Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@19:48:05 GMT

نقش هنر «ریزه‌نگاری» در توجه بیشتر به روزی حلال

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۴۲۹

مسعود نادریان هنرمند قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان این‌که هنر قرآنی تنها محدود به هنرهای خاص نمی‌شود و هر روز بر دایره آن افزوده می‌شود، گفت: من نزدیک به شش سال است که کار در هنر «ریزه‌نگاری» را آغاز کرده‌ام. در این کار به روی برنج و گندم آیات و اسماء خداوند را حک می‌کنم و آن را داخل محفظه شیشه‌ای قرار داده و با مایعی که به آن شیشه می‌افزایم آن را ماندگار می‌کنم و به عنوان یک اثری هنری و تزئینی از آن بهره برده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای ورود به این هنر یک الزام فیزیکی نیز وجود دارد که حتما فرد علاقمند به این هنر باید آن را دارا باشد، آن‌هم بینایی قوی است که باید در این کار وجود داشته باشد، اما جز این شرط، فردی که می‌خواهد در این حوزه فعالیت کند باید صبور باشد، چون حساسیت و ظرافت آن به اندازه‌ای زیاد است که بدون صبر نمی‌توان در آن موفق بود.

این هنرمند اضافه کرد: هنر ریزه‌نگاری جدای از داشته‌های معنوی که دارد، کارآفرین نیز است، چون جدید بودن آن این امکان را به ما می‌دهد که جوانان علاقمند به کار قرآنی بتوانند در آن حوزه فعالیت کرده و برای درآمد‌زایی نیز کنند.

نادریان تاکید کرد: عده‌ای از من می‌پرسند چرا چنین کاری انجام می‌دهند و یا این‌که فایده خلق کردن اسما خدا به روی برنج با گندم چیست، اما وقتی به آنها توضیح می‌دهم که این کار یک نوع اهمیت دادن به روزی و رزق حلال است آنها نسبت به این هنر علاقمند می‌شوند، چون می‌دانند وقتی برکتی به نام خدا متبرک می‌شود قدر آنها را دانسته و آن را به رزق حرام آلوده نمی‌کنند.

این هنرمند در پایان تصریح کرد: جالب است بدانید اکثر کسانی که جذب این هنر می‌شوند، جوانان هستند، زیرا با هنری مواجه هستند که هم جدید و زیباست هم این‌که با مفاهیم قرآنی پیوند خورده است، برای همین اگر به این هنر توجه شود، فکر می‌کنم جذب مخاطب فراوان کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه، کنکور یک رویداد فرهنگی و علمی است که هر ساله برگزار می‌شود، گفت: دولت سیزدهم به برگزاری با کیفیت این رویداد علمی اهتمام ویژه دارد.

یوسف نوری جمعه، ۷ اردیبهشت در بازدید از محل برگزاری آزمون سراسری در بابلسر اظهار کرد: هر چه بتوانیم رشته‌های تحصیلی را به‌سمت نیازهای جامعه سوق دهیم نتیجه بهتری را خواهیم گرفت.

وی افزود: یک میلیون و ۱۵۲ هزار داوطلب در سطح کشور امروز کنکور می‌دهند و در استان مازندران ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری شرکت داشتند، با توجه به اینکه در ۴ مرحله داوطلبان می‌توانند کنکور بدهند، بخشی از این افراد امروز حضور پیدا نمی‌کنند که مصوبه خوبی جهت کاهش اضطراب و کسب نتیجه مدنظر است.

این مسئول تصریح کرد: ۶۳.۵ درصد از داوطلبان کنکور در استان مازندران خانم‌ و مابقی آقایان هستند. در بابلسر هم امروز، ۸۰۶ نفر در حوزه امتحانی بابلسر شرکت کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: دانشگاه مازندران دانشگاه ممتازی است که در رده‌بندی‌های جهانی و بین‌المللی از رتبه‌های خوبی برخوردار است، امیدواریم بتوانیم با تلاش بیشتر داوطلبان کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش بیشتر داوطلبان، کنکور را در زمینه دانش بنیان و اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

به گزارش ایسنا، در کنکور امسال ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴ هزار و ۹۳  داوطلب مرد در ۱۹ حوزه امتحانی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد