Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@01:57:49 GMT

ابتلای یک نفر به تب کریمه کنگو در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۷۵۱

ابتلای یک نفر به تب کریمه کنگو در هرمزگان

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان از ابتلای یک نفر به تب کریمه کنگو در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دامپزشکی هرمزگان، محمد جانباز با بیان اینکه تاکنون یک مورد از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان گزارش‌شده است، افزود: فرد مبتلا شده به تب کریمه کنگو از طریق ذبح گوسفند بیمار به این بیماری مبتلا شده و اکنون در بیمارستان قشم بستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه با توجه به تشخیص به‌موقع وضعیت عمومی بیمار روند رو به بهبود دارد، تصریح کرد: یک مورد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو هم در بندرعباس مشاهده‌شده که در حال حاضر بستری است و هنوز قطعیت ابتلای وی به این بیماری تائید نشده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما از مردم خواست تا در خرید گوشت دقت کنند و گوشت موردنیاز را از مراکز عرضه مجاز  و مورد تائید سازمان دامپزشکی تهیه کنند.

جانباز اضافه کرد: بیماری تب کریمه از طریق تماس مستقیم با کنه‌های آلوده، تماس مستقیم با ترشحات و یا خون دام بیمار، استفاده از فرآورده‌های خام دامی حاصل از دام بیمار و تماس با انسان بیمار و ترشحات و خون انسان بیمار به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال یک نفر در هرمزگان بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت کرد، ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال بیماری به انسان ذبح دام در شرایط غیربهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان در پایان اظهار کرد: برای مقابله با ابتلا به این بیماری  نگه‌داشتن گوشت تازه به مدت 24 ساعت در یخچال و استفاده از دستکش در زمان تمیز و یا خرد کردن گوشت الزامی است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ابتلا به بیماری بیمارستان فوت قشم کنگو موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد،گفت: این بیماری که اغلب در دام‌های سبک اتفاق می‌افتد عامل میکروبی داشته که در مواقع تغییر جیره دام بروز کرده و بصورت ناگهانی باعث تلف شدن دام می‌شود و در کالبد گشایی دام تلف شده روده‌ها دچار پرخونی شدید (بیماری روده سرخی) می شود.

دکتر محمد رضا متقی افزود: واکسیناسیون برای پیشگیری موثر از بیماری در ابتدای بهار و پاییز همزمان با تغییر جیره غذایی به دامداران عزیز توصیه می‌ شودکه با انجام واکسیناسیون بموقع تا حد زیادی از تلفات ناشی از این بیماری جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو
  • کشف بیش از 521 تن گوشت فاسد در تعطیلات نوروز
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان