Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجه الاسلام حسنی امام جمعه سابق ارومیه درگذشت (عکس)

 

به گزارش ایران ناز , امام جمعه سابق ارومیه دار فانی را وداع گفت . حجه الاسلام غلامرضا حسنی درگذشت.حسنی امام جمعه سابق ارومیه بود که در سال های اخیر به دلیل بیماری، از امامت جمعه این شهر کناره گیری کرده بود.

 

غلام رضا حسنی در سال ۱۳۰۶ در روستای بزرگ آباد در نزدیکی ارومیه به دنیا آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی نماینده ارومیه در مجلس ایران بود و برای مدتی طولانی امام جمعه این شهر و نماینده رهبر ایران در استان آذربایجان غربی بود.

 

حجت‌الاسلام محمد فخری داماد آیت‌الله غلامرضا حسنی خبر از درگذشت ایشان داد.آیت الله حسنی از مخالفان نظام شاهنشاهی پهلوی بود و به گفته خود از 18 سالگی تا همواره اسلحه گرم به همراه داشته و به مبارزه مسلحانه با نظام پهلوی پرداخته است.

 

آیت‌الله حسنی در ماه‌های انتهایی حکومت پهلوی هم از عوامل مؤثر در بسیج مردم علیه حکومت پهلوی بود.

 

 

 

امام جمعه سابق ارومیه در 14 فروردین 1390 و در جلسه اعضای هیئت دولت، «نشان درجه یک شجاعت» را از محمود احمدی‌نژاد دریافت کرد.

 

این نشان به‌ خاطر سوابق مبارزاتی حسنی پیش از انقلاب 57، مبارزه با کُرد در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب و حضور در جنگ ایران و عراق به او داده شده‌ است.

 

 

آقای حسنی که پیش از انقلاب مبارزه مسلحانه با حکومت پهلوی را آغاز کرده بود، پس از انقلاب ریاست کمیته های انقلاب در آذربایجان غربی را برعهده گرفت و در مقابله با گروه های مسلح کرد هم نقش داشت.

 

 

 

منبع: ایران ناز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران ناز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است