Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-04-26@01:33:45 GMT

واشنگتن پست: سخنرانی پمپئو احمقانه بود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۹۰۷

واشنگتن پست: سخنرانی پمپئو احمقانه بود

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، در این مطلب که روز گذشته (دوشنبه) در تارنمای روزنامه آمریکایی واشنگتن پست منتشر شد، آمده است: پمپئو که در اندیشکده محافظه کار «بنیاد هریتج» در واشنگتن سخنرانی می کرد، از ایران خواست تا برنامه موشکی خود را متوقف کند، به حضور خود در کشورهای منطقه پایان دهد، غنی سازی اورانیوم را کاملا متوقف کند و آمریکایی های بازداشتی را آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام این ها به خاطر آن که «ما اینطور می گوییم» باید محقق شوند؛ انتظاری که کاملا با واقعیت در تعارض است.
پمپئو در اظهارات روز گذشته خود ۱۲ شرط برای ایران تعیین و اعلام کرد که اگر ایران از این شروط تبعیت کند، می تواند به پیوستن به آن چه وی «اتحادیه ملل» نامید، امیدوار باشد. اما اگر از پایبندی از آن ها خودداری کند، با شدیدترین تحریم های اقتصادی در طول تاریخ، روبه رو خواهد شد.
‘روشن نیست که دولت ترامپ چگونه می خواهد بدون حمایت متحدان کلیدی آمریکا در اتحادیه اروپا که همگی به باقی ماندن در توافق هسته ای و افزایش روابط اقتصادی خود با ایران متعهد شده اند، چنین چیزی را عملی کند.’
این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: مقام های دولت آمریکا از اشاره مکرر به اتحاد خود با مردم ایران، به عنوان محرکی اصلی در هدف قرار دادن رفتار بد تهران، استفاده می کنند. سخنرانی پمپئو نیز از این قاعده مستثنی نبود.
او گفت: «آمریکا امیدوار است تا تلاش هایمان در راستای صلح و امنیت، برای مردم ایران مثمرثمر واقع شود.»
ممکن است تمام این موارد صحت داشته باشند اما هیچکدام از آن ها چیز جدیدی نبوده و این تصور که این بار مردم ایران می تواند حاکمیتشان را به سرخم کردن در برابر آمریکا وادار کنند، دستکم برای کسی که در دهه های اخیر زمان قابل توجهی را در ایران گذرانده است، واهی به نظر می رسد.
حقیقت این است که اگرچه اقدامات تنبیهی آتی می تواند به مقام های کنونی ایران بیش از همتایان پیشین آن ها لطمه بزند اما بار دیگر قربانیان حقیقی آنها، مردم ایران خواهند بود.
در ادامه این مطلب آمده است: در حقیقت سخنرانی روز دوشنبه پمپئو استدلال های ابتدایی دولت ترامپ برای تغییر در ایران بود.
اما نمی توان ادعای پمپئو را مبنی بر آن که فعالیت های ایران تهدیدی برای سبک زندگی آمریکایی است، پذیرفت. ایران در همان منطقه متشنجی واقع است که سرزمین آن دست از متحدان آمریکا است که هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ تسلیحاتی از ایران جلوترند.
اظهارات پمپئو شبیه چیزهایی بود که دونالد رامسفلد وزیر دفاع اسبق آمریکا پیش از تجاوز به عراق می گفت. لفاظی های افراطی رامسفلد که با حادثه یازدهم سپتامبر مصادف شد، به آن دلیل در میان بسیاری از آمریکایی ها خریدار پیدا کرد که مردم احساس خطر می کردند.
اما پمپئو نسبت به رامسفلد به آنچه می گوید اعتماد کمتری دارد. حالا یا به این دلیل که خودش هم واقف است که واقعا نمی داند چه می گوید یا به این دلیل که می داند مخاطبانش از مخاطبان جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۳، آگاه تر و دیرباورترند.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها

به گفته مدیران بانک‌های آمریکایی، وام‌گیرندگان با درآمدهای پایین برای پرداخت به موقع اقساط وام‌های خود با مشکلات روزافزون مواجه هستند که این موضوع بانک‌ها را بر آن داشته است تا در اعطای کارت‌های اعتباری و وام‌های خودرو محتاط‌تر شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های اخیر و به گفته مدیران بانک‌های آمریکایی، وام‌گیرندگان با درآمدهای پایین برای پرداخت به موقع اقساط وام‌های خود با مشکلات روزافزون مواجه هستند که این موضوع بانک‌ها را بر آن داشته است تا در اعطای کارت‌های اعتباری و وام‌های خودرو محتاط‌تر شوند.

به گفته بانکداران و اقتصاددانان، هرروز تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها از پس انداز خود برای هزینه‌ها استفاده می‌کنند چرا که افزایش قیمت‌ها و نرخ‌های بهره وام، بودجه خانوارها را فشرده کرده است.

بر اساس این گزارش، وضعیت مالی خانوارهایی که در آمریکا کمتر از 45000 دلار سالانه درآمد دارند، وخیم‌تر شده است در حالی که خانوارهای دارای درآمد بالاتر، از انعطاف پذیری مالی بیشتری برخوردارند.

پیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024هشدار میلیاردر معروف درباره آینده اقتصاد آمریکا

آستن گولزبی، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی) شیکاگو، طی اظهاراتی گفت که در حال حاضر معوقات بانکی مصرف‌کنندگان یکی از نگران‌کننده‌ترین موضوعات مربوط به داده‌های اقتصادی است.

وی گفت: نرخ معوقات وام‌های مصرفی اغلب یک شاخص اصلی است و اگر این نرخ کم کم افزایش یابد، حکایت از این موضوع دارد که وضعیت در حال وخیم شدن است.

آریجیت روی، مدیر بخش کسب و کار مصرف کننده در یواِس بانکورپ U.S. Bancorp، در این باره گفت: وام گیرندگانی که برای اولین بار وام می‌گیرند و کم درآمد هستند نسبت به افرادی که درآمد بیشتری دارند، نرخ نکول بیشتری را در وام های خود تجربه می‌کنند.

بانک آمریکا نیز روز سه‌شنبه گزارش داد که در این بانک، بدهی‌هایی که بازیابی آن‌ها بعید است، از 807 میلیون دلار در سال گذشته میلادی به 1.5 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافته است.

بانک جی‌پی مورگان چیس نیز هشدار داد که هزینه‌های مربوط به این نوع بدهی‌ها در همان دوره سه‌ماهه تقریباً دو برابر شده و به 2 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که در سیتی‌گروپ و ولز فارگو نیز این بدهی‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست | احمقانه است اگر فرض کنیم این پایان کار است