Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از عوامل رونق تجاری و اقتصادی و رقابت پذیری بنادر علاوه بر برخورداری از ظرفیت های زیرساختی، رسیدن به سطح مطلوب و استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری و فرآیندهای عملیاتی و تأمین تجهیزات استراتژیک متناسب با عملیات بندری است که با تأمین تجهیزات متناسب با اندازه و نوع کشتی و کالا، انبارها و محوطه های بندری، دسترسی و ارتباط با اراضی پسکرانه و اتصال به راه های مواصلاتی و ترانزیتی امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجموعه این فاکتورها در کنار سایر مباحث تخصصی، ارتقاء ایمنی، سرعت در عملیات و کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت که موجبات رضایتمندی صاحبان بار و جذب سرمایه گذاران را فراهم نموده و رقابت پذیری در بازارهای جهانی را باعث خواهد شد.

وی افزود: از این رو همزمان با احداث و تکمیل طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تأمین و ساخت تجهیزات استراتژیکی بندری با هدف افزایش سهم تجارت در حوزه های ترانشیپی و ترانزیتی، متناسب با افزایش ظرفیت عملیاتی بندر چابهار از 2 و نیم میلیون تن به 8 و نیم میلیون تن در سال در فاز اول طرح توسعه در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت؛ از جمله انعقاد قرارداد تأمین تعداد 8 دستگاه مکنده غلات هر یک با ظرفیت تخلیه 600 تن بر ساعت با کشور آلمان و متخصصان ایرانی در کارخانه ماشین سازی اراک صورت پذیرفت که بر این اساس با ساخت سازه اصلی 2 دستگاه مکنده در سال گذشته در کارخانجات ماشین سازی اراک و با توانمندی صنعتگران داخلی و با انتقال قطعات به بندر چابهار، عملیات مونتاژ آن از اسفندماه 96 آغاز گردید که تاکنون 65 درصد پیشرفت داشته است.

آقایی خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد این توافق، ساخت قطعات 2 دستگاه مکنده غلات توسط صنعتگران داخلی و با تکنولوژی روز دنیا باب جدیدی در همکاری های صنعتی ایران و آلمان در ساخت تجهیزات استراتژیک کشور را رقم زده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ویژگی ها و مزایای این تجهیزات قابلیت راه اندازی با موتور دیزل ژنراتور داخلی و برق اسکله است؛ این دستگاه از قدرت مانور بالایی برخوردار بوده طوری که با چرخش 180 درجه ای چرخ ها حرکت سریع در جهات مختلف را ممکن و عملیات تخلیه و بارگیری کالای فله را تسریع خواهد نمود.

وی افزود: ارتفاع این تجهیزات 35 متر و طول بوم آنها نیز تا 35 متر است. این مکنده ها قابلیت تخلیه کشتی های 150 هزار تنی را داراست. این تجهیزات پیشرفته مجهز به جرثقیل 16 تنی برای انتقال تجهیزات جانبی به خن کشتی ها هستند و سیستم بوم تلسکوپی عمودی و افقی، عملیاتی بهینه و دسترسی به تمامی زوایای انبار کشتی ها را امکان پذیر نموده است.

آقایی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت مطلوب عملیات مونتاژ، پایان خردادماه سال جاری 2 دستگاه مکنده 600 تن بر ساعت آماده بهره برداری خواهد بود که با تداوم این روند، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شش دستگاه دیگر نیز تکمیل و آماده بهره برداری شود.

901

بهروز آقایی سیستان و بلوچستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیل جنوب سیستان و بلوچستان، که با حضور وزیر کشور در کنارک برگزار شد، افزود: با تلاش بی‌وقفه سرمایه‌گذار بخش خصوصی و کارکنان این شرکت فاز اول کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک طی ۱۵ ساعت کار مداوم وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه مخازن ذخیره آب ساکنان چابهار و کنارک آبگیری و هیچ مشکلی بابت تأمین آب ساکنان این شهرها برای ۲۴ ساعت آینده وجود نخواهد داشت، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، فاز دوم آب‌شیرین‌کن نیز، پس از احیای تابلوهای برق تا صبح پنج‌شنبه وارد مدار شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شبکه آب مناطق سیل زده گفت: در حال حاضر بر اساس برآوردهای اولیه، شبکه آب ۷۸ روستا به دلیل طغیان رودخانه‌ها، تخریب چاه‌ها و منابع تولید و همچنین شکستگی خطوط انتقال آب از مدار خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بسته بودن بخش اعظمی از مسیرهای مواصلاتی روستایی و عدم دسترسی به روستاها امکان افزایش روستاهای دچار اختلال وجود دارد.

کد خبر 6081583

دیگر خبرها

  • اعزام ۳ اکیپ عملیاتی مجهز آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان