Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@00:33:51 GMT

مذاکرات آمریکا برای رفع تحریم شرکت ZTE چین

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۰۱۸

مذاکرات آمریکا برای رفع تحریم شرکت ZTE چین

طبق گزارش وال استریت ژورنال، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا سرگرم کار روی جزییات توافقی با چین بوده و ممکن است ممنوعیت فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار از سوی شرکت‌های آمریکایی به گروه مخابراتی ZTE را لغو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آن طور که وال استریت ژورنال گزارش کرده است در قبال رفع ممنوعیت فروش به ZTE، این گروه مخابراتی چینی باید تغییرات عمده‌ای در مدیریت و کرسی‌های هیات مدیره صورت داده و احتمالا جریمه پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزییات این توافق همچنان در دست بررسی است.

این اقدام بخشی از توافق میان واشنگتن و پکن برای حل و فصل تنش‌ها برسر ZTE پس از اقدام ماه گذشته وزارت بازرگانی آمریکا در ممنوعیت صادرات شرکت‌های آمریکایی به این شرکت مستقر در شنزن به مدت هفت سال است.

وزارت بازرگانی آمریکا آوریل امسال اعلام کرد ZTE از شرایط توافقی که سال گذشته منعقد شده بود، تخطی کرده و صادرات به ZTE را برای شرکت‌های آمریکایی به مدت هفت سال ممنوع کرد و درخواست رسمی ZTE برای تعلیق مجازاتش را نادیده گرفت.

انتظار می‌رفت مجازات آمریکا این غول مخابراتی را که در مارس سال گذشته اقرار کرد قوانین تحریم آمریکا را نقض کرده و به طور غیرقانونی کالاهای آمریکایی را به ایران و کره شمالی فروخته است، ورشکسته کند.

این خبر نگرانی‌هایی را برانگیخته که کاخ سفید از پرونده ZTE برای چانه‌زنی در مذاکرات تجاری خود با پکن استفاده می‌کند، اما یکی از منابع آگاه وال‌ استریت ژورنال اظهار کرد چنین موضوعی صحت ندارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

کد خبر 6080990 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • نایکی پیشنهاد بالاتر می‌دهد؛ غول آمریکایی نمی‌خواهد بازار پرسود بارسلونا را از دست بدهد
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • رقیب آمریکایی کنار کشید؛ زارع شانس اصلی طلای المپیک
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد