Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@05:57:23 GMT

مدیریت چشم دوخته به خارج مشکلات را حل نمی کند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۸۲۷

مدیریت چشم دوخته به خارج مشکلات را حل نمی کند

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اظهارکرد: خردمندان نباید بگذارند آسیب‌های فرهنگی و فکری جامعه را فرا بگیرد زیرا اگر جامعه‌ای دچار آسیب شد اول باید خردمندان و روشنفکران آن مورد سؤال قرار بگیرند. 

وی افزود: روشنفکر کسی نیست که دل در گروی غرب داشته باشد، روشنفکر کسی است که جامعه و نیازهای آن را بشناسد و برای رفع آنها راه حل و برنامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از مشکلات کشور این است که دانشگاه محافل و نشست‌های خود را دارد و صنعت و اقتصاد راه خود را می‌روند. علم باید با اقتصاد و صنعت و حتی با سیاست پیوند بخورد. 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ایران بالنده و ملت پرشور و دلداده به خدا با سرمایه عظیم خون شهیدان و نیروی انسانی متراکم جوان و فرهیخته، نباید از اخم اروپا و آمریکا متأثر شود. مسئولان نباید کشور و زندگی مردم را اسیر برجام و غیر برجام کنند، بلکه باید مسیر پیشرفت و حل مشکلات مردم را با قدرت و با الگوی درونزا به پیش برد. 

رئیسی بیان کرد:اینکه به ایران اسلامی اخم شود فرصتی برای افزایش بالندگی کشور است، این فرصت را در در دفاع مقدس تجربه کردیم، هرچه عرصه تنگ شد تهدیدهای بیشتری به فرصت تبدیل و پیشرفت‌های مضاعفی حاصل شد، البته این مسیر یک شرط اساسی دارد و آن مدیریت جهادی و مردمی است .با مدیریت بی‌حال و چشم‌دوخته به بیرون از مرزها، این فرصت‌سازی شکل نخواهد گرفت.

منبع: مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی ظهر دوشنبه در اولین نشست بزرگداشت دهه کرامت گیلان این دهه را فرصت مناسبی برای بازیابی جایگاه واقعی و کرامت حقیقی زنان به ویژه دختران با تمسک از الگوپذیری دینی دانست و اظهار کرد: اگر جایگاه زن و مرد در جامعه بر اساس مبانی اسلامی بازتعریف شود و زنان به نقش واقعی خود و جایگاه حقیقی خویش واقف شوند بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل خواهد شد.

وی تقویت جریانات مردمی و تلاش حداکثری در راستای نقش‌آفرینی بیش از پیش تشکل‌های مردمی را مهمترین اصل ستاد بزرگداشت دهه کرامت اعلام کرد و گفت: حضور حداکثری مردم و به کارگیری مشارکت مردمی از شاخص‌های مهم ارزیابی است و زمانی موفق خواهیم بود که شبکه‌های مردمی پای کار باشند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر لزوم آشنایی بیش از پیش همه اقشار جامعه به ویژه بانوان و دختران با سیره حضرت معصومه (س) از طریق اجرای برنامه‌های ترویجی، تبلیغی و تبیینی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت مساجد و به منظور اشاعه ارزش‌های معنوی و مذهبی، بسط گفتمان فرهنگ رضوی و ائمه معصومین (ع) و بازخوانی سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اجرا شود.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت مدارس در اجرای برنامه‌های مفرح و افزایش شور و نشاط درون جامعه شد و بیان کرد: جشن‌های عمومی در بوستان‌های شهری و جشن‌های خانگی مبتنی بر شاخصه‌های شادی و نشاط مومنانه برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با تصریح اینکه باید پیوست مسجد را در همه برنامه‌ها لحاظ کنیم اذعان کرد: خدمات اجتماعی باید با پیوست دهه کرامت در حوزه‌های مختلف و با عنوان «خدمات کریمانه» اجرا شود.

وی با بیان اینکه مساجد محل و پایگاه ارتباط دائمی با مردم است، اضافه کرد: به گونه‌ای عمل کنیم که همه پای کار باشند و مساجد و بقاع متبرکه محور و محل برگزاری برنامه‌ها و سکوی خدمت سازمان‌ها و نهادها باشد.

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت دهه کرامت گیلان افزایش مشارکت کانون‌های مردمی را در بزرگداشت دهه کرامت خواستار شد و بیان کرد: از ظرفیت مراکز علمی، فرهنگی در هم‌افزایی گروه‌های مردمی و زمینه سازی برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این دهه و پویایی و اثربخشی افزون‌تر فعالیت‌های ستاد برگزاری دهه کرامت استفاده شود.
وی در ادامه خواستار توجه مضاعف به مفاهیم ارزشمندی همچون مسئولیت اجتماعی، زیست عفیفانه، ظلم ستیزی، خدمت کریمانه، همدلی و مهربانی، صله ارحام، مهر و عطوفت خواهر و برادر در بزرگداشت دهه کرامت شد.

حجت الاسلام حاجتی در پایان تاکید کرد: محور مقاومت به ویژه مردم مظلوم غزه و فلسطین اشغالی در دستور کار دستگاه‌های عضو در ستاد دهه کرامت در تمامی سطوح قرار گیرد.

کد خبر 6085521

دیگر خبرها

  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد