتبار سنجی بانک‌ها مبنی بر اینکه حتی با یک روز تاخیر در پرداخت اقساط، رتبه اعتبار سنجی آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند در حالیکه ممکن است اقشاری مانند کارگران با تاخیر حقوق و دستمزد خود را از کارفرما دریافت کنند، اظهار داشت: مدل جدید اعتبار سنجی بانک‌ها هنوز به اجرا نرسیده و با اجرای مدل جدید نحوه امتیازدهی به افراد تغییر کرد و در مدل جدید رفتار افراد در پرداخت اقساط تنها یک بخش از اعتبارسنجی است. در حالی که در مدل فعلی تقریبا عمده امتیازدهی براساس رفتار افراد در پرداخت اقساط است و هر فردی که پرداخت به موقع نداشته باشد به رتبه پایین‌تر تنزل پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده، گفت: در مدل جدید اعتبارسنجی عوامل دیگری در رتبه دهی موثر خواهد بود و عواملی که در این مرحله اضافه می‌شود سابقه محکومیت‌های مالی است.

معاون بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین از موضوعات جدید در مدل اعتبار سنجی صدک بندی یارانه‌ها است و از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می‌کنند از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند به عبارت دیگر سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه‌ها تعیین می‌شود.

محرمیان ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم برای اصلاح رتبه خود در اعتبار سنجی باید چه اقدامی انجام دهند آیا پرداخت یک قسط زودتر به اصلاح رتبه کمک خواهد کرد، اظهار داشت: در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده و امسال هم این مدل جدید علمیاتی خواهد شد، در مدل فعلی هم مردم اگر در سررسید اقساط تسهیلات را بپردازند می‌توانند از کاهش رتبه جلوگیری کنند، اما اینکه برای اصلاح رتبه اقساط یک ماه زودتر پرداخت شود، اثرگذار نیست و نمی‌تواند توصیه درستی باشد.

محرمیان در پاسخ به این سوال که آیا در مدل جدید اعتبار سنجی رفتار افراد در پرداخت قبوض در نظر گرفته می‌شود، افزود: در این مرحله فعلا رفتار مردم در پرداخت قبوض و پرداخت به موقع یا با تاخیر قبوض در نظر گرفته نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل