Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@13:36:18 GMT

ماه رمضان اردوي انسانيت و ماه تمرين صبر است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۲۴۱

ماه رمضان اردوي انسانيت و ماه تمرين صبر است

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس جمهور در ديدار صميمي با ورزشکاران، حضور در جمع ورزشکاران و قهرمانان پرافتخار کشور را در ماه مبارک رمضان موجب خرسندي دانست و گفت: ورزشکاران کشور در رشته‌هاي مختلف ورزش قهرماني همواره براي ملت ايران و جوانان اميدآفرين بوده‌اند.

به گزار ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني شامگاه سه‌شنبه در اين ديدار تأکيد کرد: اگر اميد و نشاط در جامعه باشد، همه مشکلات قابل حل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر روحاني با اشاره به اينکه ورزشکاران بايد اميد و نشاط را از خود و باورشان شروع کنند، به آياتي از قرآن مجيد مبني بر توصيه بر باور و عمل شايسته اشاره کرد و گفت: هرجا و در هر رشته‌اي اگر براي رسيدن به هدف، انسان داراي باور و عمل شايسته باشد، مطمئناً به هدف خود خواهد رسيد.
رئيس جمهوري تصريح کرد: درست است که قرار گرفتن ورزشکاران در سکوهاي قهرماني حاصل تلاش‌هاي آنها و مربيانشان است، اما بالاتر از اين‌ها، باور ورزشکار به پيروزي و قهرماني است.
دکتر روحاني افزود: اگر باور کنيم حق ما به دست آوردن سکو در مسابقات جهاني است، موفق مي‌شويم چرا که تمرين، آموزش و پشتکار مؤثر، موفقيت به همراه دارد.
رئيس جمهوري با اشاره به حضور تيم ملي فوتبال ايران در رقابت‌هاي جام جهاني و هم‌گروهي آنها با تيم‌هاي قدرتمند فوتبال، گفت: اينکه در جام جهاني روبه روي چه تيمي بازي مي‌کنيم، مهم نيست بلکه ما بايد باور داشته باشيم که قادر به پيروزي هستيم تا بتوانيم موفق شويم. اساس کار، ايمان به معناي باور به توانستن است.
دکتر روحاني گفت: بايد تمرين، اقدام، تحمل و صبر کنيم و ماه رمضان بهترين فرصت براي تمرين است.
وي با اشاره به اينکه ورزشکاران براي حضور در ميادين رقابت هفته‌ها و ماه‌ها در اردو هستند، گفت: ماه رمضان اردويي براي همه انسان‌هاست و ماه تمرين براي صبر، مقاومت و ايستادگي مي‌ّباشد.
رئيس دستگاه اجرايي کشور خاطر نشان کرد: اگر در اين اردو درست تمرين کنيم به روي سکو خواهيم رفت و پيروزي ما در صبح روز عيد فطر، در نماز عيد است که از خداوند غفران گناهان و رحمت را براي زندگي دنيا و آخرت جايزه مي‌گيريم.
رئيس جمهوري با بيان اينکه شما ورزشکاران در ايجاد نشاط و اميد و ارتقاء روحيه جمعي در کشور بسيار تأثيرگذار هستيد، گفت: گاهي يک بازي و رقابت شما، ساعت‌ها، روزها و گاهي ماه‌ها به مردم روحيه مي‌دهد.
دکتر روحاني با ابراز خوشحالي از حضور بانوان کشور در صحنه‌هاي ورزشي، ياد آورشد: البته نمي‌دانم چرا بعضي‌ها از اين زاويه به قضيه نگاه مي‌کنند که زن‌ها هر چه در جامعه، خيابان، دانشگاه، عرصه معلمي، بيمارستان‌ها و در ورزش کمتر حضور داشته باشند، ايمان مردم بهتر و بيشتر حفظ مي‌شود.
وي اظهار کرد: همه افتخارات ما بدون استثناء مرهون تلاش‌هاي بي‌وقفه مادراني است که ما را تربيت و کمک کردند تا مسير درست را در زندگي انتخاب کنيم.
روحاني تصريح کرد: اگر بخواهيم اسلام را به دنيا معرفي کنيم، بهتر اين است که بگوييم دختران ما اجازه حضور در رقابت‌هاي ورزشي را ندارند يا بهتر اين است که بگوييم، زنان و دختران ما با رعايت همه احکام و اصول ديني در رشته‌هاي مختلف ورزشي حضور يافته و موفقيت به دست مي‌آورند. اگر به دنيا نشان دهيم که دختران ما با حجاب و عفاف کامل در ميدان‌هاي ورزشي حضور مي‌يابند، اين تبليغ اسلام است يا ضدتبليغ؟
رئيس جمهوري گفت: تبليغ اسلام اين است که به دنيا نشان دهيم اسلام مانع نقش‌آفريني اجتماعي براي زنان نيست. اسلام به هيچ وجه نگفته است که زن خانه‌نشين شود، بلکه گفته که زنان نيز به عنوان انسان‌هايي شرافتمند با عفاف و حجاب در همه عرصه‌هاي اجتماعي حضور داشته باشند.
دکتر روحاني با طرح اين سوال که آيا ممانعت از حضور زنان در ميادين ورزشي به عنوان تماشاگر تبليغ به نفع اسلام است، اضافه کرد: مي‌گويند در ورزشگاه‌هاي فوتبال حرف‌هاي زشتي زده مي‌شود و صحيح نيست که زنان در آنجا حضور داشته باشند. آيا اگر مردهاي ما در ورزشگاه‌ها چيزي بگويند که زيبا نباشد، بايد زنان تاوان آن را پرداخت کنند؟
وي ادامه داد: معيار و اساس در اسلام اين است که بين زن و مرد فرقي وجود ندارد و هر دو مي‌توانند مدارج کمال را تا نهايت طي کنند، پس بياييد به زنان و دخترانمان که با حجاب و عفاف قصد حضور در عرصه‌هاي اجتماعي و از جمله ورزشي را دارند، ميدان دهيم.
روحاني با اشاره به حضور همراه با حجاب و عفاف بانوان ايراني در ميادين ورزشي، تصريح کرد: واقعاً چه اشکالي دارد که تلويزيون هم مسابقات زنان و دختران ما را پخش کند، بويژه زماني که در برابر تيم‌هاي نامدار دنيا شجاعانه مسابقه مي‌دهند و پيروزي‌هاي بزرگ کسب مي‌کنند.
رئيس جمهوري خاطر نشان کرد: دولت در کنار شما ورزشکاران ايستاده و به عنوان رئيس جمهور به عنوان نماينده ملت در کنار شما هستم و متقابلاً از شما هم مي‌خواهم با تمام وجود در کنار ملت ايران بايستيد و دل آنها را در ميادين ورزشي شاد کنيد.
روحاني گفت: ملت ايران از تهديدات توخالي نمي‌هراسد و بسيار بزرگتر از ترامپ، پمپئو، بولتون و همه اين کساني است که امروز به عنوان افراطيون در واشنگتن جمع شده‌اند. ملت ايران در همه صحنه‌هاي تاريخ، پيروز و افتخارآفرين بوده و از اينجا مي‌گويم که آقاي ترامپ اين ملت در برابر شما پيروز و موفق خواهد بود.
پيش از سخنان دکتر روحاني، مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان و رضاصالحي اميري رئيس کميته ملي المپيک با تقدير از حمايت‌هاي دولت از جامعه ورزشي ايران، گزارشي از سياست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در راستاي اعتلاي ورزش کشور ارائه کردند.
همچنين خانم الهه منصوريان قهرمان ووشو، مهدي زماني قهرمان تيراندازي جانبازان به نمايندگي از فدراسيون جانبازان و معلولين، خانم فرشته کريمي به نمايندگي از بانوان قهرمان فوتساليست و بهداد سليمي قهرمان وزنه برداري کشور در سخناني به بيان ديدگاهها و نقطه نظرات خود پيرامون موضوعات و مسائل مختلف مرتبط با ورزش قهرماني کشور پرداختند.
رئيس جمهوري در اين مراسم از 12 قهرمان و فدراسيون برگزيده ورزش کشور با اهدا لوح تقدير، تجليل کرد.
**شبس*1488 **
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران

همشهری آنلاین - مهدی اسماعیل پور: علاوه بر سوله‌های ورزشی الزهرا، شهرداری تهران به دنبال توسعه و گسترش مجموعه‌های ورزشی ویژه زنان است و در گام نخست ۵ مجموعه جدید ورزشی ویژه زنان به زودی در شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

افزایش مجموعه های ورزشی بانوان به ۱۶ مجموعه

در همین رابطه نجم الدین عبادتی، معاون اماکن و فضاهای ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران از بازسازی و تجهیز ۵ مجموعه ورزشی جدید ویژه زنان خبر داد و گفت: « این ۵ مجموعه تا پایان اردیبهشت ماه در شهر تهران افتتاح می‌شود.»

عبادتی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۱ مجموعه ورزشی ویژه زنان(غیر از سوله های ورزشی الزهرا) در شهر تهران فعال است، گفت: «۵ مجموعه ورزشی شهر تهران که پیش از این در اختیار پیمانکار بود، باز پس گیری شده و درحال بازسازی و تجهیز شدن است تا پس از تکمیل و بهره برداری به ورزش زنان تهرانی اختصاص داده شود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته این مجموعه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهید رسید.»

افزایش مجموعه های ورزشی بانوان به ۲۰ مجموعه

عبادتی در ادامه از اضافه شدن چند مجموعه ورزشی دیگر به ورزش زنان در آینده خبر داد و افزود: «برنامه ریزی و هدف گذاری اصلی این است که تعداد مجموعه‌های ورزشی اختصاصی به ۲۰ مجموعه افزایش پیدا کند. همان طور که اشاره شد درحال حاضر ۱۱ مجموعه ورزشی ویژه زنان در شهر تهران فعال است که با اضافه شدن ۵ مجموعه جدید تعداد آنها به ۱۶ مجموعه افزایش پیدا خواهد کرد. در همین رابطه چند مجموعه ورزشی دیگر شناسایی شده و درحال پیگیری کارهای مربوط به بازپس گیری آنها از پیمانکاران هستیم که پس از نهایی و قطعی شدن کار، آنها نیز در زمان خودش اطلاع رسانی خواهد شد.»

توسعه ورزش زنان در سال ۱۴۰۳

مرجان میرزایی قاضی، معاون ورزش زنان سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در خصوص افزایش مجموعه های ورزشی ویژه زنان، با استقبال از این موضوع گفت: «با افزایش این مجموعه‌های ورزشی قطعا شاهد افزایش تعداد زنان ورزشکار در شهر تهران خواهیم بود. از طرف دیگر وجود مادر و زن ورزشکار در یک خانواده باعث می شود تا تمام اعضای خانواده تشویق و ترغیب به ورزش و فعالیت های ورزشی شوند. در رویدادهای ورزشی هم رشته‌های ورزشی به شکل انتخاب و طراحی شده اند که تمام زنان از نو نهال تا سالمند بتوانند در آن مشارکت کنند.»

میرزایی در ادامه افزود: «یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۳ برای توسعه ورزش زنان افزایش ایستگاه‌های ورزش مخصوص آنها و توسعه ایستگاه‌های ورزشی عصرگاهی است تا با توجه به رایگان بودن این موضوع، زنان شاغل هم بتوانند از این فرصت استفاده کنند. درحال حاضر تعداد ایستگاه های ورزشی زنان شهر تهران ۵۷۰ ایستگاه است که امسال به ۶۳۰ ایستگاه افزایش پیدا می کند. ایستگاه های عصرگاهی ۶۵ تا ۶ عصر، یا ۶ تا ۷ عصر است.»

کد خبر 846782 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران ورزش زنان تهران ورزش پایتخت ورزش همگانی زنان

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • روز‌های شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!
  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست